Paard laten overkomen uit Amerika...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vaa

Re: Paard laten overkomen uit Amerika...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:37

undercover FBI Bokkers hier!!

wel goed dat iedereen je heeft geholpen,
anders was je er misschien veel geld aan kwijt geweest.
Ik denk alleen niet dat je de oplichter kan traceren aangezien ze op Google 10 pagina's heeft, waar hetzelfde paard in staat maar een ander land of stad.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:24

Niet allen kuku, maar ook andere friese paarden en dobermann pups worden aangeboden met hetzelfde of een ander mailadres, onder verschillende namen.

In 1 van de advertenties wordt de naam Sabine van der Kolk genoemd als zijnde de ruiter van het paard banketstaaf. In Nederland woont een Sabine van der Kolk, fokster van de merrie Rafiki (Respect x Master). Vermoedelijke woonplaats: Lunteren.

Wie kent deze mevrouw? Lijkt mij dat ze er niets mee te maken heeft, maar als ik haar was zou ik toch willen weten dat mijn naam gebruikt wordt. Ik zou niet willen dat mijn goede naam te grabbel gegooid werd. Ik kan verder via hyves e.d. geen info over haar vinden.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 13:54

Ik heb inmiddels reactie terug.

Hier de eerste mail:

Hello,
thanks for the mail,i never knew you could speak english this good ,yes kuku and my family live in America and we will be more than happy to give him to your family if you are willing to take good care of him,what i was also trying to say is that we wish you could be close to us to we can always visit and know how kuku is doing but since you are in Almelo and we have intentions on relocating to that area ,we wanted to know if it will be ok with you for us to always visit and know how kuku is doing if you don't mind.yes if you could understand my last mail,i mention about my sickness and the fact that i do not have enough time to spent with kuku ,so i will need to fine him a new home as soon as possible before i can my tribe to Canada to met a doctor there concerning my sickness ok well ,we will be more than happy to keep him from you ,the only problem is that i do have an appointment with a doctor in Canada this weekend ,so since you will like to sell your other horse ,i know it will not be possible for you to fine a home for him before weekend so what i was thinking is that if you could make a deposit of 300€ out of the 800€ so that i can met up with my appoint ment in Canada then we will be more than happy to keep kuku for you until you sell your other horse ok,can you send me photos of your other horse???

Hier de tweede mail:
Hello,
i know where you are getting confused ok,the reason whyit is not too expensive to send kuku over is because kuku already got must of his transportation clearance documents like Cities permit ,passport ,export and import permit ,so all we need to get is a change of ownership document ok ,that is why he is not that expensive ok

En vervolgens de derde mail:
you misunderstood,if you can check on those classified you will noticed that where i said Florida,it most be a Florida classified ok check again and you will see

Ik heb met het volgende gereageerd(in het engels):

De advertenties zijn gesloten. Ik begrijp dat je naar Canada moet voor een dokters afspraak? Waarom moet ik daar voor betalen?
En ook al zijn de papieren van Kuku oke, dan moet hij alsnog in quarantaine voor hij amerika mag verlaten.
De verhalen die je verteld kloppen van geen kanten..

Ben benieuwd watik terug krijg :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:59

ik zou niet eens meer reageren als ik jou was
je hebt dr toch niks aan

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:08

Ik heb alleszins een melding gestuurd naar kapaza en zoekertjes dat dit om oplichting gaat en ze de boel moeten verwijderen. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:11

Britty schreef:
Niet allen kuku, maar ook andere friese paarden en dobermann pups worden aangeboden met hetzelfde of een ander mailadres, onder verschillende namen.

In 1 van de advertenties wordt de naam Sabine van der Kolk genoemd als zijnde de ruiter van het paard banketstaaf. In Nederland woont een Sabine van der Kolk, fokster van de merrie Rafiki (Respect x Master). Vermoedelijke woonplaats: Lunteren.

Wie kent deze mevrouw? Lijkt mij dat ze er niets mee te maken heeft, maar als ik haar was zou ik toch willen weten dat mijn naam gebruikt wordt. Ik zou niet willen dat mijn goede naam te grabbel gegooid werd. Ik kan verder via hyves e.d. geen info over haar vinden.

Je kunt hier wel een heel onderzoek over doen, maar het is een gebed zonder eind. Er zijn veel Afrikanen die dit doen, en je kunt het niet stoppen of tegen houden.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:12

@TS ben blij dat je er niet ingetrapt bent hoor ;)
Maar idd wie weet hoeveel slachtoffers ze hebben gemaakt...
Vind het goed van je om naar de andere site's een mail te sturen dat het om oplichting gaat!
Hopelijk houden ze er nu mee op met die pratijken bah snap zulke mensen echt niet...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:15

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:22

oh help, stopt het dan nooit?
is echt zielig voor de mensen die erin trappen...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:30

TS: misschien kan je belazerdophetnet.nl ook waarschuwen.

Zij doen vrij veel met dit soort oplichterspraktijken. Daardoor bereik je nog meer mensen met je waarschuwing dan alleen op Bokt.

Te triest voor woorden dat op deze manier geld wordt verdiend door mensen. Ben benieuwd van wie het paard werkelijk is op de foto.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:43

@ Lieveli: ik begrijp inderdaad dat dit en probleem is dat wij als bokkers hier niet gaan oplossen, maar wellicht dat het wel mogelijk is de persoon die in de advertentie genoemd wordt te waarschuwen. Ik ga er van uit dat ze niets met deze praktijken te maken heeft, maar ik zou zelf niet willen dat mijn naam met dit soort zaken gebruikt zou worden.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:47

ik denk dat ik iemand ken die er is is getrapt
die mail is net zo geschreven
toen verkocht des betreffende een tinker voor 1000 euro
maar hij moest wel effe naar nederland komen en die mensen wilde hem wel brengen
ze heeft toen een aanbetaling gedaan heel dom natuurlijk
dus er zijn wel mensen die er in trappen helaas
ik heb toen gezegt pas betalen bij aflevering en niet eerder maar jammer genoeg was het kwaad al geschied

hoeno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:56

Als wij hier zo nuchter zitten te bokken snappen wij niet dat er mensen intrappen, maar het werkt wel ondanks de vele waarschuwingen!!
Laast bij opgelicht van de TROS nog een uitzending gezien van mensen die op dezelfde manier beet zijn genomen alleen dan via een datingsite. Ze hangen sneue verhalen op en spelen in op je gevoel en vragen dan halverwege de rit om geld omdat ze door bv vliegtuigvertraging een hotel moeten nemen of een visum moeten kopen.
Heb een kennis die er in is getrapt en het heeft haar een leuke auto gekost |(

liannee001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:33

ze wonen in amerika, en sturen geen fantsoenlijke engelse mails?
Aight.
Deleten die handel en niet mee in zee gaan.
Hier zijn genoeg leuke paarden te vinden.

anslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:05

Dat moet je egt niet doen!! Weet zeker dat je het paard niet zult krijgen en als je het krijgt dat ie helemaal niet bereden kan worden of in het ergste geval dat het paard dood ziek is! Ik had ook zoiets met een pup, had haar in engeland gekocht, was helemaal gratis moest alleen verzend kosten enzo betalen. Kreeg ik het pupje was ze doodsbang voor mensen en ook erg ziek moest haar maar inlaten slapen. Dus je moet egt verder gaan zoeken op marktplaats ofzo en dan in je eigen provincie zodat je het paard kunt bekijken. Dus nogmaals er zijn vast wel leukere paarden dus KOOP HET PAARD NIET!!!