Merkkleding ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Armanie

Re: Merkkleding ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:43

Een duur jasje zegt wel degelijk wat, heb nu pas een nieuw jasje van Animo. Nou ik merk wel een verschil, had er eerst een van kingsland maar deze ademt veeeel beter!!

melissaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:33

merkkleding of niet ze moeten altijd rekening met je houden vind ik. :+
ik heb zelf altijd HH en word gewoon normaal geacsepteerd. :)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:39

Hahahaha wat een onzin dit. :')
Door merkkleding word je echt niet meer geaccepteerd ofzo..
Zal mij echt de grootste zorg zijn of iemand de allernieuwste GPA cap draagt of een 3 jaar CASCO cap, om maar een voorbeeld te geven.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:30

Dat je het al in je hoofd op komt dat het daardoor zou kunnen komen :+

Anders doe je gewoon je jasje uit. beetje koud misschien..

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:32

Everytime schreef:
Zal mij echt de grootste zorg zijn of iemand de allernieuwste GPA cap draagt of een 3 jaar CASCO cap, om maar een voorbeeld te geven.

haha jhaa maar sommige maakt dat wel wat uit, sommige vrienden van mij zullen echt niet snel tegen iemand praten die er niet zo uitziet als hun. En ik kan je vertellen dit komt regelmatig voor

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:38

janouke schreef:
haha jhaa maar sommige maakt dat wel wat uit, sommige vrienden van mij zullen echt niet snel tegen iemand praten die er niet zo uitziet als hun. En ik kan je vertellen dit komt regelmatig voor

Dat zegt dan eerder wat over jouw vrienden...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:39

Als ze op kleding letten zijn het dus geen echte vrienden. :+

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:41

nee zo zech ik het niet, ik zech ze zullen niet snel praten met iemand die niet dezelfde kleding draagt als hun

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:42

Sannnn schreef:
janouke schreef:

Dat zegt dan eerder wat over jouw vrienden...

haha jha maar zo heb je er in elke kring wel een groep rondlopen, ik kan ze zo van elke kring opnoemen

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:49

Ookal kan je ze opnoemen en lopen ze overal. Het zijn blijkbaar jouw vrienden. Dat zegt in mijn ogen genoeg. Maar goed, ik zeg verder niets meer. Gaan we offtopic.
Vind het gewoon zeer laag als je mensen anders behandeld omdat ze niet die merken dragen die jij draagt. Dan moet je tevreden met jezelf zijn zeg... :n

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:58

jha het zijn mijn vrienden!! Ik vind dat iedereen het gewoon zelf mag weten wat hij draagt en hoe hij doet!!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:00

pff belachelijk := het maakt me echt geen hol uit of je een jas van de zeeman aan heb of 1 van kingsland :+
echt belachelijk :')..

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:03

dat maakt idd ook nix uit maar het gebeurt wel!!

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:23

Iedereen mag toch lekker zelf weten wat ie dragen wil..

Wordt je vuil aangekeken, so be it, zegt meer over de ander dat je van buitenaf direct "afgerekend" wordt.
Ik begrijp t dat je geen vermogen uit wil geven voor dat uurtje per dag dat je er op zit.
Maarja vooral voor diegene die meerdere uren per dag rijden kan een duurder merk een stuk prettiger zitten.

Ik zal zelf nooit meer een HH kopen, dan vind ik zelf niet fijn zitten, maar pronken met dure kleding, of mensen "minder" vinden om goedkopere kleding vind ik bullshit :Y) .

Kdenk dat het ook een groot verschil maakt met hoe jij jezelf voelt met welk kleding stuk.
Dat heeft "onbewust" met onzekerheid te maken. Draag je duurdere kleding voel je je beter, dit straal je uit waardoor mensen je sneller leuk vinden. Dus NIET vanwege je jasje, maar vanwege je leuke uitstraling door dat jasje ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:25

Het is wel echt waar. Merkkledingmeisjes kunnen toch niet omgaan met meisjes met goedkope kleren? 8)7

Daarom ben ik zo blij dat ik niet op een pensionstal sta. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:40

Eh, ik merk het anders goed genoeg hoor, dat er stallen zijn waar ze wel degelijk een onderscheid maken op basis van kleding. Bij dure kledij zijn het de "meer gevorderde ruiters of mensen met eigen paard" en bij de goedkopere merken zijn het "manègehobbelaars". En natuurlijk wil niemand aanien worden voor manègehobelaar of "minder gevorderd".

Trek ik me lekker geen zak van aan :+

Wel een keertje gehad op pension dat een meisje een paard kwam rijden. Paard had heel mooi papier, heel talentvol, prima gereden, zeer ervaren ruiter en bedoeld om intensief wedstrijden mee te gaan rijden. Nou, zij vond dus dat iedereen dan maar aan de kant moest, voorrangsregels bestonden plots niet meer. Ging je niet opzij, dan kreeg je haar dressuurzweep lekker tgen je benen aan geknald en tegen de borst + flank van je paard.
Jammer voor mevrouw is mijn paard dat gewoon frontaal op een ander knalt als ik ze rechtdoor stuur en overal doorheen walst :+ Volgens de regels had ik voorrang, en dat heeft ze geweten ook :)

Persoonlijk koop ik ook wel vaak zelf duurdere kledij en merken wat betreft ruiter en paard, maar da's dan vooral omdat dat kwalitatief meestal beter is en langer meegaat. Al gebruik ik even graag een HH bitje als mijn paard daar lekker op loopt, en hoeft het ook niet persé een dure Sprenger te zijn.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:05

janouke schreef:
Everytime schreef:

Voelen jouw vrienden zich dan te goed, om met iemand te praten die goedkopere kleding draagt?

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:59

Everytime schreef:

haha jhaa maar sommige maakt dat wel wat uit, sommige vrienden van mij zullen echt niet snel tegen iemand praten die er niet zo uitziet als hun. En ik kan je vertellen dit komt regelmatig voor[/quote]

Voelen jouw vrienden zich dan te goed, om met iemand te praten die goedkopere kleding draagt?[/quote]

Jha sommige vinden dat soms eerlijk gezegd wel hoor!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:03

En toch merk ik het wel in de inrijbak... maar dan meer dat mensen met dure kleding de baan opeisen. Niet allemaal uiteraard ;). Niet eens even sorry zeggen als ze tegen je aan botsen enzo...

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:35

_Arwen_ schreef:
En toch merk ik het wel in de inrijbak... maar dan meer dat mensen met dure kleding de baan opeisen. Niet allemaal uiteraard ;). Niet eens even sorry zeggen als ze tegen je aan botsen enzo...

ja dit heb ik ook soms voor ;)
maar dit heb je bij iedereen.... (even uitleggen wat ik bedoel!)

sommigen voelen zich zodanig goed ( met of zonder merkkledij) dat ze denken dat ze op alles voorrang hebben en dat altijd ander mans paard/pony het heeft gedaan...
Eisen altijd de piste en rammen dus op alles en iedereen dat hun in de weg staat, gewoon weg omdat zich ""beter"" voelen....

Pieces

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:02

Er zullen vast mensen zijn die op het merk van je kleding letten, ik zelf ben er niet zo moeilijk in. Het moet lekker zitten maar ook wel leuk en betaalbaar zijn.

Elenore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:14

Ik heb wel wat merkkleding, zoals Eurostar of Kingsland e.d., omdat ik datgene wat ik heb mooi vindt en omdat het goede kwaliteit is, aangezien ik het veel draag tijdens de training en de wedstrijden. Maar wat maakt het overigens uit wat mensen dragen. Je moet gewoon dragen wat je mooi vindt en wat je fijn vindt zitten en wat voor jou betaalbaar is, zonder je te kleden naar iemand zijn menig of iets dergelijks.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:16

xx_Irisje schreef:
JuliaMaria schreef:
Dit topic bevestigd voor mij maar weer hoe oppervlakkig de paardenwereld is. :+

Of hoe oppervlakkig TS is..

Kom op zeg, grotere onzin heb ik de afgelopen week nog niet gehoord!

Jij haalt de woorden uit 'mn mond. :))

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:53

[quote="janouke'']

Jha sommige vinden dat soms eerlijk gezegd wel hoor!![/quote]

Op een lekker niveau zitten zij.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:56

ik draag gewoon goedkope troep en voel me er heerlijk in!

Dan accepteren ze maar niet, ik vind het wel vervelend daar niet van maar het zegt meer over de mensen zelf die ''discrimineren'' dan over jou..