Paardenverzekering nuttig of toch niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:22

zucht, heb al een brief gestuurd om de verzekering op te zeggen, maar twijfel toch wel door sommige.
Ga denk ik eens kijken bij de hippo, waar ik overigens wel vaak ook slechte verhalen over gehoord heb....

sefanja

Re: Paardenverzekering nuttig of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:08

Ik zit bij hippo/ equine risk, maar ik heb er geen slechte verhalen over.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:37

sefanja schreef:
Ik zit bij hippo/ equine risk, maar ik heb er geen slechte verhalen over.

Dito ;)

Jumperke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:32

Equine Risk bestaat nog steeds hoor. Ik zit namelijk bij Equine Risk kijk maar op www.uwpaardverzekeren.nl ..Fijne verzekering
Zowel bij dood alsbij ongeschiktheid 100% uitkering en op de Ziektekosten verzekering maar een eigen risico van 20%.
Je mag zelf beslissen wat er met je paard gebeurd als hij/zij ongeschikt raakt. Je mag je paard dus ook houden voor zijn 'oude' dag wat ik een hele fijne gedachte vind.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:58

Ik zelf zit er ook over te denken om een verzekering af te sluiten nadat m'n paard over de bakrand is gesprongen. Als ik zo de berekening zie van Equine Risk dan kost dat mij per jaar 346,69. Vind ik op zich meevallen. Zal nog eens bellen naar hun voor meerdere info. Wie nog meer ervaring met Equine Risk?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:26

ik ben al jaren bij Equine verz en ben zeer tevreden
heb al veel moeten claimen en 2 paarden in laten slapen wat snel en netjes geregeld is

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 11:33

Echt verschillende verhalen hoor je zo.

De ene wil verzekerd zijn.
Bij ons op stal zijn ze ook bijna geen van alle verzekerd. Ze sparen elke maand een bedrag speciaal voor de DA.

Tja...blijft een moeilijke keus/gok.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:38

Ik zit ook bij Equine Risk, mijn ene paard is blijvend ongeschikt, Ik heb het verzekerde bedrag -800 euro teruggekregen. Ik ben zeer tevreden over die verzekering.
mijn huidige paard heb ik daar ook weer verzekerd.
Ze keren snel uit en doen niet moeilijk.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:03

eowyn04 schreef:
Echt verschillende verhalen hoor je zo.

De ene wil verzekerd zijn.
Bij ons op stal zijn ze ook bijna geen van alle verzekerd. Ze sparen elke maand een bedrag speciaal voor de DA.

Tja...blijft een moeilijke keus/gok.

hoeveel zou je moeten sparen per maand?
als ik kijk naar mijn paardenleed wat bij mijn nieuwe paard vanaf juni 2009 speelt
was ik falliet nu!
mijn laatste rek van de kliniek was 2600 euro [ waarvan de ctscan[ruim 700 ] geheel voor mijn rek was,deze werd niet vergoed!]

en dan de rest nog aan mijn eigen DA en de kliniek vorig jaar.

dat geld kan ik niet weg zetten elke maand :n

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:09

PetraVANL schreef:
wat betreft die WA verzekering allemaal onzin, je hebt een meldplicht dat wil zeggen dat op het moment dat je een nieuw paard aanschaft je dit aan je verzekering dient te melden, dat meegenomen mag een verzekeringsmaatschappij niet weigeren onder 2 voorwaarden
1. Paard is voor "recreatieve doeleinden dw. geen fok, handelsproduct"
2. Maximaal 5 paarden.

Je hebt niet goed gelezen. Gamblerscup woont in Duitsland!!!! Net als ik, en hier is het WEL verplicht je paard apart WA te verzekeren. Er bestaat hier geen WA huisdieren. Zelfs honden moet je apart WA verzekeren. Dus onzin nee, het ligt eraan in welk land je woont.

En nee ik heb geen paard meer verzekerd. Was bij de EFO totdat mijn ene merrie een scheur in het hoefbeen kreeg. Ze wilden niet uitbetalen omdat ik maar aan moest tonen dat het geweld buitenaf was ipv overbelasting, en dat kan niemand. Terwijl het dat wel was, ik had al een paar maand weinig gereden. En dat paard was niet voor een laag bedrag verzekerd. Voor mij dus nooit weer, ik betaal de rekeningen nu vanuit een potje.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:12

Ik heb mijn paard ook uit de verzekering gehaald. Ik leg het bedrag wat ik toen per maand kwijt was nu apart en ondertussen heb ik al een aardig bedrag staan mocht er iets gebeuren.

Als er nu iets gebeurt heb ik het geld, gebeurt er niks dan heb ik het ook nog.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:20

pfff ik wou dat ik mijn paard in de verzekering had dit jaar,, dan was ik zeker wel goedkoper uit geweest:S
maar goed dit was het eerste jaar dat hij ziek is geweest.. en gelijk goed ziek,, en het kwam steeds weer terug,
gelukkig is hij nu weer helemaal beter:)
dus tja in die 7 jaar dat ik hem al hem is hij dus 3 keer ziek geweest in 1 jaar. ik heb gewoon een spaarrekening voor me paard voor als er wat gebeurt. dan heb ik het geld.. daar kun je die 1200 euro per jaar denk ik beter insteken;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:20

ik betaal 360 euro per jaar aan verz

dat ben ik per keer al kwijt als de DA komt :+

ik zou het er niet mee redden :n

wel fijn dat er mensen zijn die nog geen 400 euro per jaar aan DA kosten kwijt zijn *\o/* maar helaas is dat voor mij niet weg gelegd! |(

isaayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:22

ik heb mijn paard niet verzekerd ,mijn pony overkomt bijna nooit iets als ik nu een verzekering had had ik al 3 x pony moeten betalen had hem ook niet nodig gehad