Rijden met storm en regen...gisteren veel mensen gereden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:16

Ik vond het gister te vies om te rijden. Het regende en die wind erbij, bah bah! Had s'morgens moeten gaan, toen was het nog goed te doen, maar helaas had ik toen geen tijd.
We hebben een buitenbak, gelukkig wel een klein beetje beschut door de schuur die ernaast staat, dus niet de volle wind. Hij was wel goed te doen gister trouwens, geen plassen te zien en ook niet echt soppig!

Ga zo maar wel eens een poging wagen, het blijft volgens buienradar nog wel even droog. De wind vind ik niet erg, en paardlief loopt er ook geen pas anders om gelukkig! Alleen de regen, ik ben gewoon geen regenruiter ;)

Naomi_unique

Re: Rijden met storm en regen...gisteren veel mensen gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:20

Nope ik rij dan niet. Wij hebben dan ook alleen maar een buitenbak, dus mijn tuig gaat eraan en ik en mijn paard worden zeiknat! En om over de kou van de wind nog maar niet te spreken..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:47

Ik wel ja ,
In de binnenbak := Nergens last van
gehad. Paard is ook bomproof dus ook geen last
van gierende wind of harde regen op het dak.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:51

Ik heb gisteren wel gereden in de binnenbak, er zijn enkele platen van het dak gewaaid en alles kraakte en piepte.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:53

Onze binnenbak is in aanbouw :+
Nee heb niet gereden gisteren, als het droog is rijd ik normaal gesproken wel, maar er stond gisteren zo'n harde koude wind dat ik het niet aandurfde met mijn geschoren pony. ;)

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:54

Gisteravond gewoon gereden in de buitenbak, we hebben een goede bak gelukkig :-)
Tuurlijk was hij wat nat maar nog wel goed te doen!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:06

gewoon gereden hebben een prachtige 20 x 60 binnenbak tot onze beschikking ;)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:40

Helaas heb ik ook niet de luxe dat ik beschik over een binnenbak. Dus nu 2 dagen niet gereden, want vandaag was het een zwembad in de bak.. Best balen...

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:47

Vandaag was het de hele dag droog hier, dus heb wel gereden. Wij hebben een buitenbak die midden in de weilanden ligt, dus de wind raasde over de weilanden heen.....en dan soms ineens een nog hardere rukwind waardoor we echt 2 passen opzij werden geblazen haha :+ . Paard was gelukkig erg braaf dus heb nog best lekker gereden :D .

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:49

Ik heb gister avond gewoon kunnen rijden hoor ;) de wind was aardig gaan liggen en de regen...waar was die??? (heb trouwens alleen een buitenbak)

Vandaag word helaas een anders verhaal....

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:49

Ik wou wel maar toen ik uit mijn onderkoeling status was van het fietsen in de regen :\ was het inmiddels rond middernacht

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:51

Ja hoor, lekker in de buitenbak :P
Hier en daar wel af en toe een flinke sprong als er een windvlaag was... maar verder ging het nog redelijk rustig :')

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:51

gisteren heb ik m laten staan, vanmiddag wel even gereden, hij vondt t alleen niet zo leuk met de wind;)

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:52

Ik heb gister in de storm gereden :D in de buitenbak nog wel! heb namelijk geen andere optie :=
Mijn paard geeft er niets om, dus heb lekker gereden.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:54

Gister had mijn paardje vrij en vandaag ging ik hem longeren want zelf met een binnenbak ga ik er niet echt graag op vanwege de wind die om de bak heen waait en dat is heel 'eng'. En het is ook alweer zo vroeg donker dus dan maar morgen weer lekker rijden.

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:55

ik! ik wou alleen me paard even losrijden, ze is wel wat gewend, omdat ik altijd in weer en wind rij!
Helaas klapte het hek open, precies toen ik er langs reed, dus ik wou hem wegtrappen, want hij mag niet me paardje raken! Bleef me voet haken, nu heb ik een dikke enkel :o !

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:57

Ik heb gisteren gereden in de binnenbak. Mijn pony probeerde wel een keer een sprintje te trekken (er waren namelijk drie andere pony's die voortdurend gingen rennen), maar ik had haar na twee passen weer rustig. Het ging eigenlijk best fijn. :D Alleen jammer dat we daarna naar stal moesten door regen en wind. :Y)

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:57

Ik kan helaas al ruim 2 weken niet rijden,
de bak ligt vol met plassen,
en mijn pony is bang om door de plassen te gaan :P

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:02

Ik heb gereden gister (wij beschikken over een binnenbak) ook hier trilde alles en maakte het een enorm kabaal maar uiteindelijk ben jij de baas en kan je hiermee meten of het paard echt op jou let of niet.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:04

Ik heb donderdag in de binnenbak lekker losgewerkt met alle paarden en vandaag wel buiten gereden, wel een harde wind maar droog en zelfs nog een waterig zonnetje.....Met zo'n storm rij ik liever niet, dan heb je zoveel stress met die jonkies

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:09

gister 2 uur les staan geven in de buitenbak... ook erg leuk om te doen.
Na 2 uur een schorre stem en rond middernacht nog steeds geen gevoel in je bevroren tenen :P
Vandaag gereden en weer lesgegeven was gelukkig beter te doen.
Hopelijk is het weer morgen ook een beetje te doen want dan moet ik weet lesgeven....

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:11

morgen voorspellen ze weer een hoop regen...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:14

Nee, ik begin daar niet aan. Wind ala, vanochtend een eind gestapt zonder zadel (wel vastklammen soms om er niet af te waaien ;)) maar vind ik wel heerlijk. Maar de regen erbij doe ik mijn paard geen plezier mee. Afgelopen woensdag daar geen gehoor aan gegeven en tijdens een fixse bui door gaan rijden, en dat heb ik geweten; ik heb nog nooit zo'n boos paard onder mij gehad := Dus nee, dat doe ik niet weer. Buiten stapritje nog wel, maar echt aan het werk lukt toch niet.

Oh, buitenbak overigens! Binnenbak is te klein & te zwaar om te rijden vind ik, en daarnaast met die klepeprende platen etc werkt dat toch ook niet.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:15

Mijn paard had het de dag voor de storm al behoorlijk in z'n bol, hij voelde hem al aankomen denk ik. Heb alle hoeken van de (binnen)bak gezien en hem wel een paar keer tegen de bakrand aan moeten parkeren, dus ik ben er gisteren en vandaag maar even niet opgestapt, ben niet suïcidaal! ;) Ik heb dan ook wel een nogal onzeker en opvliegend Arabiertje, dus ergens had ik het wel al verwacht... :D Ik heb hem vandaag gelongeerd en dat vond hij al spannend genoeg met die wind. Morgen stap ik er weer op!
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 12-11-10 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:18

ja hoor, gewoon gereden. Even gewacht tot het een beetje ging liggen.
Heb alleen een buitenbak, nat was die zeker maar ze is wat gewent.
Ze moet er toch uit, en een beetje water gaat ze niet dood van. :Y)