bodyprotector toch niet zo veilig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: bodyprotector toch niet zo veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:29

Ik denk er over om er deze week eentje te gaan halen.
Ben al zo ontzettend vaak van Silence gevallen en ook enkele keren in het ziekenhuis geindigd dat dat je vertrouwen ook wel schaad.
En vanaf Zaterdag ga ik met hem lessen op een nieuwe locatie en wil er dan toch eigenlijk wel ééntje aan. Al is het maar voor de zekerheid omdat ik zijn reacties in nieuwe binnenbakken ken.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:05

ik rijdt ook met BP.
Tot voor een aantal weken geleden . Ik wilde graag een FNRS proef rijden zonder BP. ( wedstrijdkleding met BP niet zo mooi staan)
Dus heb ik een aantal lessen ( op een zeer vertrouwd paard voor mij) zonder BP gereden , ging heel goed , voelde ook goed . Tot de laatste les , na het afstappen voelde mijn rug zo pijnlijk aan.
ik heb 2 jaar geleden na een flinke val tegen de bakrand , mijn rug gebroken , alle rechter ribben gebroken en mijn bekken op 2 plaatsen. Ik ben heel blij dat ik mag en kan rijden . Maar heb na de Laatste les besloten dit nooit meer zonder BP te doen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:18

shera schreef:
Citaat:
Mijn instructrice vindt het ook onnodig!

Ik vind dat het verboden moet worden dat instructie dergelijke uitspraken doet.....

Ik vindt het gewoon eige keuze.
Als zou mijn instructirce zeggen dat het zou moeten van haar, zou ik nog een andere zoeken ook.
Ik kan er niet mee rijden, houdt mn rug en schouders stijf en vast en na een hallf uur kan ik niet meer rijden van de pijn.
Ik heb er al verschillende aan gehad.
Ik heb pas een keer gehad dat een bodyprotecot misschien had geholpen, toen had en gekneusde ribben, maar verder nooit.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:25

ietjelover schreef:
Als zou mijn instructirce zeggen dat het zou moeten van haar, zou ik nog een andere zoeken ook.
Ik kan er niet mee rijden, houdt mn rug en schouders stijf en vast en na een hallf uur kan ik niet meer rijden van de pijn.
Ik heb pas een keer gehad dat een bodyprotecot misschien had geholpen, toen had en gekneusde ribben, maar verder nooit.

Een instructeur of instructrice kan het altijd adviseren.
Of je de BP gebruikt zal altijd eigen keuze zijn!!
Maar een instructeur/trice mag nooit uitspraken doen door te zeggen dat het onnodig is.

Advies is er, maar keuze blijft bij jezelf.
Zo zou het moeten zijn.

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:36

Ik zelf ben 2 jaar geleden tijdens het springen op mijn rug gevallen. Ik reed toen zonder BP en had uiteindelijk een ruggewervel verzakt, de pijn was vreselijk. Het ergste was toen ik viel heb ik het echt letterlijk horen kraken...gelukkig herstelde ik vrij vlug maar de pijn was echt heel erg. Nu durf ik niet meer goed om te gaan springen, ondanks dat het weer begint te kriebelen. Daarom ben ik nu ook aan het overwegen om toch een BP aan te schaffen voor het springen. Better safe than sorry!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:33

eowyn04 schreef:
ietjelover schreef:

Een instructeur of instructrice kan het altijd adviseren.
Of je de BP gebruikt zal altijd eigen keuze zijn!!
Maar een instructeur/trice mag nooit uitspraken doen door te zeggen dat het onnodig is.

Advies is er, maar keuze blijft bij jezelf.
Zo zou het moeten zijn.

Ja als ze het adviseerd wel, dan is mijn andwoord nee doe ik niet, maar het moeten of niet moeten vindt ik overdreven.
Ik kan maar met een soort BP redelijk rijden, maarja laat dat nou weer net een mega dure zijn!
Ik moet alles zelf betalen en ik kan geen 200 euro toveren om zo'n bp te kopen.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:47

Heb vrijdag springles gehad (zonder bp) en en met er 2 keer goed rond de nek te hangen (niet gevallen :-)) besloten dat ik er toch maar eentje ga aanschaffen (binnenkort komen er groepsspringlessen, dus die gaat wel van pas komen).

Dus: welke raden jullie aan om te springen (heb wel geld om er bv € 200 aan te geven maar als jullie er een goedkopere maar toch veilige weten zou dit leuk zijn.)
En waar in België hebben ze grote keuze? Ik woon in Turnhout, dus Antwerpen is voor mij wel te doen, maar Eindhoven ook wel.
(en dan nog liever Eindhoven dan Antwerpen)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:50

Eerder reed ik nooit met bp, behalve dan met crossen.
Maar ik ben een maand geleden van een jong paard gevallen en zit nu met een gebroken rugwervel thuis. Als ik een bp aan had gehad had het waarschijnlijk niet heel veel hebben geholpen omdat ik echt een opdonder heb gekregen.
Als ik over een poos weer mag rijden zal ik zeker in het begin wel een bp dragen, maar daarna weet ik nog niet..
Laatst bijgewerkt door Guusje1 op 15-11-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:54

Ietjelover: indien jij bij je instructie op het bedrijf lest, bepaalt zíj wat er wel of niet gedragen moet worden. En dan is het heel simpel, take it or leave it. :)

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:25

Ik rijd nooit met BP, ben verder ook nog nooit zo ernstig gevallen.
Ik denk dat ik eerst echt goed gevallen moet zijn voor ik zo'n ding aanschaf. Een meisje bij mij op de stal heeft er wel altijd 1 aan maar na een val van haar paardlief had de BP uiteindelijk niet geholpen.