aankoop paard; blijkt hoefbevangen binnen week, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 03:37

Maar als het paard daarwerkelijk ataxtisch is kan je dat niet wegspuiten hoor. Dan komen de signalen vanuit de hersenen niet goed door naar de achterhand, het zou mooi zijn als er medicijnen waren die dat probleem konden verhelpen maar die bestaan helaas niet. Dus het is niet mogelijk dat dat probleem voor het bezoek is verdoezeld. De hoefzweer eventueel wel met pijnstilling maar zelfs dan moet het bijna onmogelijk zijn dat dat paard normaal liep. Dus ergens klopt hier iets niet, of die diagnose is niet correct of de meegenomen instructeur moet zich ergens in een hoekje gaan zitten schamen.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:03

bij hoef bevangen weet ik het niet helemaal, ik heb wel iets in die richting gehad.

wij hadden een wat ouder shetlander gekocht, geen keuring laten doen. want ach het is toch maar een shetje.
helaas hebben wij haar naar 2weken al moeten inslapen. Ze heeft een tetanus virus bij zich gedragen wat met een wondje is geactiveerd en heeft daarvan de ziekte van klem gekregen. hierbij verstijven ze langzaam, zelf tot aan het puntje van de oren. die kunnen ze dan niet meer bewegen.. (echt zoooooooooooooooooooooooooooooo erg om te zien) ze toen in geslapen. dit hadden meschien ook niet bij de keuring gezien, maar dan hadden meschien nog iets terug gehad. Wij hadden geen bewijs van aankoop of iets.. we hebben wel uit aardig iets terug gekregen maar dat mag je dan maar hopen.

wake_up

Re: aankoop paard; blijkt hoefbevangen binnen week, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:29

Jeetje, wat een vreselijke situatie zit je nichtje in zeg! :(:)
Gelukkig weten jullie nu wel wat er aan de hand is,
en staan jullie met het DA rapport wat sterker,
maar het blijft verschrikkelijk, voor je nichtje en het paard.
Ik snap echt niet dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn
om een paard dat zo lijdt nog door te kunnen verkopen..

en tegen de rest van bokt; aanvallen heeft niet zoveel zin.
Jullie kunnen wel zeggen dat ze ataxie hadden moeten zien,
of dat de instructrice er geen verstand van heeft, maar
daar schiet niemand nu wat mee op ;)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:47

lonnie schreef:
hmm ik ben benieuwd hoe je een paard met hoefzweer of hb kan spuiten....mijn Tinker heeft beide ( het laaste heel erg) gehad, 2 weken geleden nog. Ondanks dat hij de maximale hoeveelheid buut had, liep hij nog niet en lag alleen maar. al had je die gespoten kon je er nog steeds niet op rijden hoor....beest kon amper staan en was echt zwaar gedrogeerd met al die pijnstilling

Ook in hoefbevangenheid heb je bepaarde gradaties. Is het net aanwezig of in een vergevorderd stadium, en net als mensen heeft elk diere ook een eigen pijngrens en reageert elk dier anders op platspuiten.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:22

Ik hoor dit soort dingn nog zo vaak!!!
tip: ALTIJD LATEN KEUREN OOKAL KOOP JE BIJWIJZE VAN SPREKE VAN JE MOEDER!!!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 19:25

Nou de kogel is door de kerk, ze krijgt (bijna al het) geld terug en het paard gaat vrijdag terug naar de oude eigenaren...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:30

Qizz schreef:
Nou de kogel is door de kerk, ze krijgt (bijna al het) geld terug en het paard gaat vrijdag terug naar de oude eigenaren...

Heel fijn voor de koper...

Maar voor het paard minder fijn... Maargoed...

Volgende keer écht keuren voor aankoop!
Of het nou een dier van 500 euro is of van 5000 euro!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:34

En dan? Wordt dat paard ook uit zijn lijden verlost? Of weer gewoon op MP gezet?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 19:54

Pauline schreef:
En dan? Wordt dat paard ook uit zijn lijden verlost? Of weer gewoon op MP gezet?

Dat mag ik niet hopen,...

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:29

Qizz schreef:

Dat is mooi! Ben blij voor haar, niet voor het paard.
Joost mag weten waar dit dier nu weer terecht gaat komen.

Ellende moet je niet kopen, die krijg je vanzelf wel...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:37

Fijn voor jullie dat het paard terug gaat, maar ik heb eigenlijk vooral te doen met dat arme dier ;( . Wat heb ik toch een hekel aan mensen die alleen maar aan de poen denken, over de rug van zo'n arm dier (en dan heb ik het over die verkopers natuurlijk). Wat gaat er met dat paard gebeuren???

Overigens heb ik mijn eigen paard destijds ook niet laten keuren :o . Heb het wel overwogen, hoor, maar toen ik hem zag als twee jarige wist ik dat het goed zat. Mag iedereen me voor gek verklaren, ik heb er al jaren een superpaard aan. ;)
Maar ik geef toe, laten keuren is natuurlijk altijd beter, juist voor het geval dat.....

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 21:03

Ben het helemaal met jullie eens... arm paard,... hoop dat ie zijn welverdiende rust krijgt.
Ben ook bang wat er nu met hem gaat gebeuren,.. weet het niet,..

Ik breng hem vrijdag weg met mn nicht en mn tante omdat mn nicht geen trailer heeft,.. en ik moet zeggen dat het mij (ondanks dat ik het paard nooit zelf gezien heb in levende lijve) ook erg aan mn hart gaat,.. vooral omdat je niet weet wat er nu met hem gebeurd,..

En je gunt geen enkel paard zoiets,..