wat voor laarzen heb je en waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:26

Wat voor laarzen heb je?
Ik heb chaps met jodphurs.

Waar gebruik je ze voor?
Om te rijden. Als ik gewoon op stal rond loop, heb ik in de winter mijn thermolaarzen aan en in de zomer oude sneakers.

Waarom heb je voor deze gekozen?
Ze zaten lekker en waren redelijk smal, ik heb namelijk best smalle kuiten.

Wat zijn de voor/nadelen?
Ik vind dat ik mijn enkels wat beter kan bewegen. En als je bijvoorbeeld geen thermolaarzen of sneakers hebt, kun je ook altijd je chaps uit doen en kan je alleen op je jodphurs lopen. :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:30

1) Mountain Horse Sportive High Rider
2) Rijden (buiten, dressuur, springen), stallen uitmesten, eigelijk alles :)
3) Degelijke rits, kunnen tegen een stootje en zoals ze zeggen, het zijn berg laarzen en die heb ik zeker nodig in de bergen.
4) Voordeel is dat ze heel sterk en stevig zijn en fantastisch lopen. Nadeel is dat ze niet heel elegant zijn.

Viet

Re: wat voor laarzen heb je en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:08

1 wat voor laarzen heb je? petrie polo's
2 waar gebruik je ze voor? voor alles, ik mest er zelfs de stallen mee uit :+
3 waarom heb je voor deze gekozen? ik vind het een mooi model laars.
4 wat zijn de voor/nadelen? de ritsen zijn al een keer geknapt en mijn zool heeft een keer losgelaten :=. Het leer blijft wel mooi trouwens.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:11

1. Wat voor laarzen heb je? Lipica Epsom met strass
2. Waar gebruik je ze voor? Het liefst alleen rijden(inlc wedstrijden), maar het poetsen e.d komt er vaak ook bij
3. Waarom heb je deze gekozen? Ik vind het een elegante laars, het zijn ook mijn eerste paar leren
4. Wat zijn de voor/nadelen? Het is lipica, na horen zeggen gaat deze niet langer dan 3 jaar mee. Voordelen: ze zijn op maat gemaakt en je hoeft ze niet lang in te rijden.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:21

1 wat voor laarzen heb je?
Mountain Horse model ?
2 waar gebruik je ze voor?
Springen, dressuur, buitenrijden, crossen, wedstrijden.
3 waarom heb je voor deze gekozen?
Omdat deze laarzen goed zaten zonder maatwerk, ze een rits hebben en ik er zo mee weg kon lopen. Nooit blaren oid gehad.
4 wat zijn de voor/nadelen?
Voordelen dat ze soepen en lekker zitten. Nadeel was bij mij dat ik 1 rits al 2x heb laten vervangen en de andere ook al een keer. Ze zijn verder wel echt stevig. Je kunt ze wel iets lomp noemen :+ Maar ach, dat neem ik voor lief :)

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:12

ambre schreef:
Randie:dat kan ik ook!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

1:Allemaal Lipica's.Tegenwoordig alleen nog polo model.Heb ook nog een winterlaars van Cavallo,maar die draag ik haast nooit.

2:Ik gebruik ze alleen voor dressuur,de laklaarzen alleen voor wedstrijden.

3:Ze zijn betaalbaar,goede prijs/kwaliteit verhouding en ik kan ze precies zo krijgen als ik ze zelf wil.

4:Zie 3 en nadeel is dat de levertijd lang is en zeker als er dan nog iets mee mis is.Zitten echter geweldig!

AAAAAH IK WIL JOUW LAARZENCOLLECTIEEE <3 <3 <3

Oke,

Nu de nuttige kant van deze post:

Wat voor laarzen heb je?
Petrie Dressage, Sergio Grasso chaps en ariat jodphurs.
Waar gebruik je ze voor?
De petrie's voor dressuurtraining en de chaps en jodphurs voor wanneer ik te lui ben om mijn laarzen mee te slepen.
Ik wilde laarzen en kwam met chaps thuis :+ en de petries omdat ik een goede dressuurlaars wilde.
Petries doen in het begin zo'n pijn.. ;(

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:27

welke laarzen heb je:

Ik heb petrie laarzen met veters en rits, de glasgow...

http://divoza.com/isroot/DivozaStore/listImages/w_wit197/w_g31876.jpg

en sinds kort 2ehands overgenomen, laklaarzen polomodel van lipica <3

Fototje geleend van bokker x_tico, daarvan heb ik deze laarzen overgenomen...

http://lh6.ggpht.com/_ql0MKmvzzuw/S7j74ekkWuI/AAAAAAAAGdw/WSzGLvpKdcE/IMG_2895.JPG

wat doe je ermee?

alleen maar rijden, voor de rest loop ik op stalschoenen..

waarom heb je voor deze gekozen?

de petrie's zitten enorm fijn, en heb ik heeeeeel goedkoop op de kop kunnen tikken... waren nieuw, alleen de rits was kapot...
heb ze voor maar 50 euro kunnen overnemen... daarna bij petrie laten maken, en heb er nog altijd veel schik van!
de laklaarzen heb ik voor de mooi gekocht... <3
ze zitten ook zeker lekker, alleen een stuk stijver dan mijn petries, dat is even wennen...

voor/nadelen:

petries, soepel leer, rits aan de achterkant tot de hiel... erg fijn met instappen..
bij de lipica's loop ik elke keer te klunsen haha,... doordat de rits voorin zit, probeer ik elke keer via de achterkant in te stappen... lekker automatisme...haha
voordeel, ze zijn enorm mooi, en niet duur!

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:49

Konigs model weet ik niet meer
Dressuur en buiten rijden
Na lipica, petrie, cavallo en rectiligne te hebben gehad was ik nu op zoek naar een laars die echtg mooi bleef en waar ik een aantal jaren mee zou doen.
Voordelen: ze blijven super mooi en ze gaan al een tijd mee. Ik heb ze niet hoeven inlopen zaten meteen super.
Nadelen: Ze zijn mega duur (598 euro)

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:36

QHP junior leren rijlaarzen

dressuur, springen, buiten rijden (heb ze altijd aan als ik rijd)

deze zaten gelijk super goed en pasten perfect (heb hele dunnen kuiten en de junior passen daarom heel goed)

de rits ging snel kapot. (ik had denk ik gewoon net het paar waar dat bij was, terug gegaan naar de winkel en heb de ritsen laten maken op kosten van de winkel!)
ze zijn niet duur voor leren rijlaarzen.
zitten super fijn

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:01

Petrie standaard en de lipica in het bruin hoop ik in maart binnen te krijgen

Petrie standaard voor training en wedstrijden maar wil straks de lipica in polo model voor de training gaan gebruiken.

De petries omdat ik het een mooie laars vind om te zien en nog redelijk betaalbaar, de lipica laarzen omdat ik graag betaalbare bruine laarzen in polo model wou.

De petrie laarzen zijn in het begin erg stug, verder vind ik dat ze wel lang mooi blijven, ik heb ze nu 3 jaar en gebruik ze zeer intensief maar ze zien er nog prima uit. Lipica kan ik nog niks over vertellen.

horsesluvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:02

1. Wat voor laarzen heb je?
ik heb geen laarzen maar schoenen met chaps van decathlon
2. Waar gebruik je ze voor?
dressuur en springen
3. Waarom heb je voor deze gekozen?
deze werden aangeraden
4. Wat zijn de voor/nadelen?
Voordelen:ze zijn goed en goedkoop
Nadeel: de chaps zijn een beetje wijd

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 18:54

ik ben zelf nog nooit geweest trouwens :D
heb niet veel speciaals hoor, jammer genoeg |(

1 wat voor laarzen heb je? Leren Jodphurs van HH met Leren lamsgevoerde chaps! heerlijk.,
2 waar gebruik je ze voor? Trainen/rijden/buitenrit enzo., (niet op stal!)
3 waarom heb je voor deze gekozen?omdat het lekker voordelig is en toch echt leer is. en de standaard maten paste ik allemaal niet, en dit zat perfect!
lekker warm in de winter! niet te heet in de zomer :D dat scheelt, makkelijk aan en uit te doen. en omdat er geen mega hoge boog in zit kan ik springen en dressuren. <3

Danique888

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:08

Ik heb zelf De petrie coventry. Ze zitten heerlijk. ik gebruik ze eigenlijk voor alles. Ze worden iedere dag gebruikt.
Ik moet zeggen dat ik al veel laarzen gebruikt hebt van Petrie , derby, en Cavallo . maar de petries vind ik toch erg fijn
en ze gaan lang mee.

erg fijn is dat er een rits inzit. gemakkelijk met aan en uitdoen. Lekker soepel leer. Verder geen nadelen eigenijk!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:15

1. Wat voor laarzen heb je? Aigle ecuyer xh, gewoon rubberen laarzen.
2. Waar gebruik je ze voor? Rijden, uitmesten, door de stront lopen.. :D
3. Waarom heb je deze gekozen? Ik kreeg geen dure leren laarzen van mammie, dan maar deze...
4. Wat zijn de voor/nadelen? Ze gaan heel lang mee en kunnen heel veel hebben. Ik hoef er ook niet zuinig op te zijn :o
Nadeel is dat ze gewoon lang niet zo mooi zijn dan leren laarzen en dat na een tijd de voering los gaat.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:44

- 1 paar petrie anky's (oud model, helaas te klein)
1 paar petrie chaps met jodphurs
1 paar andere leren chaps
1 paar rectiligne laarzen
allemaal leer overigens

- door de moddel banjeren, stallen uit mesten en rijden
- ik vond ze gewoon mooi, eigenlijk. (toen nog ;))
- petrielaarzen - voordeel: fijne harde schacht vooor een stille beenligging
nadeel: ik kon ze moeilijk aan en uit krijgen
- petrie chaps - voordeel: lekker makkelijk en zijn super fijn
nadeel: het knoopje aan de bovenkant krijg ik nooit los ( aan een kant)
- andere chaps - voordeel: ze zijn fijn ( van ee vriendin overgenomen)
nadeel: ze zakken soms af
- rectiligne laarzen - voordeel: ze zijn fijn en niet zo duur
- nadeel: ik krijg er baren en ontzettend zere hielenvan en het leer bladderd af.

en binnenkort nieuwe laarzen erbij, in het bruin, wel aparte laarzen, met croco en diamantjes ofz. <3

nhpvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:50

1. Wat voor laarzen heb je? petrie glasgow
2. Waar gebruik je ze voor? Rijden
3. Waarom heb je deze gekozen? omdat ik petrie´s mooie laarzen vind
4. Wat zijn de voor/nadelen? ze gaan lang mee

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:47

Nog helemaal geen laarzen :( Ben 4 jaar geleden gestopt met paardrijden en heb toen alles verkocht. Nu wil ik weer gaan beginnen en ben opzoek naar goedkope leren rijlaarzen. Heb tot nu toe nog niks gevonden wat fijn zit. Dus moet nog even verder zoeken. Ik wil niet gelijk weer 400 euro gaan uitgeven aan rijlaarzen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:26

Wat voor laarzen heb je?
Ik heb rubberen gevoerde rijlaarzen, maar zaterdag ga ik mijn nieuwe leren petrie laarzen ophalen! :D

Waar gebruik je ze voor?
voor wedstrijden, uitmesten, en in de winter om te rijden. In de zomer rijd ik vaak met schoenen en chaps, maar in de winter is dat toch erg koud.

Toen ik ze kocht groeiden mijn voeten misschien nog, dus wilde ik geen leren hebben omdat die anders na een jaar alweer te klein geworden zouden zijn. Nu ik officieel niet groter meer word, heb ik een paar leren besteld, omdat die mooier zijn, betere steun geven aan m'n been en enkels, en met een rits aan de achterkant veel makkelijker in te komen zijn :Y)
ik heb nu voor de petrie glasgow gekozen omdat ik dat een nette laars vind, met veters aan de voorkant, en dat wilde ik graag :) met een goede rits aan de achterkant, lengte-kuit-voetmaat is ervoor opgemeten dus moet goed passen (na het inlopen dan).

voordelen van rubberlaarzen:
-makkelijk schoon te maken
-je hoeft ze niet in te lopen
-weinig tot geen onderhoud
-waterdicht
-kunnen tegen een stootje
-ze zijn goedkoop, dus als er iets mis mee is, heb je voor 2 tientjes een nieuw paar

nadelen:
-lastig in te komen, zeker met dikkere sokken
-erg koud in de winter
-geven erg mee bij de enkel, waardoor je makkelijker je tenen naar buiten draait
-zweet blijft er in 'hangen'
-niet erg mooi

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:29

1 wat voor laarzen heb je? PETRIE Standard
2 waar gebruik je ze voor? dressuur, buitenrijden, stalwerkzaamheden
3 waarom heb je voor deze gekozen? veelzijdig en zitten lekker
4 wat zijn de voor/nadelen? zeer hard bij inlopen, binnenkant lijkt na 6 jaar meer op rubber dan op leer (vermoed ook dat het rubber is)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:01

@tammy, inlopen bij de glasgow, dat hoeft haast niet, dat is zo fijn leer! ik heb ze namelijk ook... geen pijn aan mijn voetjes gehad! veel plezier met je nieuwe leren laarzen!

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:25

Licipa's, speciaal op maat laten maken in Raamsdonkveer

Rij doordeweeks met jophurs en leren chaps. De leren rijlaarzen heb ik voor de wedstrijden omdat ze een beetje kras gevoelig zijn ;)

Super goed service van lipica! Op maat gemaakt. Keuze uit verschillende modellen, die van mij heeft een extra hoge dressuur boog aangezien ik alleen dressuur.
Keuze uit heel veel verschillende kleuren, prints, diamantjes, borduren van initialen enz enz, dus je kunt je eigen laars samen stellen.
Ik heb gekozen voor een zwarte laars met veters voor, een lak neusje, jachtkap van crocomotief en het lipje daarop weer in lak, ik vind ze super gaaf geworden!

Voordelen: goede service, op maat gemaakt en je kunt je eigen laars samenstellen! Ze zijn zo ingelopen dus geen zere benen en voeten meer! Gemaakt van kwalitatief goed leer, je hebt de keuze uit verschillende soorten leer! Prijs/kwaliteit verhouden gewoon super, mijn laars kostte 245,- heb ook nog spoorriempjes laten maken van crocomotief dus echt alles is mogelijk!
Nadelen: eigenlijk geen 1, alleen die van mij zijn wat gevoelig op de neus omdat dit lak is, heb er goed advies over gehad en weet dat het kras gevoelig is, desondanks heb ik hiervoor gekozen

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:41

Petrie Anky Elegance met rits (1 paar met lakleder en 1 paar zonder lakleder)

Gewone: voor de trainingen (dressuur)
Lak: voor op wedstrijden

Omdat ze heel kwalitatief zijn en het lak vind ik wel iets hebben voor op wedstrijden

voordeel
na intensief gebruik blijven ze mooi
rits is heel handig

Nadeel
duur
pijnlijk bij het inlopen

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:47

- bruine rijschoenen met chaps
- alles, buitenritten, springen, dressuur, rond lopen
- ze zijn makkelijk aan en uit te trekken, zitten zeer comfortabel, goedkoop maar van goeie kwaliteit
- het enige nadeel is dat de chaps kunnen verkleuren en dat staat niet zo mooi
voordelen zoals hierboven vernoemt

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:50

Ariat!

Ik heb ze in het zwart en in het bruin, echt dé perfecte laarzen. Ze zitten als sloffen, kon er zo in weglopen.
Ik gebruik ze bij alles, springen dressuur buitenrijden (:

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:13

1) Petrie dressage met rits tot enkels net naast balijn
2) Cavallo Weltmeister(nu de passage)
3) Mountain horse High rider
4) Derby letten, officieel geen rijlaars maar harde leren chaps met schoenen van HH of Mondoni afhankelijk waar ik zin in heb.
1) Petries: Dressuur
2) Cavallo: Dressuur en springen
3) Mountain horse: Buitenrit, springen, en alles buiten het rijden om
4) Derby: Dressuur, springen, buitenrit
Ik kon niet kiezen vandaar de 4 verschillende ;)
Ik ben begonnen met de Cavallo's voor wedstrijden en training en voor naar buiten en springen de Mountain horse. Vervolgens kwammen de derby letten met schoenen erbij voor de afwisseling bij de training en nu dan ook voor de training de petrie's die ik toevallig voor heel leuk geld 2e hands in precies mijn maten(en dat zijn geen standaard maten) op de kop heb weten te tikken.
Petrie: Stevige schacht, das ook gelijk een nadeel, voor de dressuur zijn ze prima maar voor het springen kom je een stuk flexiliteit te kort. Qua lopen etc is het geen doen, ik doe ze aan voordat ik op stap en nadat ik klaar ben eigenlijk gelijk weer uit. Het leer is gewoon een stuk steviger.
Cavallo: Prettige laars, cavallo loopt zeker in stal etc een heel stuk lekkerder als petrie. Maar wel zachter leer wat daardoor wel gevoelig is voor krasjes etc Onderhoud is dus wel een tijdrovender klusje.(ik moet ze toch wel enkel keer afnemen na het rijden om zand etc weg te halen zodat het niet kan krassen)
Derby: Super, maar dat komt ook doordat ik schoenen erbij heb genomen die ik echt heel lekker vind zitten en waar ik rustig de hele dag op kan rond tufffen. De kappen zijn qua leer super stevig maar niet té doordat hij onder open is en mijn schoenen goed flexibel op de enkel kan ik er alles mee. Qua onderhoud zijn ze naast de mountain horse de meest simpelen, heel af en toe(eens in het half jaar - jaar) gaat er eens een vettige lap overheen nadat een een lapje boot cleaner over is geweest en klaar.
Mountain horse: Tja de alles kunner, een modderig weiland? Geen probleem, ff door de spuitplaats en klaar(en zelfs soms dat niet :o ) maar op wedstrijd met die dingen no way! Daar zijn ze echt te lomp voor! Dat is het grote nadeel ze zijn ideaal voor "erbij" maar verwacht geen chique dingen. Ik gebruik ze nu eigenlijk alleen nog maar als regenlaars, ik rijd er eigenlijk niet meer echt mee, maar weg gaan ze niet, daar zitten ze gewoon te goed voor(een heel grote pre, die dingen zitten zo goed dat je niet het idee hebt dat je laarzen aan hebt!)! Ik doe ze nu aan in een moderig land, in een natte longeerbaan of op buitenrit als ik weet dat ze goed vies kunnen worden en soms met springen.

De favoriet: tja eigenlijk hebben ze alle 4 hun voor en nadelen, het is maar net wat ik wil doen waar ik op selecteer.
Nee een echte favoriet heb ik niet. Ik heb ze denk ook allemaal eigenlijk net zo vaak aan.