paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:24

Nagano schreef:
Amanda schreef:
Nagano: heb je de broeken van Global al eens geprobeerd? Die rekken ontzettend mee, hebben veel ruimte van boven en zijn kort. En zijn betaalbaar :D

wie weet waar ik dit merk kan bestellen
ze verkopen dit merk niet bij ons ruiterhuis |(

Geen idee waar ze online te bestellen zijn.
De Hypo winkels hebben ze. Maar verder weet ik het eigenlijk niet.

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:28

kohtje schreef:
huppaJenH ik kan een patroon maken van een jasje maar heb wel ideeën ,kan ik dat ook insturen?

Ja zeker kan dat,
We zijn de wedstrijd nog niet begonnen maar we kunnen het alvast inleveren top :D

Je kunt de patronen etc. opsturen naar
Huppa Ruitersport
De Loane 3
9054 KR Hijum Friesland
vergeet niet je naam, adres en telefoonnummer erbij te doen!

groetjes Caroline

Lisetje

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:33

Herenrijbroeken zullen bij mij te lang worden denk ik.
Heb daar nu al redelijk last van met de gewonde dames modellen van Mondoni.
Mondoni zit bij mij tot nu toe het best. Heb de HH couture in mt. 46 maar die is toch net ietsje te strak om lekker mee te rijden. Om er zo mee te lopen is ie heerlijk, maar opstappen e.d. word lastig :o

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:37

heb net nog even gekeken bij hypo maar dat is te ver voor mij
weet iemand anders een ruiterschop rond waalwijk
waar ze wel het merk global hebben

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:47

mensen met hetzelfde gevoel.. Dat doet goed om eens te lezen..

Zelf maat 44/46 bovenkleding 42/44..
Voel me soms ook echt zo bekeken als ik te paard zit.. ik heb dr echt last van.. Ben altijd wel wat fors geweest maar sinds de pil echt veel aangekomen.. Ben daar nu vanaf en het afvallen lukt heel langzaam..

Maar ooh wat voel ik me onzeker in rijkleding. Ik heb altijd ruitjes broeken omdat die niet zo aftekenen.. egale broeke, vreselijk! Truitjes probeer ik altijd ruim te kopen.. Nooit echt paardrijmerken..

Zelf vind ik de BR broeken echt heerlijk in maat 46, die zitten echt goed!

Laarzen laat ik binnenkort aanmeten, heb echt dikke kuiten dus moeten op maat helaas,.. Ik ga ook naar Lipica

Heb niet het idee dat ik te zwaar ben voor mijn paardje, heb het aan meerdere mensen gevraagd en niemand denkt dat.. (of ze zijn oneerlijk, maar dan komen mijn onzekere gedachten weer naar voren :o )

http://i716.photobucket.com/albums/ww16 ... essa08.jpg

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:50

Nagano schreef:
@sita
dat vind ik dus echt niet zitten het is bij mij ook best veel en dat gaat pijn doen als ik loop of rij

Oke.. Nou, ik heb nergens last van eigenlijk.. :)
Ik sla ze niet echt om zodat je zeg maar een pakketje krijgt hoor.. Maar ik trek het gedeelte wat te lang is naar boven. Dan zit dat zeg maar binnenstebuiten... Hoezo moeilijk uit te leggen.. :+ Het doet zo ook geen pijn want het knelt nergens..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:51

wat een leuk paard heb jij!!!!!!
als hij last van je had zou hij niet zo lekker met de oortjes naar voren lopen hoor ;) :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:01

Ik draag niet eens een rijbroek meer. Ik kan mezelf er echt niet meer in zien. En voor de rest altijd een T-shirt met bodywarmer.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:11

Dankje :o

Zo snel als ze af en toe nog is, en de energie.. dan zou ze toch snel uitgeput moeten zijn als ze mij niet kan dragen.. In de winter heeft ze er dagen bij dat ze na een uur manege les (ik rijd op een manege mee in de lessen) nog een uur zou kunnen lopen, en dan is ze al zeiknat!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:14

Tigra_ schreef:
Ik draag niet eens een rijbroek meer. Ik kan mezelf er echt niet meer in zien. En voor de rest altijd een T-shirt met bodywarmer.

Wat draag je dan?? Spijkerbroek? Stretchy sportbroeken?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:20

mrie schreef:
Tigra_ schreef:

Wat draag je dan?? Spijkerbroek? Stretchy sportbroeken?

Een spijkerbroek met gewone wandelschoenen eronder.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:21

Je hebt ook leuke rijbroeken met een wijde pijp aan de onderkant. Ik draag zelf vaak de Bootleg Jean Genie. Als ik ga rijden klap ik de pijpen dubbel met chaps erom en na het rijden de chaps weer uit en dan heb je een "gewone" jeans aan. Alleen zitten er dus geen vervelende naden aan de binnenkant.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:24

ja dat kan natuurlijk ook. Al vind ik het niet lekker rijden een spijkerbroek. Bergschoenen wel, dat rijd super.

Ik heb eigenlijk minder moeite met broeken dan met t-shirtjes. Alles in de paardemode is zo nauw aansluitend en strak En zoals al gezegd heb ik heb ik geen taille en een dikke buik. Zucht. Maar gelukkig is er MS mode. Voor een paar euro haal ik dan weer een lekker shirtje. Ik heb ook wel eens van die basics gekocht bij de VWW (vette wijven winkel;) die zijn dan aan de onderkant wat wijder gesneden waardoor dat wel een mooi effect heeft....

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:31

Ik heb eigenlijk nooit "echte" paarden shirtjes aan.
Vind dat meestal ook niet zo mooi.

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:08

Lisetje schreef:
Ik heb eigenlijk nooit "echte" paarden shirtjes aan.
Vind dat meestal ook niet zo mooi.

wat zou je wel mooi vinden, meteen een vraag aan iedereen,
dan kunnen we hier rekening mee houden met de nieuwe collectie,
overigens zijn ontwerpen van harte welkom! *D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:16

de A modellen zijn altijd mooi bij een maatje meer.
Ik vind persoonlijk zwart al snel mooi, niet te felle kleuren en zeker geen opdrukken (tenzij ze rustig zijn)
Verder moet een shirt lang genoeg zijn om mijn buik te kunnen verstoppen ( ook als ik even met beide armen omhoog moet om bijv. het hoofdstel om te doen) met of zonder mouwen maakt me niet uit maar dan weer niet zo een grote halsopening zodat mijn bh te zien is.

hahaha wensen zat dus van deze kant :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:21

In ieder geval niet te kort inderdaad.
Met of zonder mouwtje maakt mij ook niet uit.
Maar wel lang, wat wijder, maar ook geen tent. Er moet wel een beetje vorm in zitten.
Ook bodywarmers wat wijder aan de onderkant. Deze moeten weer niet te lang, zodat je er net niet op gaat zitten. Maar geen strakke rand aan de onderkant.
Die ik heb vind ik ideaal. Niet te lang, en onderaan een boord van elastische stof, zodat het meerekt maar wel mooi aan blijft sluiten.
http://i49.tinypic.com/1411p1w.jpg

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:23

Super al jullie wensen blijf vooral doorgaan, we nemen het allemaal mee in onze beslissingen voor de nieuwe collectie *D

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:25

@ Amanda: Heb ook lipoedeem en wordt aanstaande maandag en over een maand geopereerd. Ben er onwijs zenuwachtig voor.... maar wat moet dat moet. Fijn te lezen dat het in maten scheelt! En zie ook dat je aan het afvallen bent! Wat goed zeg, dat is onwijs moeilijk met lipoedeem!! Ik ben nu (weer) bezig. Ben momenteel goed op mijn koolhydraten aan het letten en eet gezond.

Wat foto's betreft.
Vind het altijd vreselijk mezelf op een foto te zien!!! Gekke cappie op en dan die dikke benen. Mijn kuiten zijn ook zo dik, 52 cm!!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:33

Ja, het is heel moeilijk inderdaad. Ik heb het Margriet Streep-je-slank dieet gedaan en dat hielp heel goed. Niet bij de benen natuurlijk, maar verder wel :j
Sterkte met de operatie!
Bij mij scheelt het erg in de maten. Eindelijk weer normale broeken.

Kuiten waren bij mij ook 52cm. Nu 46 :D
Overigens pas ik nog steeds niet in normale laarzen of chaps. Maar het scheelt wel.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:56

@ Amanda: Ik heb ook lipoedeem en word volgende week maandag aan been geholpen en de maand erop aan been 2. Zie er flink tegenop. Maargoed, wat moet dat moet. Fijn om te lezen dat het idd in je broekmaat scheelt. En wat goed zeg, 25 kilo. dat is héél moeilijk met lipoedeem!! Ik ben ook (alweer) bezig. Probeer de koolhydraten een beetje te laten staan. Dat is het enige wat bij mij een heel klein beetje helpt.

Ontopic: Ik stap ook altijd met krukje/ stoel op sinds het laatste jaar. Vind het fijner voor mijn paard en mijn gewrichten.
Foto's van mezelf vind ik altijd vreselijk. Niet alleen op een paard hoor hihi. Komt misschien ook omdat ik tot mijn 21 superslank geweest ben, kan mezelf moeilijk accepteren zoals ik ben. Heb ook echt giga kuiten dus dat valt nogeens extra op in paardrijkleding.
Als het gelukt is dan staat hieronder een foto.....
Dit is de enige foto die ik heb op mijn huidige paard. EWn heb hem toch al 4 jaar!!
Overigens was dit net voor we voor een bruiloft gingen rijden met heel veel wind, regen, dus wapperende ballonnen en spandoeken enz. enz. Voor ik commentaar krijg op bit of houding.
Kleding moest dus ook zwart/ wit zijn, anders had ik graag een ander shirtje aan gehad ;-). Maarja, is de enige rijfoto, beter iets dan niets!!
http://i292.photobucket.com/albums/mm6/ ... 1282560226

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:25

Sorry dames. Ik zie dat er wat mis gegaan is. Ik had al een stukje van mijn bericht gemaakt en wilde een foto erbij zetten.
Aangezien ik dat nog nooit gedaan had moest ik even opzoeken hoe dat moest. Dus had verschillende vensters open staan en was opeens mijn bericht kwijt. Nu zie ik dus dat hij een soort dubbel gepost is hihi. 1 x zonder en 1x met foto.
Oepsie!!!!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:32

Ik heb een grotere maat, maar ben ook nog eens lang. Broeken zijn vaak te kort. Ach, sokken er overheen, probleem opgelost :)
Ik had Eurostar en Pikeur heren broeken in een lengte maat. Mega duur... Nu heb ik amazoneXL ontdekt, die zijn echt meer als de helft goedkoper en die broeken zijn echt gemaakt voor een maatje meer, dus een veel beter model dan de heren broeken.

Als je door ziekte of medicatie zwaarder geworden bent, is het lastig af vallen. Ik ben door medicatie ongeveer 10kg gegroeid in 1,5jaar tijd. Erg frustrerend. Door ziekte kan ik niet zo veel bewegen als nodig is om af te vallen.

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:14

Klasien schreef:
Ik heb een grotere maat, maar ben ook nog eens lang. Broeken zijn vaak te kort. Ach, sokken er overheen, probleem opgelost :)
Ik had Eurostar en Pikeur heren broeken in een lengte maat. Mega duur... Nu heb ik amazoneXL ontdekt, die zijn echt meer als de helft goedkoper en die broeken zijn echt gemaakt voor een maatje meer, dus een veel beter model dan de heren broeken.

Als je door ziekte of medicatie zwaarder geworden bent, is het lastig af vallen. Ik ben door medicatie ongeveer 10kg gegroeid in 1,5jaar tijd. Erg frustrerend. Door ziekte kan ik niet zo veel bewegen als nodig is om af te vallen.

Misschien wat brutaal maar zou je jou maten aan ons kunnen mailen in een pb?
We willen echt voor elke maat een rijbroek kunnen maken vandaar ;)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:21

Amanda schreef:
Nagano: heb je de broeken van Global al eens geprobeerd? Die rekken ontzettend mee, hebben veel ruimte van boven en zijn kort. En zijn betaalbaar :D

wie weet waar ik dit merk kan bestellen
ze verkopen dit merk niet bij ons ruiterhuis |([/quote]
Geen idee waar ze online te bestellen zijn.
De Hypo winkels hebben ze. Maar verder weet ik het eigenlijk niet.[/quote]

Probeer de Boerenbond eens daar hebben ze meer wat ook bij Divoza te koop is