Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

M_D_H schreef:ja vind ik wel...
je bent immers aan het les geven, en mijn inziens geef je les om de combinatie te verbeteren...
als er dan blijkt dat er iets is wat dat in de weg zit...
zeg je dat tegen diegene, want diegene leert daar alleen maar weer van
les geven is niet alleen over het rijden wat vertellen,
het is de dingen die je ziet consateren, meenemen, wat over vertellen en uitleggen hoe het anders kan...
naar mijn idee hoort daar harnachement ook bij

Tigra_ schreef:Even een vraag aan de instructeurs/trice hier. Hoe zouden jullie dat dan doen als jullie denken dat het zadel niet goed ligt. Maar de zadelmaker pas is geweest of op verzoek en die zegt dat het wel goed ligt? Laten jullie het dan zo of ga je daar tegen in. Want dat lijkt me wel erg gewaagd als je er tegen in zou gaan. En ik heb het dan natuurlijk niet zozeer over zadels die totaal niet passen dus meer in de subtiele dingen.
JPS schreef:Bespreekbaar maken, zadelmaker kan ook foutjes maken..Tigra_ schreef:Even een vraag aan de instructeurs/trice hier. Hoe zouden jullie dat dan doen als jullie denken dat het zadel niet goed ligt. Maar de zadelmaker pas is geweest of op verzoek en die zegt dat het wel goed ligt? Laten jullie het dan zo of ga je daar tegen in. Want dat lijkt me wel erg gewaagd als je er tegen in zou gaan. En ik heb het dan natuurlijk niet zozeer over zadels die totaal niet passen dus meer in de subtiele dingen.
M_D_H schreef:JPS schreef:Bespreekbaar maken, zadelmaker kan ook foutjes maken..
precies

Tigra_ schreef:Even een vraag aan de instructeurs/trice hier. Hoe zouden jullie dat dan doen als jullie denken dat het zadel niet goed ligt. Maar de zadelmaker pas is geweest of op verzoek en die zegt dat het wel goed ligt? Laten jullie het dan zo of ga je daar tegen in. Want dat lijkt me wel erg gewaagd als je er tegen in zou gaan. En ik heb het dan natuurlijk niet zozeer over zadels die totaal niet passen dus meer in de subtiele dingen.

altijd te zien of een zadel goed ligt of niet en kan het vaak goed aantonen.Sonja schreef:Tigra_ schreef:Even een vraag aan de instructeurs/trice hier. Hoe zouden jullie dat dan doen als jullie denken dat het zadel niet goed ligt. Maar de zadelmaker pas is geweest of op verzoek en die zegt dat het wel goed ligt? Laten jullie het dan zo of ga je daar tegen in. Want dat lijkt me wel erg gewaagd als je er tegen in zou gaan. En ik heb het dan natuurlijk niet zozeer over zadels die totaal niet passen dus meer in de subtiele dingen.
Eerlijk? Dat ligt er een beetje aan WELKE zadelmaker erbij is geweest
Als dat er eentje is die goed bekend staat bij me dan ga ik er vanuit dat ik het verkeerd gezien heb, maar als dat zo'n prutser is dan ga ik toch proberen m'n klant te overtuigen dat er iets niet klopt. Bijvoorbeeld door een wit lakentje eronder te leggen en te laten zien dat de zweetafdruk ongelijk is, of door te laten zien dat door minder bontje ertussen of juist een prolightopvullinkje ertussen het zadel beter ligt.
Ergens heb ik absoluut zoiets van 'schoenmaker blijf bij je leest', maar er lopen zo veel prutsers rond...
Overigens geldt dit alleen voor Engelse zadels. Westernzadels daar waag ik me niet aan.