Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MontyRulezz schreef:Dat klopt helemaal, maar de andere kant van het verhaal is dat degene die hun paarden niet fatsoenlijk opvoeden gewoon omver gelopen/getrokken worden door hun dier en daar dan heel hard over klagen!!! Duhuh, dan zeik ook niet, maar zoek de schuld bij jezelf en doe er wat aan! Daar kan ik dan wel zo slecht tegen.
Letterlijk: ik deed maar wat. Mijn paard denderde dan met momenten ook gewoon over me heen en ik maar jammeren en huilen. Totdat ik ben gaan inzien dat als ik zélf niet weet wat ik wil en wie ik juist ben tegenover mijn paard, hij dat ook niet kan weten. Ik heb me helemaal moeten herpakken en nu gaat het erg goed met ons Tessabuddy schreef:Mijn mening:
Een paard heeft 23 uur per dag vrije tijd in de wei waarin hij kan doen wat hij wil, dat ene uurtje per dag moet ze precies luisteren naar wat ik wil!
Shanelle schreef:'paard moet zich bukken bij hoofdstel in doen'
Nou ja, ieder zijn mening -en ik vind dat een paard z'n hoofd gewoon niet omhóóg moet doen dan- maar zulke dingen vind ik er over en totaal overbodig. Straks moeten ze nog bukken om je op te laten stijgenJe moet toch gewoon realistisch blijven, je kan van niets of niemand verwachten dat ze altijd alles gaan doen zoals JIJ het wilt. Dat is bij mensen zo en al helemaal bij paarden. Opvoeden = opvoeden, akkoord - al scheelt dat in vele opzichten ook al tussen mensen, maar je hebt ook zoiets als overdrijven.
LDRD schreef:Als ik deze 3 pagina's lees dan vraag ik me altijd weer af van wie die onopgevoede paarden dan toch zijn, want de paarden van bokkers schijnen het niet te zijn![]()
.
en die vrat dus elk takje waar ze kans toe zag op in de bossen
heerlijke damesmaat! Trouwens jouw quote was maar even uit het wilde weg geplukt, was niet als persoonlijke aanval bedoeld hoor

Met mijn 1.52 is dat wel handig

Ik heb niet echt tijd gehad om alles door te lezen, dus zodra ik daar tijd voor heb zal ik met een reactie komen. anjaenrene schreef:AMEN!!!!![]()
Je hebt helemaal gelijk! Ik ben mijn 3.5 jarige al vanaf dat we haar met 13 maanden kochten aan het leren wat wel en niet mag!! Opvoeden is een kunst. Maarja kijk eens om je heen hoeveel honden (en kinderen) er onopgevoed rondlopen??