troi schreef:mang schreef:dus omdat het voor jou makkelijker is doe jij je paard maar pijn ?
En wat nou als je even geen keus hebt, als pownlief onder de keiharde strontkorsten zit die er echt niet af willen met een harde borstel.. Dan heeft de mijne echt pech gehad, ik zal de rosborstel zo vlug mogelijk hanteren en alleen op die plekken waar het echt moet maar hij moet niet flikken om me aan te vallen of iets anders naars te doe. Ik respecteer hem en zal mijn best doen om hem tegemoet te komen maar hij dient ook respect voor mij te hebben en het te accepteren als er soms geen andere keus is.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Ik heb nergens gezegd dat je je pony pijn moet doen en ik vind het jammer dat mensen het zo interpreteren. Als het gewoon een geval van niet willen is zal hij het helaas moeten accepteren en het zelfs kunnen leren waarderen. Je paard met opzet pijn doen als het nergens voor nodig is vind ik gemeen, ik dacht dat ik dit in mijn post duidelijk maakte, sorry als dat niet zo was.
Mensen die zeggen dat een strontvlek er ook met een harde borstel afgaat hebben denk ik nog nooit een echte dikke strontkorst op een paard gezien. Wassen is met dit weer nu eenmaal niet ideaal, dus dan is het wel zo fijn als je pony de rosborstel accepteert.
De mijne haat het ook, idd gewoon niet meer roskammen en wat langer met een harde borstel 

ik zit hier namelijk al best wel lang mee. Waar kun je die borstels kopen?