Body-protector aanschaffen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:30

Moonfish beetje het zelfde verhaal als mij dus, ben er niet tegen maar die dingen lijken me dus eerder totaal niet zitten. Ben nu al wel een tijdje overtuigd om er een aan te schaffen, maar echt een leek op dat gebied.

Binnenkort (zeer binnenkort :P ) maar even langs de ruitersportzaken voor een nieuwe cap ( |( m'n oude was gewoon nog heel goed alleen is door een val gaan 'kraken' en lijkt me dus niet meer veilig. :P ) en dus een BP.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:40

Hopelijk vind je een goede Marinke, ik zou het zeker proberen.
Ben echt een pietlut als het gaan om comfort.

Die cap klinkt inderdaad niet als veilig nee. :+
Die heb ik ook nog recent vervangen, ik had een klassiek niet verstelbaar ding en daar werd ik gek van dus nu een lichte verstelbare van Uvex.
Geen zweetkop meer tenminste. *\o/*

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:45

Ik had eerst zo'n klassiek ding, heel fijn! Als die niet te klein was geworden had ik hem nog zeker gebruikt.. :j alleen krijg er een mooie rode streep van op m'n hoofd en hoofdpijn, ben er echt uitgegroeit.. ;(

Toen was de rage casco caps (verstelbaar), geen fijne caps (vind ze ook veel te licht), maar ach vriendlief had projectje die cap qua look te veranderen. Ik denk je probeert maar uit (is hij dat ding gaan schuren om dat stoffen laagje eraf te halen), het is toch een oude cap en ik gebruik hem niet meer. :n

Is die gewoon half opgeschuurd val ik met mijn super fijne "nieuwe" capje (die ik dus min of meer had gekocht nadat ik uit die andere was gegroeid, en ik voor cc toch een wat mooiere wou dan die lelijke vale casco. Super fijn ding was het! Helaas niet super lang (nouja wel een aantal jaar) plezier van kunnen hebben tot ik dus viel en hij nu dus gewoon kapot is. Dus nu noodgedwongen een nieuwe (rij nu dus met die oude lelijke casco, verschrikkelijk maar goed!).

En BP word in mijn omgeving wel super aangeraden, wil daarin ook zeker wel investeren (hoef je voor de komende jaren ook geen nieuwe meer.. :n ) Dat iets lekker zit en dat je er genoeg vrijheid in hebt is voor mij ook echt een vereiste, anders trek ik hem alsnog niet aan. :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:48

Ik vond het ook een hele uitgave voor iets waarvan ik niet wist of ik het wat vond. :=

Casco zit mij ook niet lekker, Uvex wel die zit echt super.
Ik wilde eigenlijk een GPA Air dinges, maar die was wel erg duur en zat niet lekker.
Deze komt er qua ventilatie het meest in de buurt..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:15

Moonfish, dat je zo om bent..
Maar nu begrijp je waarom ik het niet zo had op mensen die beweren dat je niet meer kunt zitten en dat het je zo 'beperkt'..

Marinke, een bp in de kast laten hangen is pas echt zonde geld, maar er zit echt ontzettend veel verschil in..

Ik heb pas een nieuwe cap, mijn ouwe verschoof enorm, maar ben bang dat deze het ook gaat doen..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:18

Ik ben inderdaad goed om ja. :j

Wat betreft het schuiven van een cap... Ik heb die verstelbare van uvex die heeft een soort ring om je hoofd.
Ik zet hem op, en draai hem dan gewoon aansluitend op mijn hoofd.
Moet je wel hem weer even losdraaien bij het opzetten, maar de draaiknop doet het nog steeds heel goed.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:23

Dat wordt shoppen... :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:23

Dus je gaat een andere cap kopen?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:32

Ga er niet speciaal voor naar een ruitersportzaak, zo erg is het nu nog niet, maar als ik er ben dan ga ik ze wel passen (en mezelf kennende.....)
Gaat idd over cap, bp doet het nog goed, is alleen vies..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:45

Ik ben ook tevreden over de verstelbare caps van uvex :+ geen zweetkop meer in de zomer (of toch veel minder), lekker handig voor kleine hoofdjes en ook licht en makkelijk in onderhoud.

Ik heb een BP (even naam van het merk kwijt) die op de zijkant dichtgaat met velcro, maar ook nog een soort riempje heeft met klikslotje dat aan diezelfde flappen hangt, en die je op je buik dan dichtklikt. is met een schuifknopje heel makkelijk ook weer te openen. Dat riempje kan je ook verstellen dus als je wat bijkomt of je draagt dikkere kleding (vooral in de winter) dan kan je hem gewoon over je jas aan.

Ik heb hem in de winkel mogen testen op een soortgelijk zadel op bok om te kijken hoe die zat. Moest naar achter leunen, naar voor, links, rechts, allerlei houdingen om te checken of het nergens hinderde, of hij niet omhoog kroop. Vond het in het begin ook onaangenaam en stijf maar het zet zich inderdaad naar je lichaam en dan merk je er niks meer van.

Doet m'n paard gek kan ik mijn rug ook veel beter in balans houden, ik klap niet gelkijk dubbel van de slag als er gemeen gebokt wordt. op die manier heb ik ook rug- en buikspieren kunnen verstevigen en kan ik daar nu algemeen beter tegen :j

Oh, heel erg handig ook is dit: doe hem in de winter over je jas aan. Als het regent of sterk waait heb je er dan helemaal geen last van, en je jas op je lichaam raakt dan ook niet nat en koelt bijgevolg ook niet af. maw, zelfs na een flinke stortbui heb je het nog steeds goed warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:54

Evony schreef:
Anoniem schreef:
1 jaar geleden heb ik vanuit de UK besteld. En dat scheelde me ong. 80 euro met nederland. Dus incl. verzendkosten.
Dus als je een how's wil kopen. Zou ik zeker eens vergelijk met de UK ;)

In de UK betaal je voor een How's maat M (adult) 181,77 euro incl. verzendkosten
In nederland voor een how's Maat M (adult) 240 euro
Dus op dit moment scheelt dat 60 euro.. Ik zou het de moeite waard vinden!

dan komen er nog verzendkosten over en daar buiten zijn ze in nederland nu in de aanbieding ;)

Incl. verzenden ;) als je me niet gelooft mag je het na zoeken, kan je de site geven waar ik de mijne heb gekocht..

Yaaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:33

Volgensmij kan dat gewoon hoor. :) Natuurlijk wel even kijken of er geen 'breuken' ofso in zitten. ;)
Heel veel succes met het inrijden, en natuurlijk goed uitkijken. xD Wat een oma tekst.

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:30

Ik zit me ook even af te vragen of ik er een ga kopen. Ik rij in principe 2 keer per week, maar na een val heb ik nogal last van mijn rug. Misschien is het toch handig om een body protector te kopen. Maar ik weet eigenlijk niet of ik er een nodig heb met 2 rijlessen per week. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje huiverig ben geworden na mijn val. Het was op zich niets ernstigs, maar toch.

Krips

Re: Body-protector aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:35

Waarom zou je hem niet gebruiken voor twee keer in de week? Je hebt een net zo groot risico dat er iets gebeurd toch? Bovendien je koopt hem voor jaren, en misschien ga je ooit nog vaker rijden? Dan heb je hem maar :). En het is waarschijnlijk goed voor je zelfvertrouwen, dus dan ga je alleen maar met plezier rijden. Kwaad kan het iig niet, dacht ik zo :)

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:38

KautoStar schreef:
Ik zit me ook even af te vragen of ik er een ga kopen. Ik rij in principe 2 keer per week, maar na een val heb ik nogal last van mijn rug. Misschien is het toch handig om een body protector te kopen. Maar ik weet eigenlijk niet of ik er een nodig heb met 2 rijlessen per week. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje huiverig ben geworden na mijn val. Het was op zich niets ernstigs, maar toch.

het maakt niet uit of je 1 of 2 x per week of elke dag rijdt .
ik rijdt 1x per week en gebruik ook een bp( na een val met als gevolg een gebroken rug en ribben)

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:44

Bedankt voor de tips. Ik ga zeker eens rondkijken voor een body protector.

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:05

In mijn onderste onderschrift staat een body-protector te koop !!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:10

kun je gewoon kopen hoor ;) body-protector zijn nieuw erg duur kan verschillen van 60euro tot 500euro!

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:05

heeft iemand misschien ervaring met het afknippen van de onderkant van de bp?
ik heb werkelijk er nu al 5 of 6 verschillende gehad en later weer terug gebracht omdat ze allemaal te lang waren.
ik heb namenlijk maat XL qua omvang en lengte moet ik echt een heeeeel korte hebben en die heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.
heb er nu 1 van kavalkade en die is net een paar cm te lang. in de winkel raadden ze mij aan er een stuk af te knippen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:07

Hoe lang mag de bp kwa ruglengte zijn dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:13

afknippen zou ik niet doen...

er zijn BP's waar je aan de achterkant er een stuk kan afritsen zodat ze korter worden, ik kan dat bij de mijne ook. Vind ik best wel praktisch :j

Als je eentje gaat passen in de winekl, kan je dan niet even vragenof je op een zadel mag gaan zitten dat heel sterk op het jouwe lijkt? Ik mocht dat zonder problemen, zodat ik kon uitvissen of ie te lang was of niet.

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:20

Afbeelding

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:23

moonfish13 schreef:
Hoe lang mag de bp kwa ruglengte zijn dan?

dat weet ik eigenlijk niet, ze hebben in de winkel voor mij de kleinste maat besteld maar die is nog te lang. volgens mij is mijn lichaam gewoon te vaag ofzo ;(
ben ook niet klein ofzo, 1.75 maar heb gewoon super lange benen :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:36

Een normale van Racesafe was voor mij ook te lang, ik heb nu een extra korte ruglengte en die gaat wel goed.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:11

Op internet is in ieder geval van de racesafe te vinden wat de goede lengte is..

Maar voor degenen die zeggen dat een bp je belemmert als je valt:
Ik heb het gister uitgeprobeerd en je kunt er gewoon een salto mee maken en op je voeten landen :D , vrijwillig was het niet :o ..