Kleding voor de beter gevulde ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:32

Ik heb ook de laarzen van amazoneXL, bevallen echt super! Al zou ik voor de wedstrijden wel iets mooiere, beter afgewerkte, iets slankere laarzen willen.... Maar dat is puur mijn smaak.
Als trainingslaars is die van amazoneXL super!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:33

Vankje schreef:
nickyu schreef:
hebben jullie overigens allemaal rijlaarzen?
zo ja fabrieks of op maat gemaakt ?

Ik heb toevallig afgelopen dinsdag mijn eerste paar leren laarzen binnen gekregen. Ik heb deze: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 29,r:0,s:0

In het echt zijn ze donker/roodbruin-achtig. Heel mooi vind ik zelf :D
Ze zitten goed, had ik eigenlijk niet verwacht, maar ze passen dus om mijn kuiten :)) Heb ze gisteren naar het werk aan gehad om ze wat in te lopen, daar kreeg ik complimenten over mijn chique laarzen :D

Die vind ik behoorlijk leuk :j. Waar heb je ze vandaan en hoe duur waren ze, als ik vragen mag :) ?

Klasien

Re: Kleding voor de beter gevulde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:45

Jullie gaan snel hier!

Ik ben ook vol lof over AmazoneXL, die site had ik járen geleden moeten ontdekken!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:50

@Anoukie: Die laarzen heb ik bij Divoza besteld :) Afgelopen weekend waren ze in de aanbieding voor EUR 160,-.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:53

tja mijn kuiten zijn 45 cm :o en ben zelf kort :o
heb korte pootjes ben ongeveer 160

heb zelf een paar busse jodphurs een busse rijbroek en 2 van hkm

mijn all favoriet is de canadian die is ook thermo en water afstotend
die ga ik echt verslijten ..geloof dat ze die niet meer hebben
kwamen te veel neppers (ook mindere kwaliteit heb er daar ook een van gehad ..snel weer weg gedaan )

en ik heb de new checky (3639)
nu heb ik een extreem hoge heub en ondanks rare vorm en dikke r*** + wel een taille en deze is voor het mooie net ff te laag :o
cm of 1 , maar ondanks dat die "aan"zit op de kuiten heb ik nog cmrs speling in de stretch
(kan makkelijk bv de pijpen omhoog doen om de muckboots er onder te doen bv)
doordat die aanzit vind ik het niet de mooiste wel een van de fijnste broeken
(ik zwel af en toe ook op en dat kan bij deze broek zonder problemen)
ook kan je normaal je knieen bewegen (ook zo'n hekel punt)

heb zelf dus nu een check van busse ingepikt , das een hele fijne rijbroek en baal dat ze die niet in jodphur model hebben
idem voor de luna das een nieuw model nog niet in de winkels , heb er hier 2 liggen dat ik zeg ..
gromm waarom geen jogphur want die is ook erg fijn :o

belangrijkste vind ik bij hkm om te kijken naar de super alos , dan rekt het zitvlak ook goed mee!
de chich lijkt heel lekker als je m in je handen hebt maar zakt bij mij ook af omdat de taille vrij laag is maar is wel een hele fijne broek qua materiaal (super stretch)bij een lagere heub en maatje meer valt die hier bij de mensen erg goed in de smaak ,
de gabrielle is een fijne met zij zakken en de margo is een aanrader is een hele fijne jeans met een goede stretch

gaat even de linken bekijken van de laarzen :D
Laatst bijgewerkt door nickyu op 03-03-11 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:56

:oo die bruine zijn echt mooi

^) helaas niet wijd genoeg , 42 breedte krijg ik echt niet dicht ;(

(42 valt ook nog onder standaard wijd meeste merken gaan wel tot 42)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:04

die bruine zag ik idd net ook op divoza site vind ze wel mooi, maar lijkt meer suede achtig?
Ik heb lipica's in de maak, ben benieuwd hoe ze zich houden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:06

Misterylady schreef:
nickyu schreef:
hebben jullie overigens allemaal rijlaarzen?
zo ja fabrieks of op maat gemaakt ?

Ik heb laarzen, gewoon uit de fabriek.
Ik heb deze: http://amazonexl.damster.nl/index.php?i ... 43&lang=NL
Ik heb de extra korte variant want ik heb vrij korte onderbenen. Ik heb ze al een paar jaar en die van mij heb ik rechtstreeks bij Equitector besteld (http://www.equitector.com). Hoewel ze in Engeland zitten, kreeg ik wel gewoon mail in het nederlands. Dat was wel prettig.

wow ! die gaan tot 48.. wel duur :o , rij geen wedstrijden oid (meer)
weet niet of mijn man het daar mee eens gaat zijn :o

weet niet hoe het bij jullie zit maar ik heb dus een spierbal aan de voorzijde van mijn been
de tibialis anterrior is bij mij sterk ontwikkeld (heb het even op moeten zoeken hoor had geen idee dat dat ding zo heette)(vroeguh gesport ) dat is ook zeker 3 cm van de omtrek zeg maar ..
een der redenen waarom de meeste laarzen dus niet passen :o ben benieuwd of deze dan wel zouden passen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:13

Ik heb ze een paar geleden dus rechtstreeks uit Engeland laten komen op het moment dat de pond relatief laag stond. En omdat het december was kreeg ik ook nog eindejaarskorting. Omgerekend was ik toen iets van 200 euro kwijt. Dus wisselkoersen in de gaten houden, kan schelen.

Je kunt ze altijd mailen met vragen. Ik kon dat toen gewoon in het nederlands.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:25

colette_007 schreef:
die bruine zag ik idd net ook op divoza site vind ze wel mooi, maar lijkt meer suede achtig?
Ik heb lipica's in de maak, ben benieuwd hoe ze zich houden.

Zijn idd niet helemaal glad, maar niet zo ruw als suede. Op de foto lijken ze ook wat vlekkerig, maar das in het echt helemaal niet zo. Zal anders proberen een foto van die van mij te maken :j

@Nickyu: Ik heb ook korte pootjes, heb er dan ook hakverhogers in liggen :D En nog prikken ze wat in mijn knieholte, maar ik verwacht wel dat ze nog wat inzakken.
Wat is jouw kuitmaat? Mijne tussen 43 en 44, maar ze passen toch :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 10:37

Vankje, wat een fantastische laarzen! Ik heb maat 42 en kuitmaat 45, maar deze kuitmaat is 43, gaat niet passen vrees ik, echt jammer want vind ze echt super mooi!

Ooit laat ik lipica's op maat maken... maar eerst maar eens sparen (moet nog verhuizen komende maand en ik gok dat een gasfornuis en een koelkast dan toch belangrijker is dan een paar laarzen :+ )

Ik lees hier veel over de jodphur rijbroeken, heb je daar wel een beetje steun aan zeg maar? zoals chaps of laarzen dat doen?

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:41

Belstar heeft ook broeken in de wat grotere maten...
In deze broeken zit een hele hoor rek dus een 42 kan ook voor een 46/48

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:55

@ Vankje: dat zijn mooie laarzen. Zien er een beetje nubuck-achtig uit. Heel chic.
Mooi ook met de veter voorop.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:15

Ik heb ook een paar Belstar rijbroeken, die zijn echt enorm fijn. Daar heb ik inderdaad 42 en 44 van, ze rekken enorm en zittet daarom als een tweede huid (en kosten geen knoop) :D

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:45

Dat zijn erg mooie laarzen Vankje, leuk geprijsd ook.

Ik rij ook altijd met een bootleg/jodphur rijbroek maar doe er dan wel chaps omheen. Na het rijden de chaps weer af en je loopt er een stuk charmanter bij :-) Ik ben verslaafd aan de Bootleg Jean Genie van Fuller Fullies, draag ze ook altijd met stalwerk. Lekker stretchy.

De Equtector laarzen zijn ook erg mooi, goeie kwaliteit en op maat gemaakt.
Of je ze in NL (bij mij) of rechtstreeks bij Equitector besteld zou qua prijs niets uit moeten maken.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:16

Hele mooie laarzen Vankje!! En Nickyu, (leuk je hier te "zien" trouwens ;-) ) heb je wel eens de sportive high rider geprobeerd van MH? Die heeft veeeeel meer elastiek naast de rits en loopt nog aardig uit. Ik heb nl ook kuit maat 45....
Groetjes Tisby

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:18

Wie heeft er ervaring met de MH-laarzen?
Ik heb van horen zeggen dat ze echt veel meer meerekken dat de maattabel aangeeft.
En ik wil graag weten hoeveel cm ze inzakken. Ik denk namelijk dat de gewone Wide te hoog is en dan moet ik de short/wide maar die is bijna nergens op voorraad (alleen op bestelling).

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:22

Favo merk: Kentucky (rijbroeken tot mt 48) en de Global rijbroeken vallen lekker groot, dus dan lukt 44 ook nog wel :-)

Laarzen... Lipica!!! Wel lang wachten, maar superkwaliteit, helemaal op maat gemaakt en superservice voor een eerlijke prijs! Oke, er gaat wel eens iets mis, maar dit wordt ook altijd wel weer verholpen...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:24

Kentucky grote maten??? Zo dat is nieuw voor mij. Waar haal je die dan?

En hoe valt die maat 48 dan, mijn ervaring is nl. dat Kentucky wel 2 maten kleiner valt.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:25

Hee Magreet :wave:

Vallen die echt zo groot, die Kentucky en Global?
Ik heb daar altijd zo'n beeld van dat die echt iemiemiene uitvallen. Dus als je normaal een 40 hebt, dat je dan zeker een 46 moet hebben van die merken.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:27

Anoukie schreef:

En hoe valt die maat 48 dan, mijn ervaring is nl. dat Kentucky wel 2 maten kleiner valt.

hij past mij (de Kentucky city strass) en ik bestel ze bij de Heimolen, Heerle, Noord Brabant. Ter vergelijking; de Nedhorse broeken pas ik niet (of nou ja, met heel veel zuchten en steunen de mt 48). Je zou bij JRS (Jansen Ruiter Sport) in Prinsenbeek kunnen navragen of er een winkelier in jouw omgeving levert.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:28

Misterylady schreef:
Hee Magreet :wave:

Vallen die echt zo groot, die Kentucky en Global?
Ik heb daar altijd zo'n beeld van dat die echt iemiemiene uitvallen. Dus als je normaal een 40 hebt, dat je dan zeker een 46 moet hebben van die merken.

hey Nicole, haha, had je ook al gespot ;-)
Wat ik altijd doe in de winkel is testen hoeveel rek er in de tailleband zit ;-) Als daar zo'n linnen tegenband in verwerkt is, dan kan ik het op mijn dikke buik schrijven, maar als die van hetzelfde rekmateriaal is als de benen, dan passen die broeken van Global echt heel goed en ze zitten nog fijn ook!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:45

PrinsjeH schreef:
Anoukie schreef:

hij past mij (de Kentucky city strass) en ik bestel ze bij de Heimolen, Heerle, Noord Brabant. Ter vergelijking; de Nedhorse broeken pas ik niet (of nou ja, met heel veel zuchten en steunen de mt 48). Je zou bij JRS (Jansen Ruiter Sport) in Prinsenbeek kunnen navragen of er een winkelier in jouw omgeving levert.

Maar wat voor maat heb jij van rijbroeken normaliter?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:20

komt zich melden.

Ik ben kwa confectie maat niet de grootste maar heb wel een flinke eehh kont en moet echt broeken die hoog vallen dus ruim over de navel nou is dat dus erg lastig :(

zoek nu een jeans rijbroek die hoger valt het lijkt wel onmogelijk ik heb maat 40/42 ben 1.75 kg laat ik maar weg want die zijn vrij hoog :=

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:53

*\o/* hi tisby

ja hoop zo af en toe nog te rijden .. voor nu trek ik voornamelijk bijna elke dag een rijbroek aan met het idee
nog iets met paarden te maken te hebben :')

seven ..moet het echt jeans zijn ? die van busse vallen namelijk erg hoog en zijn er ook in lengte maten
zijn ook stevige broeken (droeg zelf ook jeans en jeans )

edit .. busse krijgt binnenkort ook een jeans die is tot maat 46 (blauw met bruin) die ga ik iig voor mij zelf bestellen
kan dan verslag doen?

ik neem de gewone en zijn voor mij al te lang :o

MH had in nederland een verdeler tegenwoordig gaat alles direct
nadeel is inderdaad dat je met een minimum order zit en deze soms paar maand op moet wachten
in maart gaat er weer besteld worden .. wij zitten er iig aan te denken om MH maar uit ass te gooien
er is vrij weinig vraag naar , en net is hier toch niet groot , kan mart beter in ander kwaliteit spul investeren

@vankje ..45cm :o en dan dus spierbal van voren ..

zal me ff voorstellen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZSVT84GS.jpg