OPROEP controle papieren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pittig_ding

Re: OPROEP controle papieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:08

Mag ik vragen waar jullie dit kunnen vinden in het dressuurregelement?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 15:52

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:00

ik heb een keer bijna niet mogen starten omdat de entingen niet in orde waren volgens hun, mijn vader ging inschrijfgeld betalen etc. voor de eerste keer
Kwam dus terug van' jah de entingen zijn niet in orde', ik kijken.. zag er prima uit, dus ik terug lopen.
Gingen ze weer inkijken, weer zeggen dat ze niet in orde waren en ik heel droog:' mevrouw u kijkt op de verkeerde bladzijde := '

we hebben trouwens ook papieren aangevraagt voor een neusnetje (pollenalergie) hebben ze nog nooit naar gevraagt in alle wedstrijden die we gereden hebben (outdoor 2010)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 16:16

Ik laat daarom altijd amazone/ouder meekijken in het paspoort, om er zeker van te zijn dat ik niet iets over het hoofd zie.

Afgelopen zomer iemand met neusnetje in de ring gehad, zij was er volledig van overtuigd dat hier geen DA verklaring meer voor nodig was.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:24

ik vind het eigenlijk wel een beetje onzin dat je er een verklaring voor nodig hebt van de da. alsof je er was drugspoeder in kan stoppen ofzo? :+

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:35

Volgens de schetser was mijn peerd een donker koffievos met bles :) maar hij is een stekel harige goudvos met 4 witte benen, flinke bles en div witte vlekken op het lijf ( heet allen niet bont ).
Heb toen even gebeld welk paard hij had gezien :p is netjes aangepast.
Ben echter in 10 jaar tijd nog nooit gecontroleerd.
Laatst bijgewerkt door KC op 29-11-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 16:44

Xfeno01X schreef:
ik vind het eigenlijk wel een beetje onzin dat je er een verklaring voor nodig hebt van de da. alsof je er was drugspoeder in kan stoppen ofzo? :+

En dan te bedenken dat het oornetje wel vrij is. Daar kan je toch meer rottigheid mee uithalen met met zo'n neusnetje.

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:25

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:46

Ik heb mijn eigen merrie gefokt :D

Ze word in januari 23 jaar. Ik ben zaterdag 26 geworden (was dus 3).
Ben ik nu de jongste fokker die er rond loopt??? :')

Mijn ruintje is op zijn startkaart 10cm groter, dan in werkelijkheid!
Start tussen de paarden, dus afmeting is dan niet zo erg.

Volgends de KNHS maken beide voorvallen niets uit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:53

hoogte van je paard maakt niets uit op je paspoort :j
heb er eentje die is 1m51 op haar paspoort,maar is in werkelijkheid 1m54
de tweede heeft als veulen een paspoort gekregen, dus mjah.. daar konden ze weinig mee qua opmeten natuurlijk :+
daar hebben ze geschat dat ze 1m56 zou zijn op volwassen leeftijd.
dit jaar officieel laten opmeten, en ze bleek met 5 jaar 1m59 te zijn, dus ach.. die paar centimeters vallen ze echt niet over

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:11

Lowara schreef:
hoogte van je paard maakt niets uit op je paspoort :j
heb er eentje die is 1m51 op haar paspoort,maar is in werkelijkheid 1m54
de tweede heeft als veulen een paspoort gekregen, dus mjah.. daar konden ze weinig mee qua opmeten natuurlijk :+
daar hebben ze geschat dat ze 1m56 zou zijn op volwassen leeftijd.
dit jaar officieel laten opmeten, en ze bleek met 5 jaar 1m59 te zijn, dus ach.. die paar centimeters vallen ze echt niet over

Nee, maar als er op de coupon een pony van 145cm binnen moet komen en er komt een pony van 134cm binnen... :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:36

Ik heb dat inderdaad ook een keer op mijn startkaart gehad, dat er stond schofthoogte 1.64, terwijl het een pony van 1.48 betrof. Heb toen kostenloos een nieuwe startkaart gekregen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:41

Een paardje van mij wat onlangs verkocht is stond in het paspoort dat die geboren was in 205 geloof ik dus ja dat was pas een oud dier en dan toch zo jong ogen snapte er ook niks van, ha ha.
Maar vaak als ze controleren zien ze dit soort dingetjes dus ook niet..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:45

Mijn cremello merrie staat als Isabelkleur geregistreerd, omdat de schetser van het KNHS de kleur cremello niet kende }:0 .

En aangezien mijn merrie Isabel heet, heeft hij haar ook maar die kleur gegeven :+ .

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:32

Ik heb ook nog nooit van die kleur gehoord :+

Even gegoolged, maar das wel een heel apart kleurtje.

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:19

Als ik op een buitenconcours de eerste jury ben dan controleer ik altijd het paspoort, met al menig diskwalificatie als gevolg. Bij het indoor seizoen weet ik nog niet hoe ik dat ga aanpakken, als ik ze aan het einde van de rubriek allemaal wil zien dan zijn er al mensen naar huis, want er wordt bij lange rubrieken vaak coupons tussendoor uitgegeven, en vooraf is niet te doen want dan is het zo rommelig met heen en weer naar mijn hokje lopen zeg maar. Hebben jullie als collega juryleden nog ideeen voor de indoor. Ik kom veelvuldig fouten tegen en ik vindt dat als je KNHS start je ook aan de regels moet houden van enting, chip etc.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:50

El_Paso2009 schreef:
Als ik op een buitenconcours de eerste jury ben dan controleer ik altijd het paspoort, met al menig diskwalificatie als gevolg. Bij het indoor seizoen weet ik nog niet hoe ik dat ga aanpakken, als ik ze aan het einde van de rubriek allemaal wil zien dan zijn er al mensen naar huis, want er wordt bij lange rubrieken vaak coupons tussendoor uitgegeven, en vooraf is niet te doen want dan is het zo rommelig met heen en weer naar mijn hokje lopen zeg maar. Hebben jullie als collega juryleden nog ideeen voor de indoor. Ik kom veelvuldig fouten tegen en ik vindt dat als je KNHS start je ook aan de regels moet houden van enting, chip etc.

Transponder hoeft niet :)

Je zou de persoon die het stargeld int kunnen vragen te controleren, of de ringmeester, is iets niet goed in haar/zijn ogen dan kunnen ze jou er bij roepen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:30

Transponder wordt vaak gecheckt of het paard en startkaart wel bij elkaar horen ;)

Indoor wordt je inderdaad minder gecontroleerd, maar ik neem wel altijd mn spullen mee
naar het secretariaat want daar wordt vaak willekeurig/steekproefsgewijs gecontroleerd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:51

El_Paso2009 schreef:
Hebben jullie als collega juryleden nog ideeen voor de indoor.

Niet controleren :+
Indoor is dat toch geen doen voor juryleden. Je kunt het hooguit aan het secretariaat vragen en dan steekproefsgewijs. Kruis je een paar combinaties aan die de papieren moeten laten zien.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:10

Ik ben zowel met mijn pony als paard toch regelmatig gecontroleerd :j (op zowel indoor als outdoor concours) door zowel het secretariaat als de jury :j
Maar imo niet genoeg vind ik!

Ben zelfs met iemand mee geweest op selecties die vervolgens gewonnen werden terwijl entingen niet in orde waren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:51

Debbie schreef:
Transponder wordt vaak gecheckt of het paard en startkaart wel bij elkaar horen ;)

Indoor wordt je inderdaad minder gecontroleerd, maar ik neem wel altijd mn spullen mee
naar het secretariaat want daar wordt vaak willekeurig/steekproefsgewijs gecontroleerd.

Mijn paard heeft geen transponder, geen DNA-nummer en wel een startkaart en voldoet aan alle EU regelingen...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:31

En hoe voldoe jij dan aan de knhs regels, Alane?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:38

Transpondernummer is toch gewoon gelijk aan je chipnummer? Dus elk gechipt paard heeft dan een transpondernummer... Zoals ik het heb begrepen tenminste.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:40

Alane schreef:
Debbie schreef:

Mijn paard heeft geen transponder, geen DNA-nummer en wel een startkaart en voldoet aan alle EU regelingen...

Hoe kom jij aan je startkaart en hoe voldoe je aan de EU regelingen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:42

jury schreef:
En hoe voldoe jij dan aan de knhs regels, Alane?

Overgangsregelingen van de overheid :+ :D

En Alane kennende uit vorige topics, met dit onderwerp.
Buitenlands paard, dat aan de regels van dat land voldoet :Y) .
Maar geen transponder heeft, dat mag dus!

Mijn niet gechipte Duitser voldeed ook :D , maar om trammelant op wedstrijden te voorkomen,
daar veel mensen de overgangsregelingen niet kennen :( . (en ik geen zin had om op wedstrijd
bergen trammelant tegen het lijf te lopen. Die de KNHS dan achteraf weer recht moet breien)
Er ook maar een transponder in laten stoppen.
(Hij was gewoon gebrandmerkt dus voorzien van identificatie en geboren voor 1 januari 2009
en dus Duitser, dat is dus zo'n overgans regelings paard.)