Uiterlijk tijdens het paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:27

Ben zelf niet zo'n 'setjes-mens', maar ga ook niet met allerlei vloekende kleuren naar de manege (naar vz-paardjes trouwens wel ;)).
Wat ik altijd handig vind is basiskleuren (bijvoorbeeld zwart of grijs) combineren met iets met een kleurtje. Hoef je niet hele sets aan te schaffen, maar kun je toch makkelijker combineren en er eventueel later iets bijkopen.

Edit: vind het trouwens altijd wel leuk om lekker op internet rond te snuffelen naar spullen.
Edit 2: met dekjes combineren doe ik nooit. Vind ik met vz-paardjes niet belangrijk (ga ik geen geld aan investeren) en met een manegepaard is dat sowieso lastig natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Anna_R op 09-01-11 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Re: Uiterlijk tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:29

@ chillibean: dit is het tweede topic waar ik zie dat je meerdere onliners achter elkaar post. Mag ik je erop wijzen dat je je berichten ook kan editten?

Maar ik maak me er niet druk om hoe ik eruit zie als ik op stal loop. Ik heb dan altijd oude kleren aan, mooie kleren gaan alleen maar stuk, en het geld groeit me helaas niet op mijn rug ;) .

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:54

Malenka schreef:
Ik ben van mening dat het wel invloed kan hebben op je houding. Zowel in positieve als negatieve zin. Ik merk dat bij mezelf ook. In mijn oude, vieze, kapotte, ruime kleding voel ik me anders dan in mooie bij elkaar passende en goed passende en getaileerde kleding.
Soms geeft kleding net dat beetje extra. Bovendien kan het invloed hebben op het beeld. Een dikke net iets te grote winterjas is anders dan een goed aangemeten wollen colbert. De ruiter zit misschien beide keren hetzelfde maar het ziet er heel anders uit. Misschien lijkt het in het eerste geval wel alsof de ruiter zijn rug bol maakt terwijl deze juist rechtop zit.
Voor lessen maakt het dus veel uit. Vooral in de winterperiode als mensen meer kleding dragen.

Eensch.
Ik hou er van om er verzorgd uit te zien, ook tijdens het rijden. Ik hem dan meer zelfvertrouwen en straal dat uit. Dat zie je weer terug in mijn houding.
Nu sta ik niet uren voor de spiegel. Maar een schone mooie rijbroek, laarzen en een nette goed zittende jas doet al wonderen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:00

Toen ik nog een eigen paard had reed ik gewoon in de kleren waarmee ik ook op stal werkte. De ene keer wel een rijbroek, de andere keer niet. Soms met thermolaarzen. Haar los & gaan met die banaan :)

Maar nu rijd ik weer op een manege & daar moet je echt een rijbroek/laarzen/haar vast enzo, echt wennen weer :o

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:41

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar het hoeft allemaal niet natuurlijk. Het is soms gewoon even leuk om in "stijl" te gaan natuurlijk. Het uiterlijk in het geheel van paardrijden vind ik alleen maar mooi :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:50

Pfff....maakt me echt niets uit wat andere aan hebben naar de paarden...Zelf doe ik daar ook niet moeilijk over en gewoon aandoen wat het fijnst zit! tenslotte loop jij ermee, en niet een ander!

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:34

ik heb zoiets van het gaat hier om het paardrijden en niet het uiterlijk.
Ik wil natuurlijk wel dat mijn paard er altijd mooi uitziet dus bij mij heeft ij wel altijd bij zijn dekje bijpassende getjes
maar das ook alles.
Ik heb zelf een verkleurde kap, bruine chaps die verkleurd zijn en niet meer bij de schoenen passen en dan ja een rijbroek en een t-shirt en een trui.
Maar ik heb geen onderscheid tussen de kledij waar ik mee rij en waar ik mee naar school ga.
Mij kan het ook niet schelen of de kleuren passen of niet, zo loop ik soms rond met mijn bruine chaps, groene rijbroek en rode t-shirt.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:57

heb ik ook hoor, rijbroek+ winterjas :+
en in de zomer gewoon shirtjes en hempjes die ik gewoon pak zegmaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:06

Ik heb 2 eisen:
- het moet mij en het paard goed zitten en nergens in belemmeren
- kleur zwart

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:18

Ik ben zelf geen setjes mens ofzo
Dekje en rijbroek hoeven van mij echt niet te matchen
Wel vind ik het leuk om een leuke rijbroek aan te hebben en een leuk shirtje/trui (:
ook een leuk dekje vind ik zeker leuk, maar ik maak er geen probleem van als het niet matcht
maar ik zou bv niet in een mega slobbertrui naar de paardjes kunnen gaan

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:22

Mij maakt het ook echt niet uit wat ik aanheb hoor :+ Het moet praktisch zijn!
Ik heb eigelijk altijd een spijkerbroek van de boerenbond aan (die heb ik 3, speciaal voor bij de paarden) een jas van Kranenbroek voor 20 euro die nu z'n tweede seizoen ingaat en that's it. Ik de zomer meestal rijbroek/ oude driekwartsbroeken (dus ik erf al die oude broeken en shirts van mijn neven voor bij de paarden :+ lekker goedkoop) en een versleten shirt.
Met de wedstrijd ben ik uiteraard wel netjes gekleed.

Het gaat niet om de kleding, maar om het rijden en de paarden. Ik geef mijn geld liever uit aan iets nuttigs zoals tuig ofzo dan alle peesbeschermers of halsters ofzo. Mijn paarden hebben gewoon allebei 2 setjes peesbeschermers, één halster en één zweetdeken.

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:46

Maakt mij niet zoveel uit wat ik aan heb als ik ga rijden. Meestal gewoon een rijbroek en een lekker zittende trui. Hoeft van mij niet zo nodig te matchen :)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:15

Met paardrijden wil ik gewoon kleding dragen die comfortabel zit. Dus rijbroek met een t-shirtje en/of vest of trui. Ik vind het wel belangrijk dat ik er verzorgd uit zie, ook als ik op de manege rond loop, maar of alles wel matcht dat interesseert me niet. En zeker niet of mijn rijkleding matcht met de kleur van het dekje van het manegepaard, dan zou ik iedere zaterdag voordat ik er heen ga moeten bellen welk paard ik moet rijden en welke kleur dekje onder het zadel ligt :') Ik zie er dus wel normaal uit in rijkleding, niet super netjes maar ook niet rommelig.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:30

Toch begrijp ik iets niet. Ik lees hier al meerdere keren dat het spul van het paard wel mooi moet zijn en dat zelfs beenbescherming en pad/dekje bij elkaar passen. Als je dat bij elkaar wilt laten passen, waarom ga er dan op zitten in oude niet bijpassende kleding? Het lijkt me dat je dan net zo goed het 'setje' bij je paard achterwege kunt laten.

Begrijp me niet verkeerd hoor... ik heb ook niet alles bijpassend. Daar heb ik simpelweg het geld niet voor. En ook ik rij in kleding die ik heb (soms afgeschreven) voor normaal gebruik. Maar ik begrijp het hierboven beschreven verhaal dus niet.

bloempjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:59

Ik denk altijd : 'Het is hier toch geen modeshow' op stal dan ;). Ik trek altijd aan wat comfortabel en warm is, maakt mij niet uit of het niet matched of niet..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:03

ik ben geen setjes mens, draag voornamelijk neutrale kleuren.

wel vind ik het belangrijk dat voornamelijk de bovenkleding goed ademt en je je er niet in doodzweet. zodoende heb ik de topjes en shirts van anky, dat stofje is echt heel erg fijn. en daar overheen meestal een softshell jack of gewoon vest waar je je warmte goed in kwijt kan

ireentje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 02:20

ik ben erg makkelijk met de kleding die ik aan heb tijdens het rijden. ik zorg wel dat ik vrij neutrale kleur rijbroek heb, bijvoorbeeld zwart zodat ik makkelijk kan combineren met shirts/truien enzovoorts. ik let er echter niet op of mijn kleding ook matched met het zadeldekje.

ik verzorg nu 2 oude pony's, 1 van 27 en 1 van 37/38 jaar. vooral bij de laatste word ik gegarandeerd vuil omdat ze wat eten betreft eigenlijk alleen nog slobbertjes krijgt. dan smeert ze normaal gesproken de wand boven haar voerbak onder en likt ze het daar van af, nu staan ze op een andere stal waar ze dat niet kan doen en als je dan langs loopt zit je onder de smurrie... lekker oude kleding aan dus:D

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:58

Ik heb ook oude kleren hoor!
alleen met een fotoshoot ofzo doe ik meestal wel iets anders aan. maar verder maakt het me niks uit. je paard kan er niks van zeggen. en je hoeft ook geen modeshow te lopen. :)

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:04

Je moet natuurlijk geen kleding hebben die niet handig zijn met paardrijden, Maar ik vind het wel leuk om gewoon een leuke, lekker zittende paardrijdbroek aante hebben, Maar ik maak me wel gewoon op enz, maar geen kettingen en al dat gedoe. Mijn vader zegt dat; maak je je nou op voor de paarden ?:+
Laatst bijgewerkt door _Kelly_bokt op 16-01-11 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:09

ik vind het wel leuk als alles een beetje bij elkaar past
maar het hoef nou echt niet alles het zelfde te zijn

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:53

Op mn vorige stal keek ik vaak wel of alles een klein beetje bij elkaar stond. Want dat deden de meeste daar. Maar ik ben afgelopen Juli verhuisd naar een kleinschalige boer. (11 paarden) En daar kijkt echt niemand daar naar. Dus ik heb het ook maar snel afgeschaft. Scheelt een stuk in de centen. :') Ze stonden daar allemaal raar te kijken naar mn erg dikke stapel dure Anky en ES stripe in pads, Scapa dekjes en andere dure troep.

Ik heb het meeste nu ook verkocht. En ik rij in een ratjetoe. Laatst maakte ik het wel heel bont. Ik had mn fluoriserende Anky Lime pad, blauwe trainings broek, bordeauxrode XL fleece vest, zwarte thermolaarzen en knal oranje werk/bouwvakkers jas. :')

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:43

Gewoon oude kleren ja, heb in de winter altijd een singlet, shirt met lange mouwen, trui, bodywarmer en een dikke eskimojas aan haha xD Maakt niemand wat uit hoe je eruit ziet bij ons op de manege. Sommige mensen stemmen wel alles op elkaar af, maar er wordt niet zo op gelet gelukkig :D Ik maak me ook niet speciaal op voor ik naar de manege ga, want daarna moet je toch weer douchen en vind het onnodig, paarden letten er toch niet op :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:58

_Kelly_bokt schreef:
Je moet natuurlijk geen kleding hebben die niet handig zijn met paardrijden, Maar ik vind het wel leuk om gewoon een leuke, lekker zittende paardrijdbroek aante hebben, Maar ik maak me wel gewoon op enz, maar geen kettingen en al dat gedoe. Mijn vader zegt dat; maak je je nou op voor de paarden ?:+

Ojee, hier is dat hetzelfde :+
Ik maak me gewoon altijd op als ik de deur uitga, of het nu naar de winkel is, of een feest of paardrijden..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:58

Mij maakt het echt niet uit hoe iemand anders op zijn paard gekleed zit. Haha. :D
Ikzelf heb wel altijd een paardrijbroek aan. In een andere broek rijd ik niet. Ik loop thuis ook vaak in de paardrijbroek rond, want die zit gewoon zo lekker!
Wat ik boven m'n paardrijbroek aan heb verschilt. In de winter is dat meestal een fleece trui en m'n paardrij-jas. En in de zomer gewoon een shirtje. Ik ben niet zo mode bewust. :o Meestal maak ik me op als ik de deur uit ga, gewoon omdat ik mezelf daar prettig bij voel. Maar als ik geen zin heb om me op te maken vind ik het ook goed. Heb wel altijd mijn haren in een staart tijdens het rijden. Met losse haren rijden vind ik irritant. Bijvoorbeeld met hoeven uitkrabben hangt dat haar zo vervelend in de weg. :)
Ik rij graag met handschoenen aan, ook in de zomer. Maar ben m'n handschoenen ook vaak kwijt, en dan rijd ik gewoon zonder ;)

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:11

Ben ook niet zo'n setjes mens alleen probeer er wel op te letten dat ik bijvoorbeeld niet een felroze dek op leg terwijl ik een gifgroene trui aantrek. Niet dat dat ooit gebeurt aangezien ik bijna altijd donkere kleding aan hebt, kleed zo lekker af he :+ Verder heb ik meestal wel gewoon make-up op omdat dat gewoonte is en draag wel veel redelijk strakke kleding omdat ik me anders helemaal zon zoutzak voel te paard.