nu nog scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakario

Re: nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:49

Als een paard niet ruift mag je gerust scheren. Want als ze toch ruiven en je scheert die dan komen de zomerharen al terug waardoor scheren eigenlijk nutteloos is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:27

aaanouk schreef:
Pony staat overdag met een regendeken in het land, wanneer het kouder word met een fleecedeken er onder. 's Avonds op stal met een deken. Ze verhaart al dik 6 weken zo, echt niet normaal. En ze is er echt nog lang niet doorheen, terwijl de pony die er bij staat al een mooi vachtje heeft (wil natuurlijk niks zeggen). Dus wat is handig?

Ik zou het gewoon nog even afwachten, het is net begin maart. Ze haart nu al dus als je scheert doet ze dat nog steeds wel.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:53

Wij schoren de pony's ook altijd rond deze tijd 2 jaar op een rij gedaan en altijd een hele mooie zomervacht gekregen.
De reden waarom ik mijn pony rond deze tijd scheer omdat wij dan weer gaan trainen voor de endurance en het dus echt veel te warm is + de vacht niet meer opdroogt als ze zo bezweet zijn.

En ik zie mijn pony liever in de winter in een heerlijke teddyvacht zodat ze zichzelf goed kan warm houden dan met zo'n dun velletje in de vrieskou. Ook al hebben ze dan heerlijk warme dekens op dat is toch echt anders dan hun eigen vachtje.

De pony's lopen bij ons dag en nacht buiten en ik wil het liefst geen deken op omdat ze in de zomer altijd al haar eczeem deken op moet..

Waarom zou je een paard wel voor de winter kunnen scheren en niet rond begin lente?

En dat met die zomer vacht is dus echt gewoon onzin. Ik heb het zelf ervaren dat het gewoon kan.

En onze shetlander is ook altijd pas rond eind juni klaar met verharen dan heeft hij ongv. net 2 maanden een zomervacht en dan gaat hij alweer een wintervacht aan maken..
Ik dacht ook altijd dat dat niet goed was maar nu ik lees dat meer shetjes dat hebben denk ik wel dat het gewoon normaal is. Zeker omdat ze ook zo'n ontzettend dikke vacht hebben