Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
hestejente schreef:Ik bedoel dat het voor mij effectiever is en prettiger aanvoelt om naar mijn paard te luisteren ipv naar zo'n trailerlaadexpert. Dat klinkt misschien heel stom maar ik heb van alles gehoord van "deskundigen" wat mijn paard alleen maar schade heeft toegebracht. Dus ik zoek het liever zelf uit... in ons eigen tempo. Dat lukt uiteindelijk ook.
). Ik heb mijn manier van trailer laden wel moeten aanpassen trouwens maar als het peerd zich er goed bij voelt, dan met alle liefde. 
1 pk besturen vind ik wel genoeg
cissy schreef:Het is een ABCtje, je moet een startpunt hebben en niet gelijk met de klep/trailer beginnen, dus bij A beginnen en niet ergens halverwege het alfabet.
En dan mogen ze best even zeuren, maar daarna moet het ook klaar zijn.
Paarden nemen je gewoon in de maling.Chaos schreef:Dus, als ze er niet zo oplopen, dan maar met een longeerlijn, of 2.
Chaos schreef:Ik durf te wedden dat als ik die paarden met mijn vader zou laden het hooguit een kwartier zal duren..Paarden nemen je gewoon in de maling.

ranna schreef:Als dat voor jou zo werkt Chaos, prima toch?
Zelf geef ik graag een paard de tijd op z'n eigen tempo te leren, mee te denken, plezier te hebben en zo te groeien.
Maar hé, ieder z'n ding.
Kempkes schreef:Mee eens, het is een stukje vertrouwen en trainen. Paarden denken niet vandaag heb ik geen zin, laat ik is lekker dwars gaan doen. Zo denken mensen. Elk paard krijg je in de trailer, met geduld en veel belonen.
Kan me voorstellen dat je er niet tegen kan, maar dat soorten mensen moeten ook niet op wedstrijden komen, maar eerst hun huiswerk doen, naar mijn idee. Vind het namelijk ook geen plezierig gezicht als paardne in elkaar geslagen worden om die reden.
Ook als het paard er altijd braaf op heeft gestaan, kan het vertrouwen beschadigt raken, waardoor ze inderdaad er soms ook niet meer op willen. Maar dan moet je gewoon echt weer opnieuw beginnen.