Hotra Tramper 6jr bodem rot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:16

Michel123 schreef:
geerke schreef:
ik heb net een blomert gekocht van 30 jaar oud....hij maakt een solide indruk.

Dat zal best, maar een solide indruk maken is niet hetzelfde als ook écht solide zijn.

Die trailer is tenminste 30 jaar oud geworden en blijkbaar nog verkoopbaar ook, moet ik de rest nog na zien doen.......

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:00

geerke schreef:
ik heb net een blomert gekocht van 30 jaar oud....hij maakt een solide indruk.

Dat zal best, maar een solide indruk maken is niet hetzelfde als ook écht solide zijn.[/quote]
Die trailer is tenminste 30 jaar oud geworden en blijkbaar nog verkoopbaar ook, moet ik de rest nog na zien doen.......[/quote]

:D zo kun je het ook bekijken...ik heb ook een oude auto van 17 jaar oud,en minder problemen dan een kennis met een auto met z'on rotcomp. die steeds een error melding geeft :o

Marion71

Re: Hotra Tramper 6jr bodem rot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:23

De bodem van mijn Atec Olympialine is ook hartstikke rot. De trailer is 8 jaar oud en ik heb hem nieuw gekocht. Ook altijd keurig stront eruit, etc. Ik heb Atec gebeld en moest wel ff een tactvol (echt) gesprekje voeren. Na het sturen van de foto's, hebben ze mij een keurige aanbieding gedaan om de bodem te vervangen. Mss zou Hotra hier toch een voorbeeld aan kunnen nemen.

Volgens Atec moet een bodem zo'n jaar of 10 meegaan. Gaat 'ie langer mee, dan heb je dus eigenlijk geluk. 6 jaar gaat nergens over en ik zou hier geen genoegen meenemen. Heb je de fabrikant rechtstreeks gebeld en kun je het hogerop zoeken? Rechtsbijstandverzekering inschakelen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:28

Marion71 schreef:
De bodem van mijn Atec Olympialine is ook hartstikke rot. De trailer is 8 jaar oud en ik heb hem nieuw gekocht. Ook altijd keurig stront eruit, etc. Ik heb Atec gebeld en moest wel ff een tactvol (echt) gesprekje voeren. Na het sturen van de foto's, hebben ze mij een keurige aanbieding gedaan om de bodem te vervangen. Mss zou Hotra hier toch een voorbeeld aan kunnen nemen.

Volgens Atec moet een bodem zo'n jaar of 10 meegaan. Gaat 'ie langer mee, dan heb je dus eigenlijk geluk. 6 jaar gaat nergens over en ik zou hier geen genoegen meenemen. Heb je de fabrikant rechtstreeks gebeld en kun je het hogerop zoeken? Rechtsbijstandverzekering inschakelen?

van wat voor materiaal was die bodem?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:39

geerke schreef:
:D zo kun je het ook bekijken...ik heb ook een oude auto van 17 jaar oud,en minder problemen dan een kennis met een auto met z'on rotcomp. die steeds een error melding geeft :o

Als ik dat lees kan ik maar aan één merk denken. :+

Over Hotra: Ik heb geleerd dat het zeiltje nooit dicht mag, als je hem hebt schoongespoten. Dan is ie te dicht en krijg je juist dat het gaat rotten. En staat ie buiten bij jullie? De trailers van nu schijnen daar niet zo op gebouwd te zijn. Belachelijk, maar waar. De onze staat binnen. Wij hebben ook een Hotra en volgens mij is die nog prima in orde. Die is van 2008. Maar ook deze gaat netjes op tijd op controle. Zeker een aandachtspunt!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:45

Hij werd nooit schoongespoten.. zeiltje is wel dicht maar trailer staat droog tegen de stal uit de wind en onder hoge eiken. Het is het droogste deel van het terrein. Ook nog op een heuveltje waardoor de punt hoger staat dan de achterkant. Maar aan de punt is hij volledig doorgerot. En onder de gietvloer dus. Waar je het niet ziet. Terwijl we nooit met water of hoge druk of zo in de trailer hebben schoongemaakt. Altijd keurig geveegd en alles eruit gehaald direct na terugkomst.

1x per jaar ging hij op controle. Máár. De onderkant was altijd hard. Hij is ONDER de gietvloer gaan rotten. En dat zie je dus pas als je onder de gietvloer kijkt. Wat degene waar hij in ouderhoud is ging doen toen de punt doorgerot bleek te zijn.

Dus als ik je een tip mag geven: probeer onder de gietvloer te checken. En check je naden dubbel en nog een keertje voor de zekerheid, want je ziet het pas als het te laat is. En dan is ook de zijwand (bij het deurtje) mooi rot.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:51

geerke schreef:
[van wat voor materiaal was die bodem?

Een gietvloer met wrs watervast multiplex. De standaard bodem zeg maar.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:56

Anya: Ze horen er echt gewoon tegen te kunnen natuurlijk, maar onder de bomen is een hogere luchtvochtigheid, zegt mijn lief. De kans dat iets gaat rotten is dan wel aanwezig.

Een kennis van mij heeft haar trailer ook zo onder de bomen staan en klaagde toen ook al dat haar trailer op bepaalde plekjes aan het roesten was. Toen ze hem goed kon verkopen heeft ze dat meteen gedaan. Trailer stond ook nog eens in het hoge gras. Ik was het met haar eens dat dat niet moet kunnen natuurlijk, maar ja, ik kan dan ook wel een beetje begrijpen, hoe het toch wel kan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:02

Dat zou allemaal best kunnen, maar ik heb nooit vocht in de trailer geconstateerd, de bodem was/is hard aan de onderkant (waar wel water komt) en roestplekken heeft hij ook niet. De bodem is binnenin gaan rotten onder de gietvloer (wat alleen kan als er uberhaupt vocht onder de gietvloer kan komen), dus hij moet op stukjes slecht zijn afgekit of niet goed 'verlijmd/gegoten met de houten bodem zijn geweest). En het probleem is, dat kun je niet zien.. dat zie je pas als het te laat is. Er was ook niets aan te zien, tot de trailerman van het onderhoud ook daar maar eens ging kijken.. Maar omdat de onderkant (op de punt na die opeens doorrotte) wel hard was ( je kon er niet zo insteken) ga je uit van de bovenkant van de plaat (waar immers een gietvloer op ligt) ook hard is. Toen dat niet zo bleek is hij ook nog verder gaan kijken en bleek het vocht ook al in een zijpaneel te zitten.

In essentie moet de hele trailer nu afgebroken, een nieuwe vloer erin en tenminste één nieuw zijschot en helemaal opnieuw in elkaar gezet worden, met kit, nieuwe gietvloer of rubber. Kosten vooralsnog 1800 euro (eerst opgave). Eigenlijk is alleen het onderstel, het dak en de klep nog goed.

En zelfs al zet je de trailer op de parkeerplaats in constante regen. Hotra vertelt bij de verkoop dat een bodem tenminste 10 jaar meegaat bij normaal onderhoud. En we hebben beter dan normaal onderhouden. Ze hebben kortom gelogen.

Wat ik hier het trieste aan vind is dat we juist een nieuwe trailer hebben gekocht om geen risico te lopen. Juist die trailer ieder jaar helemaal laten nakijken. En uiteindelijk toch met twee paarden op een trailer hebben gereden (vorige maand nog) terwijl het ding niet safe was qua bodem. Daarmee breng je je paarden, jezelf en je medeweggebruikers ongewild in gevaar. En als Hotra nu had gezegd: bodems gaan maar 5 jaar mee.. Oke. Dan weet je dat en kun je daar rekening mee houden. Hadden we vorig jaar een nieuwe bodem voor 600 euro laten leggen. Nu kost het het driedubbele omdat de wand ook al rot en heb ik dier en mens in gevaar gebracht. Dáár maak ik me nog het meest boos over. Plus natuurlijk dat ze geen thuis geven als je ze belt. Ze waren er wel als de kippen bij toen het dak op kosten van de verzekering vervangen kon worden. Toen wel.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:06

Zo is het maar net idd! Ik geef je ook groot gelijk hoor. Hotra moet dit zeker netjes oplossen. Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik hoop dat je dit wint natuurlijk. En volgens mij sta je wel sterk. De concurrentie is wel moordend. Ik vind het ook heel raar dat ie alleen voorin rot is!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:08

Nee hoor ik denk niet dat we dit winnen. Ze weigeren gewoon om zelfs maar te komen kijken naar de trailer (ze zijn uitgenodigd door de onderhoudsman van het trailerbedrijf waar hij in onderhoud is), maar geven geen thuis. En we kunnen het juridische gevecht aangaan, maar dat kan maanden zoniet langer duren. En zolang kunnen we geen trailer laten repareren, want je moet ze dan de kans geven het euvel te herstellen. Als zij dat verdommen of heel lang uitstellen, zitten wij met de gebakken peren. Ergo: ik kan alleen maar schrijven: KOOP GEEN HOTRA!! Want ze laten je rustig stikken met een ondeugdelijk product.

(volgens mij mag ik dit schrijven op bokt: eigen ervaring uit eerste hand).

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:29

Anya ik weet precies hoe je je voelt.
Hotra?????? liever geen trailer dan een Hotra trailer!!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:51

Heb je contact met Hotra zelf of de dealer gehad? Bij mij maakte dat namelijk een wereld van verschil.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:54

Ze heeft Hotra zelf gebeld. Die toevallig ook de dealer is. Want wij wonen in het Oosten des lands.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:32

en wij hebben met beiden contact gehad, en die ook weer onderling.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:56

Even een andere vraag: ik haal na gebruik ook mest EN urine uit mijn trailer, maar als er urine heeft gelegen boen ik die plek dus wel met water schoon, of lees ik hier nou dat je de urineplek moet laten drogen?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:24

@Tosadog, je doet het helemaal goed. Je moet de trailer niet met de hogedrukspuit of een heel harde waterstraal schoonspuiten.

@Anya/texelse, het is dus gewoon een kl*teclub. Ik kan me voorstellen dat TS nooit meer een Hotra wil en die ook iedereen afraadt. Loste Atec het toch een stuk sjieker op....

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:42

OK, nee dat deed ik al niet maar als er urine ligt gooi ik er een emmertje warm water met sop overheen, schrob even met de bezem en dan nog een emmertje water eroverheen om weg te spoelen, uiteraard met de trailer van voren omhoog :D
Ik heb er zelf kleine paardjes instaan, trailer wordt niet intensief gebruikt, maar ik heb vlas als bodembedekker erin liggen. Ik haal de vieze plekken eruit en maak ze schoon, maar het droge schone vlas veeg ik naar voren en laat ik er dus wel in liggen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:47

Ik heb een polyester Wesco (2 prds) uit 1986 en de bodem is nog origineel, alleen de achterste 20 cm zijn recent vernieuwd, omdat die iets minder werd. Ik heb ook een nieuwere Wesco gehad (1 prds) en die was kwalitatief wel minder dan die oude die ik nu heb, maar echt niet zo dat de bodem zo snel verrot was. Die heb ik destijds nieuw gekocht. Ik had toen ook een groot paard en de Hotra en de Wesco waren de enige trailers die hoog genoeg waren aan de voorkant inderdaad, maar wij hadden toen al niet zo'n goed gevoel over Hotra, en terecht blijkt nu dus wel... Ik zou me kapot balen als ik de verhalen zo lees, ook nog eens waardeloze service!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:20

Ik heb gister mijn nieuwe Blomert Nairobi trailer opgehaald bij een dealer die ook Hotra trailers verkoopt. Ik heb een hele goede service gekregen en kan daar met al mijn vragen (en na dit topic had ik er wel een paar ;)) terecht. Denk dat zo'n tussenhandel in deze wel handig is.

Anya ik snap niet dat Hotra niet bij jullie trailer komt kijken, zelfs niet nadat de onderhoudsmonteur van het trailerbedrijf ze uitgenodigd heeft. Dat is toch echt je kop in het zand steken als fabrikant. Wat heb je nou aan tig pagina's antireclame :?
Hoop dat er een goede oplossing voor jullie komt!
Laatst bijgewerkt door Monnik op 19-08-10 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:37

eigelijk moeten we even een linkje sturen van dit topic naar hotra...en ook even het aanal kijkers vermelden.
dombo's....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:40

die advertentie op marktplaats deed het ook leuk, steeg met stip in de bezichtigingen :D :D

En het leuke is dat we door die advertentie ook weer contact kregen met iemand die we al een paar jaar uit het oog verloren waren. Zij zocht een trailer en las de advertentie, en sinds die tijd zien en spreken we elkaar weer heel vaak. Heerlijk. Toch nog een geluk bij een ongeluk.

Maar ze heeft dus ook geen Hotra gekocht!!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 18:29

Ik heb inmiddels de link van dit topic doorgestuurd naar Hotra en heb erbij vermeld door hoeveel mensen het topic is al is gelezen

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:28

jeanette schreef:
Ik heb inmiddels de link van dit topic doorgestuurd naar Hotra en heb erbij vermeld door hoeveel mensen het topic is al is gelezen

Heel goed!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:08

Voor de "nieuwe" Hotra-baas vind ik dit verhaal zo wel een beetje sneu. Maar voor de oude, die man, pfffffffffffffffffffffffffff