Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vjestagirl schreef:Vind dat daar best een clausule bij mag komen bij verzekeringen, dat als je niet toerijkend beschermd was terwijl je deed wat je deed (of dat nou sporten, klussen of autorijden is) dat ze dan niet betalen.
Vjestagirl schreef:Marisjuuuuuh schreef:Rij je wel eens harder dan de toegestaande snelheid?
Sneller. En nee.
polly2 schreef:Vjestagirl schreef:Sneller. En nee.
Rook je ook niet? Drink je nooit? Heb je geen onder- of overgewicht? Klus je altijd met een goede trap, of sta je ook wel eens op een gammel krukje? Fiets je ook altijd met helm? Skie je wel eens? En dan ook met helm?
Doe je altijd een warming up voor je spieren voordat je op het paard stapt? Loop je nooit achter een paard langs? Zit je nooit op je hurken naast je paard? Als je je paard invlecht, waar sta je dan op? Scheer je de voeten van je paard wel eens?

Ludique96 schreef:Ik doe altijd wel me'n cap op. Maar soms ook niet. Maar bijna altijd.
Ludique96 schreef:Ik doe altijd wel me'n cap op. Maar soms ook niet. Maar bijna altijd.
Henkjan schreef:we kunnen niet allemaal zo heilig al vjestagirl zijn, van die kosten die komen van de ongelukken met paarden waarbij geen cap wordt gedragen gaat die verzekeringspremie's echt niet omhoog hoor...
en als ik val heb ik mn kop hard genoeg![]()
Henkjan schreef:we kunnen niet allemaal zo heilig al vjestagirl zijn, van die kosten die komen van de ongelukken met paarden waarbij geen cap wordt gedragen gaat die verzekeringspremie's echt niet omhoog hoor...
en als ik val heb ik mn kop hard genoeg![]()
bevertje schreef:Henkjan schreef:dat noem ik heilig, en ook wat overdreven
Nouja voor de een schijnbaar een prima en prettig leven. Voor de ander extreem gecontroleerd en saai..

Vjestagirl schreef:Wat is er heilig aan?
Roken vind ik gewoon een domme gewoonte, drinken vind ik niet lekker en niet nodig. Dat je niet gaat staan klussen op een wankel trapje lijkt me niet meer dan logisch.
Je doet toch geen dingen waarvan je weet dat de kans groot is dat je een gat in je kop valt zonder voorzorgs maatregelen te nemen?
Overgens doe ik wel dingen die mezelf potentieël kunnen beschadigen, maar dan let ik erop dat het op een verantwoorde manier gebeurd, lees mezelf in en eis dat mijn partner dat ook doet, gebruik goede materialen en ga niet over grenzen heen...
Henkjan schreef:@vjestagirl:als je op een 60 km weg rijdt, en je rijdt 80 terwijl er geen hond te bekennen is, geen problemen mee, sta je te wachten voor rood terwijl je alleen bent, zonde van je tijd. Net zoals het naar de schuur lopen om een stevig trapje te pakken als je er 1 naast je hebt staan die wat wiebelt.
Henkjan schreef:Ik ga me niet bij alles wat ik doe afvragen, is dit wel veilig, wat kan er gebeuren als het fout gaat, stel je voor dat er .... gebeurt, enz. als het fout gaat zie ik het vanzelf wel en is het m'n eigen schuld. Ik ga niet mn hele leven precies alles volgens '' het boekje'' doen, daar word je toch zo moe van als je over alles moet nadenken, en alles moet nagaan of het wel mag, en tja als je gepakt wordt is het jammer van je geld, maar eigen schuld
Henkjan schreef:En als ik straks in mn kist lig wil ik kunnen zeggen dat ik heb geleefd, heb gedaan wat ik graag wou doen zonder alles anders te doen omdat het niet mag, of omdat het gevaarlijk is enz, en niet als een of ander heilig schaap wat nooit wat mankeert of nooit een boete heeft gehad![]()
. Maar ik doe net zo goed dingen die gevaarlijk kunnen zijn, alleen doe ik mijn best de risico's tot een minimum te beperken. Ik snap niet wat er heilig is aan eht niet krijgen van boetes, maar dat zal aan mij liggen.Henkjan schreef:ik rook niet en drink niet overmatig, heb geen overgewicht en geen last van hartkwalen.
Henkjan schreef:Verder vind ik dat mensen is niet zo moeilijk over alles moeten doen, laat iedereen het lekker zelf uitzoeken, joun leven, joun tijd hier op aarde en dan moet je niet zo moeilijk over alles doen, heb je niks aan!