mij hoor je niet beweren dat konijnen geen stereotype gedrag gaan vertonen als ze verkeerd gehouden worden, de eisen zijn alleen veel lager dan bij nertsen Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mij hoor je niet beweren dat konijnen geen stereotype gedrag gaan vertonen als ze verkeerd gehouden worden, de eisen zijn alleen veel lager dan bij nertsen
. Citaat:Ik zie trouwens het verschil niet (veel) vlees eten is eigenlijk ook een luxe, je hebt het niet nodig en er zijn zat alternatieven. Terwijl (Europees) bont gewoon via dezelfde welzijnsregels word gemaakt als je vlees. Overgens wil ik ook wel weten waar bont vandaan komt, russisch of chinees bont wil ik ook echt niet hebben.
smeetjoew schreef:Anoeska schreef:Hypocriet natuurlijk, want ik eet wel vlees en draag ook leren schoenen. Maar goed....
Ik heb er geen moeite mee als het de vacht is van een dier wat ook gebruikt wordt voor bijv. het vlees, maar deze wasbeertjes zijn waarschijnlijk enkel van het leven beroofd voor hun vachtje en daar ben ik wel op tegen. Dus voor mij een dikke nee.
Marcha schreef:Vjestagirl schreef:Voordeel is dat ik die ook niet eet.
Ja ok, dan ik ook helemaal snappen dat je ook anti bont bent. Maar ik vind het zelf behoorlijk naief als mensen gewoon vlees eten en dan bont ineens verafschuwen. Dan moeten ze ook eens gaan kijken hoe sommige stukjes vlees op hun bord komen.....
Sabmid schreef:[
Ach ik snap niet wanneer het beestje toch dood moet ofwel voor bont of voor vlees wat het verschil maakt?
Mits het natuurlijk dood is voordat het wordt gevilt!
Komt voor het dier (als het op normale manier geslacht zou worden (wat vaak niet zo is) op het zelfde neer!
En ik eet weleens mcdonalds, of een hamlapje, maar niet vaak. Maar zoals al gezegd: als mens heb je dat weleens nodig. En zo heb ik dat ook. Verder eet ik gewoon weinig vlees omdat ik het eigenlijk helemaal niet zo bijzonder vindt. Helemaal die vieze braadlappen en dat soort dingen
De mensen die zeggen dat nepbont even mooi als echt bont is hebben echt poep in den ogen
Laat staan dat het hetzelfde voelt..)Macs schreef:Bont is inderdaad van heel wat eeuwen geleden, we hebben nu imitatiebont wat soms net op echt bont lijkt dus waarom nog dieren slachten daarvoor?
Had laatst een discussie met een meisje uit m'n klas, op haar lelijke vestje zat een bontkraag. ze zei, ja dat vlees word toch opgegeten. Waarop ik zei; eet jij nerstenvlees dan?
Wat is een nerts?![]()
Wat jij om je nek hebt hangen.
Tallie1979 schreef:Jeetje, ik ben een vleeseter, maar ik vind nogal een verschil zitten tussen levend villen of eerst een dier schieten en daarna villen..
Ja, ik draag leren laarzen, ja ik eet vlees.. Maar NEE, ik wil geen echt bont aan mijn lijf.. Om de bliksem niet.. Maar ik wil bijvoorbeeld ook geen halalvlees omdat ik die wijze van slachten niet bepaald als diervriendelijk zie..
Marcha schreef:Maar waarom staan we ineens op onze achterste poten als het om bv nertsen bont gaat?
De nersten worden ervoor gefokt, worden gedood en hun jasjes worden in onze jassen verwerkt. Koeien/kippen/varkens worden ook speciaal voor onze consumptie gefokt. Is imo hetzelfde.

Snoevie schreef:ik vind het niet erg om dierlijke producten te gebruiken,maar wel als ze zo vreselijk zijn behandeld zoals in zo'n filmpje....
hypocriet vind ik inderdaad de mensen die wel tegen bont zijn maar ook gewoon bio industrieel vlees eten en allerlei leren producten hebben
wat velen niet weten,is dat er koeien worden gehouden,gefokt en geslacht speciaal voor hun huid. dus het excuus van: ja ze zijn toch al dood voor het vlees,gaat niet op.
Focussed schreef:Abeltje77 schreef:Gezien het feit dat schijnbaar meer dan de helft van het bont van dit soort praktijken komt ga ik zeker nadenken over hoe ik dit op mn hyves kan zetten.
Waar heb je dit vandaan?