Vjestagirl schreef:Nee hoor. Mensen zijn mensen en paarden zijn paarden. We plaatsen onszelf al eeuwen boven dieren, door ze te houden, ze te vormen naar wat wij willen dat ze zijn, ze te laten doen wat wij willen dat ze doen, ze op te sluiten in hokjes of juist niet. Zelfs door je huisdier een bandje om de hals te doen met jouw naam in een kokertje (of er een chip in te proppen) stel je jezelf boven je dier. Dieren zijn nou eenmaal niet gelijk(waardig) aan mensen, dat blijkt uit alles.
.
Ik geloof dat wij elkaar verkeerd hebben begrepen of iniedergeval iets anders bedoelen met minder waardig.
Ik begrijp uit jou bericht dat jij daarmee bedoelt het feit dat wij voor ze zorgen en dat dat nooit andersom zal zijn ze zullen niet even langs de winkel gaan voor hun eigen zak biks.
Wat ik bedoelde was waarom je familie je meer waard zou zijn dan je paard.
Ofwel waarom zou je het verlies van een familielid velen male erger vinden en daar wel om rouwen en niet om het verlies van je paard.
Waarom zou een paard wel vervangbaar zijn en een familielid niet.
Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel met minder waardig niet het feit over wat ze wel en niet kunnen enz maar hoe belangrijk ze voor je zijn qua gevoel en verdriet wat je om het overlijden hebt.
Ik dacht dus dat jij bedoelde van ach ik huil even omdat ik vanmidag niet kan rijden en ga verder met mij leven ik vondt het al moeilijk te geloven dat er zulke mensen op bokt zaten.
Ik weet wel dat die mensen bestaan maar op bokt verwacht je toch mensen die oprecht geintereseerd zijn in hun paard en het welzijn van hun paard.
En ik denk ook dat het grootste deel van bokt een band heeft met zijn paard en verdrietig zal zijn als deze overlijdt.
snap wel dat er mensen zijn die dit wel graag willen
en das ook nooit dat kind dat je kwijt geraakt bent ...
) Dus heb dr opzich met paarden niet bijster veel verstand van.