nieuw paard betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: nieuw paard betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:17

Mijn paard heb ik ook contant betaald, bij het afleveren. De vorige eigenaar had al een keurig contractje gemaakt waarin stond dat ze op die datum het paard aan mij verkocht had voor een x bedrag. Daarnaast kun je daar ook inzetten in welke staat het paard is mochten er afwijkingen zijn.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:29

Wat ik zelf heb gedaan is samen met de eigenaar het paard opgehaald in stal gezet, en direct samen door gereden naar de bank. Daar hebben we iemand van de bank het geld over laten schrijven. Dan ben je er allebij bij en kan er niets mis.

Criss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:00

Ik heb contant betaald, hou er zelf niet van om zoveel geld op zak te hebben maar het is wel de beste manier. De verkoper kan het geld dan natellen en daarna is het rond. Met internetbankieren heb je toch altijd even wachttijd wat ik zelf vervelend zou vinden.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 09:30

Ik heb een paard gekocht! En wat betreft het geld hebben we het gewoon samen over gehad. Ik heb de papieren al gekregen en we hebben afgesproken het geld gewoon over te maken. De eigenaar komt het paard een deze dagen brengen :D :D :D :D

dus wat mij betreft mag hier straks een slotje op

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:33

Gefeliciteerd TS!

Ik heb destijds mijn paard opgehaald en daarna het geld via internetbankieren over gemaakt.

De fokker wilde eerst zeker weten dat het paard gezond en wel op stal stond. :D
Maar goed, ik ken de fokker dan ook he..

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:38

Gefeliciteerd met je paard!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:12

Ik zie geen probleem met vooraf overmaken, mits er een goed contract is. Daarmee kan je altijd aantonen dat het paard je eigendom is en bovendien kan je bij overmaken eenvoudig aantonen dat je betaald hebt.

contant is ook niet zo'n punt; het is wel prettig een 2e persoon mee te nemen. Laat dan vooral wel een betalingsbewijs ondertekenen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:47

Ik heb altijd contant betaald tot nu toe. Nooit problemen mee gehad, wel altijd contractje erbij.

hiempie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:44

Ik heb contant betaald en kreeg toen gelijk de papieren mee.
Een paar dagen later werd de pony gebracht

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:53

Ik heb na de keuring via internet bankieren de helft over gemaakt en de dag voordat hij kwam de andere helft.