Millanka schreef:Het is niet vergelijkbaar met in de natuur. Daar mag een ander paard er namelijk heus wel bij staan om mee te eten. Over het algemeen eten paarden namelijk ook gras, en dat is niet 1 plukje wat voor maar 1 paard bedoeld is.
Paarden hebben niet dingen zoals beurten in de natuur. dat is meer met honden en wolven.
Kedhra @Hoe kom je er bij de TS op haar veulen rijd? ik heb haar posts even doorgelezen maar ik heb er niks over gevonden.
Oja zeker wel dat paarden in "beurten" leven. Ik heb op een manege gewerkt waar de paarden in kudde in de wei stonden. als het hek open ging voor het gras staan de 3 hoogsten in rang voor aan het hek de rest staat erachter. En ook met buitenrijden was er een vaste volgorde anders was er echt ruzie onderling tijdens de buitenritten. En in de natuur heb je ook 1 leider van de kudde en sowieso een merrie die daarna hoogst in rang is.
IK snap haar redenering en ikzelf zou deze niet toepassen als ik een paard met voernijd in mijn handen zou krijgen. maar zolang hij of zij rustig en geduldig is met eten zie ik niet in waarom hij weg moet van zijn eten als jij eraan komt. naar mijn mening maak je de kans op voernijd allen maar groter.