Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:37

Vind dat daar best een clausule bij mag komen bij verzekeringen, dat als je niet toerijkend beschermd was terwijl je deed wat je deed (of dat nou sporten, klussen of autorijden is) dat ze dan niet betalen.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:56

Rij je wel eens harder dan de toegestaande snelheid?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:57

Marisjuuuuuh schreef:

Sneller. En nee.

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:27

Ik vind het verstandiger met cap, maar soms ging ik voor 1 minuutje even op mijn oude verzorgshetje(verkocht) zitten maar dan ging ik er niet mee lopen ofzo, dat vind ik zelf ook niet zo fijn gevoel.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:20

Vjestagirl schreef:
Vind dat daar best een clausule bij mag komen bij verzekeringen, dat als je niet toerijkend beschermd was terwijl je deed wat je deed (of dat nou sporten, klussen of autorijden is) dat ze dan niet betalen.

Mja, dan moet je eigenlijk ook een bodyprotector aan.. En met fietsen ook een helm op?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:24

Vjestagirl schreef:
Marisjuuuuuh schreef:

Sneller. En nee.

Rook je ook niet? Drink je nooit? Heb je geen onder- of overgewicht? Klus je altijd met een goede trap, of sta je ook wel eens op een gammel krukje? Fiets je ook altijd met helm? Skie je wel eens? En dan ook met helm?
Doe je altijd een warming up voor je spieren voordat je op het paard stapt? Loop je nooit achter een paard langs? Zit je nooit op je hurken naast je paard? Als je je paard invlecht, waar sta je dan op? Scheer je de voeten van je paard wel eens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:44

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:59

polly2 schreef:
Vjestagirl schreef:
Sneller. En nee.

Rook je ook niet? Drink je nooit? Heb je geen onder- of overgewicht? Klus je altijd met een goede trap, of sta je ook wel eens op een gammel krukje? Fiets je ook altijd met helm? Skie je wel eens? En dan ook met helm?
Doe je altijd een warming up voor je spieren voordat je op het paard stapt? Loop je nooit achter een paard langs? Zit je nooit op je hurken naast je paard? Als je je paard invlecht, waar sta je dan op? Scheer je de voeten van je paard wel eens?

Rook niet, drink niet, geen onder en geen overgewicht, klus alleen maar met goede materialen (krukje in de keuken om bij de bovenste kastjes te komen is ook stevig), ik fiets niet, ik ski niet.

Ik loop altijd een aantal rondjes met mijn paard, rek mijn rug en armen (oa omdat mijn rug en schouders helemaal vast zitten), ik loop alleen dicht achter mijn paard langs en nooit zonder hand op de kont, ik zit op mijn hurken naast mijn paard maar nooit zonder dat ze weet dat ik er zit (dus altijd hand langs het been naar beneden). Mijn paard hoeft niet gevlochten en wordt vanaf de grond geknipt, en nee haar voeten worden niet geschoren.

En het gaat er niet om dat je nooit meer iets mag doen wat een potentiëel risico is, maar dat als je die risico's neemt dat je dan zorgt dat je afdoende beschermd bent om een deel van de klappen op te vangen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 28-11-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:20

Poeh...wat bij jij een verstandig en verantwoord mens....
En dit is een oprecht compliment (ik rook en drink ook niet...maar doe best wel eens andere dingen die minder verantwoord zijn....ben ik heel eerlijk in)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:21

Ik doe altijd wel me'n cap op. Maar soms ook niet. Maar bijna altijd.

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:53

Ludique96 schreef:

Haha okeee lekker duidelijk :Y)
Ik heb altijd mn cap op met rijden, echt ALTIJD.

in de zomervakanties deed ik wel eens voltige cursussen(?) en dan was het niet de bedoeling dat je een cap op had, nou dat vond ik wel zo raar, wel op een paard maar geen cap, dat ik had ik nog nooit gedaan :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:58

Ludique96 schreef:

En welke is het nu? :+

Ik rijd bijna altijd met cap. Als de paarden los in de bak staan, klim ik wel eens boven op mijn oudste merrie om een paar rondjes te stappen, en dan zit ik zonder cap.
Op mijn andere paard heb ik altijd een cap op, met dat dier weet je het gewoon nooit. En buiten dat, ik voel me gewoon niet prettig zonder cap, dat merk ik al wanneer ik een paar rondjes op mijn oudste merrie aan het stappen ben zonder cap.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:02

Lekker zelf weten wat je doet, je kent de risico's.

Dus dat geldt ook voor mezelf, ik ken de risico's maar ik vind het heeeeerlijk om de wind door mijn haar te voelen op een zomerdag als ik door de wei cross.... :o

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:12

we kunnen niet allemaal zo heilig als vjestagirl zijn, van die kosten die komen van de ongelukken met paarden waarbij geen cap wordt gedragen gaat die verzekeringspremie's echt niet omhoog hoor...

en als ik val heb ik mn kop hard genoeg :D :+
Laatst bijgewerkt door isverwijderd op 29-11-10 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:16

Henkjan schreef:
we kunnen niet allemaal zo heilig al vjestagirl zijn, van die kosten die komen van de ongelukken met paarden waarbij geen cap wordt gedragen gaat die verzekeringspremie's echt niet omhoog hoor...

Ik ben niet heilig. K heb zo'n hekel aan die uitspraak. Ik ben verantwoordelijk, das wat anders!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:17

Henkjan schreef:
we kunnen niet allemaal zo heilig al vjestagirl zijn, van die kosten die komen van de ongelukken met paarden waarbij geen cap wordt gedragen gaat die verzekeringspremie's echt niet omhoog hoor...

Nee...precies...die gaan omhoog door alle hart- en vaatziekten en andere aandoeningen die komen door een ongezonde levensstijl.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:17

dat noem ik heilig, en ook wat overdreven :)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:19

carr_friesje schreef:
*zucht*
hier zijn echt al zooooveel topics over :+

Nou inderdaad!
Nog zo'n topic heeft echt toegevoegde waarde.... :n

Maar ik rij vaker zonder dan met cap.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:20

Henkjan schreef:

Nouja voor de een schijnbaar een prima en prettig leven. Voor de ander extreem gecontroleerd en saai..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:24

bevertje schreef:
Henkjan schreef:

Nouja voor de een schijnbaar een prima en prettig leven. Voor de ander extreem gecontroleerd en saai..

Wat is er heilig aan?

Roken vind ik gewoon een domme gewoonte, drinken vind ik niet lekker en niet nodig. Dat je niet gaat staan klussen op een wankel trapje lijkt me niet meer dan logisch.

Je doet toch geen dingen waarvan je weet dat de kans groot is dat je een gat in je kop valt zonder voorzorgs maatregelen te nemen?

Overgens doe ik wel dingen die mezelf potentieël kunnen beschadigen, maar dan let ik erop dat het op een verantwoorde manier gebeurd, lees mezelf in en eis dat mijn partner dat ook doet, gebruik goede materialen en ga niet over grenzen heen...

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:25

Sonja schreef:
Zal me vierkant worst wezen of iemand met of zonder cap rijdt. Zelfde al wel of niet een autogordel om etc.
Als iedereen zich nou eens gewoon met zichzelf bemoeide...

Precies. :D

Zijn idd al genoeg topics over.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:32

@vjestagirl:als je op een 60 km weg rijdt, en je rijdt 80 terwijl er geen hond te bekennen is, geen problemen mee, sta je te wachten voor rood terwijl je alleen bent, zonde van je tijd. Net zoals het naar de schuur lopen om een stevig trapje te pakken als je er 1 naast je hebt staan die wat wiebelt.

Ik ga me niet bij alles wat ik doe afvragen, is dit wel veilig, wat kan er gebeuren als het fout gaat, stel je voor dat er .... gebeurt, enz. als het fout gaat zie ik het vanzelf wel en is het m'n eigen schuld. Ik ga niet mn hele leven precies alles volgens '' het boekje'' doen, daar word je toch zo moe van als je over alles moet nadenken, en alles moet nagaan of het wel mag, en tja als je gepakt wordt is het jammer van je geld, maar eigen schuld :)

En als ik straks in mn kist lig wil ik kunnen zeggen dat ik heb geleefd, heb gedaan wat ik graag wou doen zonder alles anders te doen omdat het niet mag, of omdat het gevaarlijk is enz, en niet als een of ander heilig schaap wat nooit wat mankeert of nooit een boete heeft gehad :) :)

ik rook niet en drink niet overmatig, heb geen overgewicht en geen last van hartkwalen.

Verder vind ik dat mensen is niet zo moeilijk over alles moeten doen, laat iedereen het lekker zelf uitzoeken, joun leven, joun tijd hier op aarde en dan moet je niet zo moeilijk over alles doen, heb je niks aan! :D

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:37

Vjestagirl schreef:
Wat is er heilig aan?

Roken vind ik gewoon een domme gewoonte, drinken vind ik niet lekker en niet nodig. Dat je niet gaat staan klussen op een wankel trapje lijkt me niet meer dan logisch.

Je doet toch geen dingen waarvan je weet dat de kans groot is dat je een gat in je kop valt zonder voorzorgs maatregelen te nemen?

Overgens doe ik wel dingen die mezelf potentieël kunnen beschadigen, maar dan let ik erop dat het op een verantwoorde manier gebeurd, lees mezelf in en eis dat mijn partner dat ook doet, gebruik goede materialen en ga niet over grenzen heen...

Ok, maar dat jij tevreden bent met jouw manier van leven betekent niet dat dat voor andere mensen ook zo is. Anderen kunnen daar best heel ongelukkig van worden. Hetzelfde voor jouw grenzen, die zijn voor niemand gelijk. Het wil ook niet zeggen dat het ene beter is dan het andere..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:41

Of je een cap wilt dragen of niet, moet iedereen zelf weten, maar de argumenten zijn slap.
Zweethoofd, ja, dat is waar heb ik pas ontdekt toen ik een cap leende omdat mijn helm thuis lag. Ik rijdt buiten altijd met hoofdbescherming. Niet omdat ik bang ben om te vallen, maar omdat ik me er van bewust ben dat nijn paard kan vallen of onder takken door kan racen waar ik niet meer voor kan bukken bv. Bij springen ook altijd hoofdbescherming, bij dressuur ligt het een beetje aan het paard, op jonge paarden altijd. En ik rijdt al 38 jaar, op honderden verschillende paarden, van jong tot oud van mak tot "wild" met en zonder zadel dus ik ben niet het type dat als het paard een bokje doet meteen er naast ligt.... en toch rijd ik bijna altijd met hoofdbescherming.
Maar goed, om op dat zweethoofd terug te komen, dit heb je niet bij een rijhelm met sleuven. Die zijn lekker licht en fris.

Nogmaals het grote probleem is niet zo of je zelf wel of niet goed kunt rijden, maar dat een paard gewoon op zijn snuit kan gaan. En dan ga je echt er voorover, op je hoofd af of je gaat mee opzij bv, ook niet lekker landen op je hoofd.

Grote problemen kunnen makkelijk voorkomen door een simpel middel, dus ik zie niet waarom men daar niet van zou profiteren.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 29-11-10 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:41

Henkjan schreef:
@vjestagirl:als je op een 60 km weg rijdt, en je rijdt 80 terwijl er geen hond te bekennen is, geen problemen mee, sta je te wachten voor rood terwijl je alleen bent, zonde van je tijd. Net zoals het naar de schuur lopen om een stevig trapje te pakken als je er 1 naast je hebt staan die wat wiebelt.

Nee, tot er eens iemand van een erf af draait, er een losgebroken paard de weg op rent, een fietsen zonder licht ineens voor je opduikt. Wachten voor een rood stoplicht hetzelfde. Voor hetzelfde geld komt er net wél iemand van de andere kant met hetzelfde idee had. En een stevig krukje pakken verspilling van je tijd? Ik weet niet hoe groot jij woont, maar in het gemiddelde Nederlandse huis valt dat wel mee. Je kunt trouwens ook gewoon besluiten het wiebelende krukje te fixen of weg te doen...

Henkjan schreef:
Ik ga me niet bij alles wat ik doe afvragen, is dit wel veilig, wat kan er gebeuren als het fout gaat, stel je voor dat er .... gebeurt, enz. als het fout gaat zie ik het vanzelf wel en is het m'n eigen schuld. Ik ga niet mn hele leven precies alles volgens '' het boekje'' doen, daar word je toch zo moe van als je over alles moet nadenken, en alles moet nagaan of het wel mag, en tja als je gepakt wordt is het jammer van je geld, maar eigen schuld :)

Ik denk ook niet overal bij na, maar ik ga geen dingen doen waarvan ik gewoon weet dat het gevaarlijk is. En het kan idd jammer zijn van je geld. Of jammer van die fietser die je aanrijdt, of jammer van iemands huisdier, of jammer van je armen/benen/nek/hoofd.

Henkjan schreef:
En als ik straks in mn kist lig wil ik kunnen zeggen dat ik heb geleefd, heb gedaan wat ik graag wou doen zonder alles anders te doen omdat het niet mag, of omdat het gevaarlijk is enz, en niet als een of ander heilig schaap wat nooit wat mankeert of nooit een boete heeft gehad :) :)

Stiekem hoop ik dat je niets meer zegt als je in je kist ligt ;). Maar ik doe net zo goed dingen die gevaarlijk kunnen zijn, alleen doe ik mijn best de risico's tot een minimum te beperken. Ik snap niet wat er heilig is aan eht niet krijgen van boetes, maar dat zal aan mij liggen.

Henkjan schreef:
ik rook niet en drink niet overmatig, heb geen overgewicht en geen last van hartkwalen.

Goedzo? Wil je een schouderklopje?

Henkjan schreef:
Verder vind ik dat mensen is niet zo moeilijk over alles moeten doen, laat iedereen het lekker zelf uitzoeken, joun leven, joun tijd hier op aarde en dan moet je niet zo moeilijk over alles doen, heb je niks aan! :D

En daar is het nou net een discussie forum voor...