hoe veulen vervoeren in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: hoe veulen vervoeren in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:47

Ging niet naar jou, naar Ariebren ofzoiets. ;) Ik snapte dat mijn post onduidelijk was, vandaar mijn post hierboven. ;)

Unicyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:48

texelse schreef:
Chaos schreef:
Het hele verhaaltje kan ook ontkracht worden. Want de helft is gewoonweg niet waar.

meepraten mag iedereen, natuurlijk!! Dat is het leuke van zo'n discussieforum.
Maar deze post is wel een beetje onduidelijk, daarom heb ik ook al eerder gevraagd wat wel en niet waar is volgens jou, en waarom wel of waarom niet.
De ervaringen en meningen van anderen kunnen heel verhelderend zijn. Maar daar moet je zelf ook open voor staan. En daarmee bedoel ik niet dat jij dat niet staat, maar meer in het algemeen.

ik vind het gewoon een duidelijke post hoor, begrijp precies waar ze het wel of niet mee eens was mbt jouwn post.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:49

dat begreep ik Chaos, maar ik ben wel nieuwsgiering naar jouw antwoord op mijn vragen.
;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:53

veulen zonder moeder.. tussenschot erui! los in de trailer. zeiltje goed dicht met ecxtra touwen.
of stevig veulentrek.

zo vele veulens vervoerd altijd goed gegaan.

bij ons staan ze vast met voeren, maar echt niet op de trailer!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:11

Ik zie nergens vragen van jou aan mij Texelse, sorry. :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:28

Mijn poown dak m als veulen ophaalde er ook gewoon los ingezet zonder stro of hooi of wat dan ook... Zeiltje dicht en meteen gaan rijden, kunnen ze ook niet gaan lopen klieren aangezien ze meteen evenwicht moeten zoeken.
Toen ik jaaaaaaren terug met een vriendin een jaarling kocht stond hij wel vast in de trailer, met 2 touwen (1 onderlangs en 1 bovenlangs oid, was aangeraden door de verhuurder maar geen idee meer hoe dat nou precies in elkaar stak). Bis wil altijd achteruit rijden (vraag me niet waarom, rare pony :+ ) dus die draait zich op de een of andere kunstige manier om, past ook nog net onder de stangen door :P Heb m gisteren verhuisd en toen stond ie ook gewoon los zonder hooi of stro. Gaat prima, laat m maar gaan. Ben er zelf iig geen voorstander van om vast te zetten met een veulen... Kan meer fout gaan als ie vast staat dan als ie los staat. En mijn poown kent t vaststaan intussen écht wel hoor, dus daar ligt t niet aan :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:38

texelse schreef:
dat is ook een mening, maar niet zo duidelijk, want welke helft is volgens jouw waar, en welke niet, en waarom wel of waarom niet?

@ chaos: deze vragen bedoelde ik. ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:46

Die heb ik toch allang beantwoord?? Dat zeg ik, in mijn voorgaande post leg ik alles uit.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:13

excuus chaos, ik zie nu dat je in de quote, vetgedrukt, de vragen beantwoord hebt, en dat heb ik over het hoofd gezien, sorry! :o

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:37

Hahaha, geeft niks, maar snapte er al niks meer van. :)

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:12

Hallo, Bokkers,

Ik rij regelmatig met veulens en heb dus voor de veiligheid een veulenrek achter op de trailer.
Mijn veulens staan meestal gewoon vast en als wij nieuwe veulens halen waar we niet van weten
of ze vast kunnen staan. Dan nemen wij altijd onze oudere merrie mee, en zetten het veulen dan
gewoon vast dit is nog nooit fout gegaan en bevalt ons altijd super.
Maar de veulens die bij mij worden geboren kunnen allemaal netjes vaststaan en worden direct trailermak gemaakt.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:55

Hoe oud/groot is het veulen? Als het bijv. een groot KWPN veulen is van tegen een jaar oud dan zou ik hem wel aan beide kanten van het halster vastzetten in een 1,5 paards trailer. Achterstang op de kortste stand zodat die snel voelt dat die niet verder naar achter kan.
Bij een klein/jonger veulen wat nog geen steun kan krijgen van de achterstang gaat hier alles eruit behalve de achterstang, zeiltje dicht en veulen los.
Wel opletten dat het veulen niet tussen het voordeurte kan met een hoefje, sommige deurtjes sluiten echt alleen op een punt in het midden waar de klink zit en daar schieten ze tussen aan de onderkant.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:07

een hoop meningen hier zie ik!
ik lees dat je de voorstang er ook uit moet halen,maar bij de trailer hier kan dat niet die zit gewoon vast