Warm de winter door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Warm de winter door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:52

Wat een goede tips allemaal in dit topic!

Ook een aanrader: thermo ondergoed van de Hema!
Ik heb het een aantal dagen geleden gekocht, en elke dag naar de paarden gedragen, omdat het zo heerlijk warm is!

Qua laarzen heb ik de Eurostar Dublin River Boot, een outdoorlaars dus. Maar heb er wel koude voeten in helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:59

Ik heb zo'n gelhartje gekregen van iemand voor m'n verjaardag. En nee, niet an men toenmalige vriendje, al kon hij er gelukkig wel mee lachen. Ik kan dat ding wel hergebruiken hoor :j Je "klikt" dat ijzertje dus om, boeltje warmt op, maar wordt ook tegelijk wel hard. Of dat dan nog zo aangenaam zou zijn moest dat onderin je schoen liggen, heb ik toch wel vragen bij, want het plooit dan ook niet meer mee.

Om het te gaan hergebruiken, dien je dat zakje in warm, bijna kokend water onder te dompelen tot die verharde gel weer vloeibaar is geworden. Wel opletten dat het plastic niet smelt! Blijkt niet zo dik te zijn. Dan laten opdrogen, en als je later dat ijzertje terug klikt, warmt ie weer op.

Ik zoek wel handige, echt warme handschoenen om te rijden. Vingers krijgen heel snel koud, en blijven heel erg lang gevoelloos. Of toch moeilijker te bewegen, zelfs met warme handen.

Angeliiquexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:03

die sokken lijken me wel ideaal, vraag me alleen af of je hele sok dan verwarmd is of alleen de voet bijvoorbeeld.. ervaring iemand?
(ik vind het zo'n vervelend gevoel als ik van m'n paard af spring met bevroren voeten ;()

Albs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:14

Ik pas me er niet uitgebreid op aan.
Wel heb ik
- Thermolaarzen
- Fleece vesten/truien! Heerlijk warm.
- Legging onder je rijbroek!

Vind altijd me benen net van die ijspegels!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:25

Een paar dagen terug wilde ik bij de Action een thermolegging halen, helaas waren er alleen nog grote maten. Toen zag ik thermo-ondergoed liggen van het merk Active volgens mij, daar heb ik een lange broek van gekocht voor een paar euro. Afgelopen zaterdag was het aardig koud, maar met die thermolegging onder mijn rijbroek ging het prima :j

Als het koud is draag ik op stal mijn thermolaarzen i.p.v. mijn rijlaarzen. De rijlaarzen doe ik pas aan vlak voordat ik ga rijden en na het rijden doe ik de thermolaarzen weer aan. Ik heb thermolaarzen van BR en die houden mijn voeten goed warm :j Ik had zaterdag 1 paar dunne sokken aan en 1 paar sokken van Harry's Horse erover heen en geen last gehad van koude tenen.

Ik heb ook gelijk mijn nieuwe rijhandschoenen uitgeprobeerd en ik heb geen last gehad van koude handen. Ze zitten lekker warm, je hebt genoeg grip op de teugels en ze zijn nog niet eens €15.
Harry's Horse® Neoprene rijhandschoenen. De neoprene buitenzijde isoleert de warmte en houdt de kou buiten. De SL-grip binnenzijde geeft genoeg grip tegen het doorslippen van de teugels.
Afbeelding

Verder draag ik, als het echt koud is, een hemd, een shirt met een vest (of een shirt met lange mouwen en een shirt met korte mouwen), een warme trui en een das. Mijn jas hang ik in de hal boven de verwarming op, die draag ik alleen buiten dus niet op stal. Als ik ga rijden trek ik mijn trui uit en doe ik m'n das af, die hang ik dan bij mijn jas zodat ze warm zijn als ik klaar ben met rijden. Dan doe ik ook mijn thermolaarzen uit en de gewone rijlaarzen aan, dat is eerst even koud maar ze worden al redelijk snel weer warm dus ik heb onder het rijden ook geen last van koude tenen. Handschoentjes aan en klaar :Y)

Ik zag trouwens dat de Action komende week een aanbieding van een fleecetrui voor €4,99 heeft, misschien ga ik er wel 1 halen. Lekker warm 8-)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:32

Die klikdingen passen idd niet in je schoenen of handschoenen als je ze aanhebt nee. Zit niet erg lekker, en ik denk zowiezo niet dat je ze erbij gefrot krijgt. :D
Ik hou ze gewoon in mijn handen als ik ergens op een tribune moet zitten ofzo, en stop ze in mijn laarzen om ze voor te verwarmen.
Of gewoon in je broekzak is ook lekker. :j

vivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:37

Handig voor de winter van dit jaar gaan we hard nodig hebben!

groetjes

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:50

Girassol, zijn die handschoenen zo warm dat je er een uur buiten mee kan rijden met -4 zonder koude handen te krijgen? :) Want dan ga ik ze halen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:52

Ik denk dat dat voor iedereen anders is, Martine, want zoals je kunt zien op de foto van mijn oorwarmers, rijd ik daar zonder handschoenen, zonder koude handen te krijgen, en we zijn ruim een uur onderweg geweest.

Alleen zijn mijn handen niet zo snel koud als ik aan het paardrijden ben.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:19

Heeft iemand deze handschoenen van epplejack al geprobeerd? Ik heb nogal snel last van te weinig gevoel in mijn handen door handschoenen.
Afbeelding

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:38

O, dat lijkt me eigenlijk niks. Je ben wel erg beperkt met je handvrijheid
vrees ik. Maar kan me vergissen.

Ik heb winterlaarzen thermoleggings thermohandschoenen
en dat gaat tot nu toe aardig.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:42

ik ben ook ontzettend koud altijd... dus ik lees mee :(:)

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 01:15

vwb de oren: ik heb zo'n losse oorwarmers. Hoef je helemaal geen hele
helmet cover fleece voor te kopen/maken. Kijk eens op hoedshop.nl.
Er staan zelfs paardjes op. Je klikt ze gewoon op je oor en kan er ook nog eens goed mee horen.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:17

misschien lees ik er overheen, maar die klikdingen (gelkussen?)
waar zijn die nog meer tekoop behalve bij de wibra?
die hebben we hier namelijk niet :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:37

Action, blokker, kruidvat. Xenos zal ze vast ook wel hebben, evenals de Etos. Met dit weer zullen ze wel weer overal te voorschijn komen, gewoon even je ogen open houden.

Wat betreft die zalf: Het hangt een beetje van de omstandigheden en je kleren af, maar je houdt het er wel een paar uur warm mee. Helaas kan ik er niet zo heel goed tegen, dus vandaar dat ik meestal toch andere dingen gebruik.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:43

ik kom ook altijd moeilijk de winter door.
krijg altijd dode vingers en tenen. Heb inderdaad ook al van alles geprobeerd oa hanschoenen met verwarming. Ben inmiddels echt een expert op het uitzoek gebied hiervan.
ik heb tot nu toe een aantal dingen gevonden waar ik wat mee kan. misschien iemand van hier ook....
sorry voor de reclame trouwens...

ik heb wandelsokken van smartwool. deze zorgen voor een goede doorbloeding en zijn van wol.
http://www.bever.nl/lopen/sokken/1674.s ... medium-wms

bij mij werkt het heel goed.
daarnaast heb ik warmte zakjes. die kan je 1 malig gebruiken. als er lucht bij komt worden ze heel warm.
bij de erge dagen stop ik ze in mijn laarzen en in mijn handschoenen.

http://www.bever.nl/wintersport/accesso ... handwarmer

ik gebruik echt exact deze voor zowel in mijn handschoenen als in mijn schoenen.
die dingen die je kunt hergebruiken vind ik niet fijn en die passen niet in je schoenen.

verder ben ik er achter dat je onder je handschoenen ZIJDE kleine handschoen moet dragen.
dit scheelt enorm. Je kan deze kopen voor weinig bij decatlon.
http://www.decathlon.nl/NL/zijden-hands ... -94955365/

ook heb ik thermo kleding specifiek van ten cate. al meerder merken geprobeerd maar dit werkt bij mij het beste.

verder nog iets onverwachts vorig jaar gemerkt.
ik was bij mijn paard groene os aan het gebruiken nml Spierliniment Forte.
http://www.paardendrogist.nl/product/28 ... te/110720/

hierdoor worden je handen ook erg goed warm!
heb ze hier al op gewezen bij groene os en ze waren niet verbaasd haha.
ik ga dat dit jaar nog een keer proberen.
gewoon op je handen doen als je binnen bent.
maar wel uitkijken met in je ogen wrijven.
iedereen succes.

ik kijk eerlijk gezegd niet uit naar de kou. Ik bekijk ook per dag hoe ik mij voel en of ik ga rijden. Ondanks alles wat hier namelijk boven staat gaat het bij mij nog regelmatig niet goed en val ik flauw.
dus mijn paard loopt dan wat meer aan de longe dan onder het zadel als het een heftige winter is, ondanks dat ik op een mooie stal sta met binnenbak!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:54

Rinske schreef:
Moet je even zoeken op helmet cover fleece. Dan krijg je resultaten :) .
Lange link

weet je ook hoe ik contact op kan nemen met de verkoper? Ik zou graag willen weten of hij ze ook naar nederland verstuurd en wat dan de verzendkosten zijn, ik weet al een heleboel liefhebbers ;) maar het lukt me niet om een mailtje via ebay aan de verkoper te sturen

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:04

Dat lukte mij ook niet. Als het je wel lukt hou ik me aanbevolen voor 2 paar.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:10

Misschien dat ik mijn vraag hier kan stellen:
Ik ben op zoek naar losse bontjes die je in je laars kan doen voor alleen je voeten. Heb ze ergens gezien en kan ze nergens meer vinden. Ook vast omdat ik het niet goed invoer op google. Ik heb wel thermolaarzen alleen die zijn bij mijn voeten dusdanig ruim dat ze gewoon weer koud worden.
Wie weet wat ik bedoel?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:12

Gewoon die inlegzooltjes van bont?
Bij de action, bij de meeste schoenwinkels, en bij Emmers. :)

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:16

Ik doe altijd een trui met lekkere warme jas,
legging & rijbroek
Termosokken & skisokken eroverheen :)
maar ik heb het ook eig niet zo heel snel koud:$

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:18

_maaike_D schreef:
misschien lees ik er overheen, maar die klikdingen (gelkussen?)
waar zijn die nog meer tekoop behalve bij de wibra?
die hebben we hier namelijk niet :P

Wibra zit in Meerzicht Maaike!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:29

vinurr schreef:
it_is_me schreef:
Op de eerste pagina staan van die lederen laarzen. Vind ze erg mooi, maar vraag mij af of ze ook warm zijn. Gisteren had ik mijn lederen kisten aan en ik had echt wel koude voeten. Wat voor voering zit er binnenin?

Welke laarzen bedoel je? :) Die outdoorlaarzen?

Ik heb van de week exact dezelfde laarzen gekocht maar dan van Imperial riding, even van de site van Imperial Riding gekopieerd, zit alleen aan de buitenkant (aan flapje aan de boven rand) nog een klein metalen merk-labeltje op:
http://www.imperialriding.nl/index.cfm? ... 5FEAEBED6#
Afbeelding
Ik vind ze heerlijk zitten, maar goed, ik heb er vooral mee gelopen (hond uitlaten)en dan worden je voeten al snel warm.
De hele laars is gevoerd met een laagje zachte stof (geen wol dus oid). Er kan door de wijdte van de schacht nog gemakkelijk een dikke sok in, en ik heb een normale kuitomvang.
Maat 39 is ook echt maat 39. Ik ben er in ieder geval super blij mee!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:38

yvonnedv schreef:
Rinske schreef:
Moet je even zoeken op helmet cover fleece. Dan krijg je resultaten :) .
Lange link

weet je ook hoe ik contact op kan nemen met de verkoper? Ik zou graag willen weten of hij ze ook naar nederland verstuurd en wat dan de verzendkosten zijn, ik weet al een heleboel liefhebbers ;) maar het lukt me niet om een mailtje via ebay aan de verkoper te sturen

Volgens mij was er al gevraagd aan de verkoper of deze ze wilde/kon opsturen, maar ik geloof dat dat niet ging. Ik ga van de week fleece stof kopen, dus ze zijn binnenkort bij mij te verkrijgen :) .

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:40

asjemenou schreef:
Gewoon die inlegzooltjes van bont?
Bij de action, bij de meeste schoenwinkels, en bij Emmers. :)

Nee geen inlegzooltjes. Ik bedoel meer zoals sneakersokken maar dan van bont