Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

chance schreef:@nathalie, Zou deze pony misschien niet zijn gaan luchtzuigen door andere lichamelijke klachten waarvan jij niet wist dat ze die had? Bijv: maagprobleem/darmprobleem.
Sommige paarden zijn ziek zonder dat ze er iets van laten merken..
Offtopic: Zijn er eigenlijk ook erkende onderzoeken naar luchtzuigen geweest?
Citaat:Latest Research
Five years ago Richard Peace and his wife Susi came up with a theory that rather than being stress related, wind-sucking could possibly be due to a problem horses have in digestion. They'd noticed years before that wind-sucking horses kept on limestone soils tended to wind-suck less than if they were kept on clay soils for example. They decided to try feeding Rennie (the human antacid treatment for indigestion) to a wind sucking horse they owned at the time. They gave the horse 6 Rennie tablets after his feed and his wind sucking decreased by 200%. The results were amazing albeit in just a one horse trial. So simple, yet nobody had come up with it in years of research. They went to De Montfort University with their idea who carried out an extensive trial on 100 horses and the results proved to be significant. This has changed the whole direction of research into wind-sucking in horses.
aslo schreef:__Nathalie__ schreef:Pony zoog eerst geen lucht. Had nooit koliek.
Ik denk uit verveling gaan zuigen en kreeg toen af en toe koliek.
Toen ging hij steeds meer zuigen en kreeg hij steeds vaker koliek.
Ondanks zo'n band op een begeven moment bleef hij zuigen.
Hij stond op het laatst bijna de hele dag te zuigen.
Dus moet wel heeeeeeeeeeeel toevallig zijn als dat niet van het zuigen komt.
Nooit bij stil gestaan dat de pony bijv. mss een maagzweer had? Temeer omdat ie eerst niet zoog.
kristie14 schreef:Hallo,
Ik heb inmiddels mijn pony verkocht en het gaat heel erg
goed met haar! Ze is heel blij in haar nieuwe stal.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw paard en heb
er al een paar bekeken.
Vandaag zijn we weer op pad geweest voor een paard
dat niet bleek te zijn wat we zochten. Daarbij stond nog
een ander paard. Dit paar was pas 2,5 maar met hele goede
afstammingen. Het paard was heel duur verkocht maar wegens een
hoop omstandigheden is het paard daar terecht gekomen en
voor een prikkie te koop.
Het nadeel is het paard luchtzuigt. Ik heb hier zelf totaal geen
ervaring mee, maar omdat het zo'n goed paard is voor bijna geen geld
wil ik hier over nadenken. Nu wil ik graag weten wat de gevolgen van luchtzuigen
zijn en wat jullie ervan vinden.
Moet ik het paard kopen ofniet?
We mogen het paard een paar maanden op proef, maar kun je in die
tijd al zien of dat het erg/niet erg is? Of komt dit op latere leeftijd pas
uit?
Anya schreef:Ook dat is niet waar. Ik heb nooit problemen gehad met het vinden van een pensioneigenaar. Mijn luchtzuiger staat gewoon in pension. Zonder die martelband en niemand die er mee zit. In mijn buurt zijn meerdere stallen waar luchtzuigers gewoon worden geaccepteerd.