afmelden met reden,altijd inschrijfgeld betalen?(ervaringen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:43

MyWishMax schreef:
Nu is het toch zo dat je met DA verklaring geen boete kan krijgen oid? Wel startgeld betalen, maar geen boete?

Dat klopt, je krijgt geen boete. Echter, indien je verzuimt het startgeld over te maken naar de desbetreffende vereniging, kan de KNHS je alsnog een boete opleggen!

tweetie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:44

Volgens het reglement vn de KNHS ben je altijd inschrifgeld verschuldigd als je afmeld na de sluitingstijd. De vereniging kan zelf, indien zij dit nodig vinden, en ze begrip hebben voor de situatie het inschrijfgeld kwijtschelden. Zij hoeven dit niet.
Vaak zijn het dezelfde mensen die niet komen opdagen en/ of een probleem hebben waardoor ze niet starten. Kan me voorstellen dat de verenigingen alles gelijk trekken en gewoon iedereen laten betalen.

Heb ook al eens gezien dat op een DA verklaring de datum was aangepast zodat het leek alsof het paard net pas iets mankeerde terwijl de ruiter op een andere wedstrijd was gestart.

Ik denk dat door een paar misleidingen de secretariaten gewoon iedereen laten betalen.
Dat is dan wel jammer voor degene die echt een reden hebben om af te melden.

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:13

Normaal idd na sluitingstijd inschrijfgeld betalen, maar maak hier ook nog wel is mee als je een goede reden hebt de desbetreffende vereninging niet moeilijk doet over het inschrijfgeld.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:21

Heeft iemand ooit een boete gehad..
Of de gevolgen gehad van het niet betalen van het startgeld??

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 16:24

hoorde vandaag ook iets; Als je je niet afmeld mag het secretariaat daar geen boete op geven. Ze mogen het startgeld en administratiekosten in rekening brengen maar geen boete. Veel doen dat wel.

Bekende had dit bij een wedstrijd en kreeg een boete van 25 euro voor het niet afmelden. Zij heeft er achteraan gebeld bij het KNHS vandaar dat ik dit weet...

Vjestagirl

Re: afmelden met reden,altijd inschrijfgeld betalen?(ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:28

Ik heb weleens een proef gereden (van het Fjordenstamboek, niet van de KNHS) waar ik €25 voor betaald had. Paard is in de maand ervoor doodziek geweest, en was totaal nog niet op krachten (moest oa gesprongen worden) en ikzelf ben de week ervoor ook nog eens compleet onderuit gemept door de griep. Toch moeten betalen...

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:37

oke..

ik had me voor zondag voor 3 wedstrijden ingeschreven omdat aller 3 vol zat.

van 1 kreeg ik een mail dat er een plekje was.
en van de andere niets en ze stonden nog in het rood.

nu kijk ik sta ik die andere 2 in het groen.
Ships.. ik kijken op de startlijsten en ja hur sta bij aler 3.. er op

die ene die had gemailt was de eerste..

dus ik net die andere gemail en geschreven dat het fout was gegaan..
kreeg ik een sms terug dat ik wel een rekening krijg.
ook hebben ze geen startpoucons ontvangen.

nu krijg ik dan een rekening. eigenlijk zie ik het niet zitten om die te betalen.
ze kunnen toch even mailen of bellen. (mijn telnr. staat er bij)

dus ik vroeg me af wat er kan gebeuren als je niet betaalt??

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 16:40

bel het KNHS eens met deze kwestie en zet het antwoord hier neer, ben erg benieuwd. :)

ik zou het niet weten, al wordt ik ook niet altijd gebeld als ik er alsnog tussen kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:48

Ik heb dat ook weleens gehad, dat ik stilzwijgend op de wachtlijst gezet werd.
Ik kreeg als reactie van de vereniging dat ik moest betalen omdat de sluitingsdatum geweest was, terwijl ik me na de sluitingsdatum op de reservelijst had laten zetten, dus moest ook gewoon betalen.
Nu vraag ik altijd of ze me eerst willen bellen/mailen als er plaats is, en dat het definitief is als ik bevestig :)

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:57

Betalen jullie alles altijd dan??

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:59

Vooral met deze weersomstandigheden denk ik dat er veel mensen afhaken dus dat er nog flink geschoven wordt vanaf de wachtlijsten... om de lege plekken alsnog op te vullen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:17

Ja, ik betaal altijd alles. Ik vind ook dat als ik me zelf ergens bewust voor inschrijf, dat ik dan een verplichting aanga. Dan neem ik het risico dat ik moet betalen als ik uteindelijk toch niet kom. Maar goed, misschien ben ik wel te braaf hoor.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 00:52

sam_amore schreef:
Betalen jullie alles altijd dan??

Is wel verstandig om alles te betalen. Als je na 2x aanmanen nog niet hebt betaald, gaat de rekening door naar de KNHS en riskeer je 3 maanden royament.