Hoe slaapt jouw paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marr_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:29

Die van mij ligt ook maar mijn andere ligt af en toe!! :P :D

Fenna_s

Re: Hoe slaapt jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:35

Mijne ligt altijd. Kun je lekker bij gaan liggen. :+:

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:39

Als ik savonds rond 9 uur/half 10 nog op stal kom dan ligt mijn paard lekker te slapen. Mijn pony heb ik alleen een keer zien liggen tijdens de geboorte van het veulen ( en dat was maar heel kort, dat ze lag )

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:43

mijn pony heb ik al ruim een jaar en ik heb hem 1 keertje op het weiland zien liggen, maar s'nachts ligt ie wel. Hoe ik dat weet? Poepvlekken :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:14

Mijn oude peerd stond vroeger vaak in stal met zn hoofd laag en zn oren op half 7,
's nachts lag hij wel al vaak neem ik aan omdat er wel vaker een plakaat mest aan
zijn hoofd/hals gekoekt zat.

Toen hij wat ouder werd ging hij oude mannenslaapjes doen. 's ochtends na het
voeren, 's middags na het voeren.. en als ik 's avonds had gereden stond hij er na altijd lekker
uitgebreid te gapen. Hij lag in stal heel uitgebreid. Je zag alleen 4 benen en een lekker
dik buikkie. Zijn hoofd stopte hij onder zn stro (als het schoon was) en anders lag hij
met zn neus tussen zn voorbeentjes.. heel snoezig.

Een paard op mijn oude stal maakte ook vaak herrie, die kon kreunen en knorren als
de beste! :D

Mijn nieuwe merrie rolt wel in stal maar ze slaapt wel staand.. (overdags) maar goed..
heb haar nu 3 dagen.. dus kan er nog niet veel over zeggen.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:59

Mijn verzorgpaardje ligt volgens mij plat op haar buik (geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt) temisnte zo ziet het altijd uit als ik haar ga poetsen haha, lekker de hele onderkant vies, want ze is dan ook nog zo slim om ergens te gaan liggen waar ze bv net geplast ofzo heeft, zeker lekker warm hahaha.

elsenashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:59

ik weet wel dat ene paard wel sneller gaat ligggen als slaapt en ander paard bijna niet ligt en dat zal zijn wat paard zelf het liefste doet

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:48

Mijn paardjeligt altijd lekker in dr stal, zo lieff altijd!:D

dijhsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:20

Mijn paard lag toen hij jong was, heel veel te slapen ( de oudere hielden dan de wacht) nu hij volwassen is,(11) ligt hij tegen de ochtendschemering een uurtje ofzo. Oudere paarden met zere en stijve gewrichten gaan nog minder liggen, want hun instinct zegt dat ze snel weg moeten kunnen bij gevaar en alsof ze dan vanzichzelf weten dat ze niet zo snel in de benen kunnen, blijven ze staan en doen ze meerder staande slaapjes. Een paard gaat pas liggen , als hij zich veilig voelt, ín een kudde. alleen zullen ze zich niet snel veilig voelen denk ik.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:23

mijne slapen vaak liggend. vooral mijn nieuwe.. maar dat heeft een reden :D

kelly_hasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:42

Die van mij gaat lekker in zijn stal liggen ;)

Gerlindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:06

mijn paard ligt snachts, maar staat ook wel vaak.

Wessel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:23

Mijn paar ligt volgens mij altijd 's avonds in haar stal, en dan lekker languit (aan de vieze plekken op haar hoofd te zien :+ ). Als ik erg vroeg op stal ben ligt ze nog steeds. Maar overdag staat ze meestal.

Nouskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:14

Een paard kan op drie manieren slapen:

1. Het soezen
Bij het soezen blijft het paard staan en is hij eigenlijk nog wel wakker. Hij laat bijna zijn hele gewicht op de banden en pezen rusten en kan zo zijn spieren ontspannen. Per dag soest een paard ongeveer twee uur, maar telkens maar een paar minuten achter elkaar.

2. Slaapfase
In de slaapfase ligt het paard op de grond maar houdt hij zijn hoofd nog overeind. Zijn zintuigen zijn nog maar minimaal actief. In totaal slaapt een paard twee uur per dag op deze manier.

3. Diepe slaapfase
Tijdens de fase van de diepe slaap ligt het paard op de grond en legt hij ook zijn hoofd neer. Nu kan hij zijn lichaam en zintuigen echt helemaal ontspannen. Vaak duurt deze fase maar 5 tot 10 minuten. Over de hele dag is het paard nog geen uur in een diepe slaap. Tijdens deze fase schijnen paarden ook te dromen