Sjaal tijdens het paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:20

Ik rijd heel vaak met een sjaal. Mij veel te koud zonder, helemaal als je een rondje door de polder gaat..

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:20

Zo nooit gedacht over het dragen van een sjaal.
Deed het gewoon, goed dichtgeknoopt en niks wappert.
Maar als ik dit zo lees, wapperende sjaals en sjaals die vast komen te hangen in stijgbeugels?
Vind dit allemaal erg ver gezocht!
Doe om wat je fijn vind en draag het zo dat je niks in de weg zit, jezelf niet en je paard niet!
Man anders kun je zelfs niet meer fietsen met een sjaal, stel je voor het komt in je wiel of ketting!
En lopen op straat met een sjaal, stel je voor er komt een auto langs met een open raam, en deze doet hem dicht terwijl hij net langs je heen rijdt......
Ik denk dat ik alleen nog maar in huis een sjaal draag, oh nee daar brandt de verwarming :D

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:06

als ik met een sjaal rijd dan doe ik de uiteinden in mijn jas :D dan is er niets gevaarlijks aan (:

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:12

Koop gewoon een sjaal die aan 1 stuk zit. Die wappert niet en zit dus vast, en je bent warm.

Foto :
zie profielfoto van mijzelf!

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:14

Tjah;
als je toch gewoon een sjaal onder je jas hebt.
dan maakt het toch niet uit?

sowieso; het paard/pony moet niet overal van gaan schrikken hé.

maar als ie los hangt rijdt dat niet eens fijn, dus dan doe je m vanzelf wel anders :)

Sharonaa_

Re: Sjaal tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:09

Nee nooit eigenlijk, wel eens vergeten af te doen, maar dat zit echt voor geen meter, en het zwabbert alle kanten op. Dus ook niet fijn.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:25

Heb eigenlijk altijd mijn sjaal om, maar dan wel ín mn jas :). Ben dan ook van mening dat het dan echt wel raar moet lopen moet het gevaarlijk worden.... ;)

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:22

Ik rij ook vaak met sjaal hoor, alleen doe ik 'm natuurlijk niet om als de kleur niet bij m'n setje past! Want als ie dan gaat wapperen dan valt het zo op dat het vloekt en dan rij je echt enorm voor banketstaaf :o

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:24

Ik rij ook altijd met sjaal, maar doe gewoon de uiteinden bij m'n trui/jas in.. Dan heb ik nergens last van, maar heb het wel lekker warm :P

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:27

Waar een mens allemaal o ver kan nadenken :7
Ik denk daar niet eens aan :=
Heb ik het koud doe ik een sjaal om... heb ik geen rijhandschoenen (met van die ''bultjes'' zodat de teugels niet uit je handen gaan) doe ik normale handschoenen aan :=

Ik denk daar niet eens overna :=

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:32

Ik rij zo nu en dan ook gewoon met sjaal. Helemaal met dit weer, aangezien ik anders geen stem meer heb de dagen erna :+
Sla hem 1x om mijn nek en stop de uiteinden onder mijn trui en daaroverover komt nog mijn jas, kan dus niks mee gebeuren.
Denk er verder ook niet over na wat er allemaal zou kunnen gebeuren. Als ik dat wel zou doen, dan kan ik maar beter niet meer op een paard gaan zitten :+

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:14

Mijn sjaal zit gewoon onder mijn jas, die kan echt niet afwaaien.
Maar ik begrijp het wel als hij los is, als je paard dan eenmaal op hol slaat krijg je hem niet meer rustig :')

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:18

Heb zelf alleen een sjaal om als het echt koud is en dan onder mijn jas zodat het niet via de bovenkant tocht. Maar op de verening reed van de week ook iemand met een sjaal. Gewoon los om haar nek gebonden en de uiteinden los. Snap daar niet echt het nut van. Alles wappert in je gezicht en je moet er inderdaad niet aan denken dat je ergens in blijft hangen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:57

DendroFleur schreef:
Maar op de verening reed van de week ook iemand met een sjaal. Gewoon los om haar nek gebonden en de uiteinden los. Snap daar niet echt het nut van. Alles wappert in je gezicht en je moet er inderdaad niet aan denken dat je ergens in blijft hangen.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden? :D (ik mis een 'evil' smiley)

Gerlindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:50

ik rij eigelijk ook altijd met een sjaal, want anders krijg ik het koud.
maar dan heb ik het wel goed onder mijn jas verstopt.

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:07

Ik vind het gevaarlijk!! Tenzij dat je het natuurlijk onder je Jas/Vest stopt, maar om los om tedoen.....
Lijkt mij gevaarlijk, Je kan in de knoop raken met je teugels, hij kan afvallen en je paard kan er in verstrikt raken enz..

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:11

Ik rij altijd zonder sjaal, te gevaarlijk ;)
Straks schrikt je paard van het wapperen en raakt in paniek ;)

xxxvaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:11

Ik draag nooit een sjaal bij het rijden. Ben namelijk altijd bang dat hij afwaait en mijn paardje is al zo'n stresskip ;)

Petrax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:51

Volgens mij zijn er niet veel mensen in dit topic die denken dat rijden met een sjaal niet verstandig is :P .. Zelf rij ik ook wel eens met een sjaal, vriendinnen van mij doen dat bijna altijd.

Het is lekker warm, en als het verder goed bij je jas is ingestopt, zie ik ook niet echt de gevaren ervan..

micatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 08:17

je kan z`on col sjaal dragen, die wappert in ieder geval niet in je gezicht!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:11

Petrax schreef:
Volgens mij zijn er niet veel mensen in dit topic die denken dat rijden met een sjaal niet verstandig is :P .. Zelf rij ik ook wel eens met een sjaal, vriendinnen van mij doen dat bijna altijd.

Het is lekker warm, en als het verder goed bij je jas is ingestopt, zie ik ook niet echt de gevaren ervan..

Hhaha indd rijdt 's winters altijd met sjaal :') ..
ben er laatst nog een verloren in het bos maar normaal
heb ik ze inderdaad goed in gestopt en nergen last van :D ..

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:47

Ik draag nooit een sjaal .
De pony waar ik (meestal) op rijd schrikt best snel van dat soort dingen , dus dat zou erg onverstandig zijn !

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:06

Fleurtje100 schreef:
Bellatrix schreef:
Je moet eigenlijk sowieso nooit met loszittende en hangende kleding gaan rijden. Een sjaal kan afwaaien en het paard kan schrikken. Of met een buitenrit kan je ergens aan vast blijven hangen ofzo. Kleding gaat wapperen en kan geluid maken waardoor je paard weer schrikt.

Hehe, ja maar met die redenatie kun je beter helemaal niet op een paard gaan zitten. Er zijn wel een miljoen dingen waarvan een paard kan schrikken. Heb een behoorlijk angsthaas, en dat is juist een stuk minder geworden door vooral veel dingen te doen waar hij van kan schrikken.

Nou inderdaad! Dat is echt te ver gezocht, en als je je sjaal goed vastbind is er imo niks aan de hand en gewoon veilig.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:10

Ik heb nu alweer bijna 3 jaar dezelfde sjaal die ik alleen bij de paarden gebruik, een heerlijke sjaal die uit één stuk bestaat :)
supermakkelijk, geen last van gewapper, of toch niet lekker zitten, oid.
Vaak wel een korte eronder, maar deze gaat zoals eerder genoemd ook onder vest en met die andere sjaal eroverheen blijft dat wel goed zitten,
ik vind wel, mensen die rijden met een lange sjaal niet onder jas/kleding onverantwoord bezig..(het eerdergenoemde blijven hangen of afwaaien)

bajes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:07

Ik rijd niet meer met sjaal nu al een paar keer afgevallen durf het niet meer aan.