Het belang van een sportbeha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:34

Ik rij eigenlijk altijd met een stevige bh waar de bandjes niet vanaf zakken... ben het inmiddels afgeleerd om met mijn "normale" bh's te rijden, niet omdat het niet lekker zat, maar door het zweten en vele wassen werden ze er niet mooier van...
Over het "hang-aspect" heb ik eigenlijk nog nooit nagedacht... toch maar overwegen om vaker met sportbeha te rijden :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:34

Ook hier een die altijd een sport beha draagt. Moet weer nieuwe, weten jullie goede voor leuke prijzen ? ( dus onder de 25 euro)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:36

Vind rijden met gewone beha´s zonde van de beha. Het rekt uit door het gehups en slijten door het vele wassen, zoals Uranique hierboven ook al zegt :)

Ik heb maanden gezocht naar een sportbeha die lekker zit. Shockabsorber vond ik helemaal niet fijn, heb er uiteindelijk één gevonden van Triumph mét beugel.
Hij zit zo lekker dat ik hem ook gewoon draag :o

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:08

De trap oprennen zonder BH doet al zeer, laat staan paardrijden zonder goede sportBH...
Nee, heb altijd een sport-BH aan met rijden die goed stevig zit en de dames op hun plek houden. :j

Soms zie ik weleens mensen voorbij komen, te paard of joggend, die zichzelf zowat knock-out slaan. Dat kan toch niet anders dan zeer doen, hebben ze nooit een goede BH gevonden soms....? :o

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:14

Ik heb een grote C/kleine D
En ik heb altijd een sport bh aan met paardrijden of eigenlijk eerst een push up bh en daarover een sport bh.
Want zelfs met alleen een sport bh heb ik nog dat vreselijken gehobs en gebots harstikke pijnlijk.
Mischien heb ik nog niet de juiste sportbh gevonden ik ga ook binnenkort een nieuwe aanschaffen van een ander merk want 2 bhs is met dit warme weer ook niet ideaal.

Ew11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:19

Ik draag met rijden én hardlopen altijd een sportbh. DIt omdat het anders zeer doet én ik vind het er daarnaast ook niet uitzien dat geklots.
Ik haal mijn sport bh's bij de Hema, volgens mij rond de 15 euro voor extreme sporten (staat wel op het kaartje) en deze bevallen mij erg goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:47

Waves schreef:
Vind rijden met gewone beha´s zonde van de beha. Het rekt uit door het gehups en slijten door het vele wassen, zoals Uranique hierboven ook al zegt :)

Dat is niet helemaal waar. Het ligt misschien aan de kwaliteit van de BH, maar goede BH's moeten daar tegen kunnen. Sterker nog, vaak wassen is helemaal niet nadelig. Als elasthan (zit in nagenoeg alle BH's) vies wordt (door zweet bijvoorbeeld) verminderd de elasticiteit en daarmee wordt de ondersteuning minder. Vaker wassen is dus goed voor zowel BH als borsten.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:48

Ik rijd ook altijd (als ik het niet vergeet) met sportbh (D75).
Als ik hem een keer vergeet doen ze erg pijn en en dag erna trekt het nog..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:52

Clovertje schreef:
Ik rijd ook altijd met sportBH! Ik heb nu 75 C maar voorheen ook cup G (bvk gehad). Toen ging het al helemaal niet zonder, maar ook nu is het prettiger met.

@Kaatje: gefeliciteerd! Echt, je gaat er geen spijt van krijgen! Ik ben een heel nieuw mens geworden erdoor en paardrijden wordt ineens NOG leuker.
Ik moest van te voren sportbh's kopen (bij de Livera in het ziekenhuis zelf, in de maten wat het ongeveer ging worden. Situatie uitgelegd, bonnetje bewaard en zo kon ik de verkeerde maat gewoon omruilen voor de goede na de operatie)

Ik weet ook dat ik er geen spijt van ga krijgen, maar de operatie zelf, meer het herstel er na, daar zie ik wel tegen op..
Ik ga naar een ziekenhuis waar ze dus na de operatie precies opmeten en zelf hebben ze dus allerlei bh's er liggen :) Dus ik hoef van te voren niks mee te nemen, maar word het daar gemeten en via hun krijg ik dan een bh. Maar wil dan gewoon tegen betaling een extra :)

Vind het wel heel spannend, maar het komt vast allemaal goed :)

Wegbenik

Re: Het belang van een sportbeha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:05

Absoluut MET sportbh, ik zou ook niet zonder rijden. Pff zou gek worden, wat mij betreft kunnen ze niet strak genoeg ingesnoerd zitten.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:08

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:15

S_Evelyne, op die site staat dat het het tegenhoud dat je borsten gaan hangen... Maar dat doen ze sowieso al als je gezegend bent met een grote cup := Dat is gewoon de zwaarte kracht..
Het zal misschien iets sneller/erger gaan hangen.. Maar hoe dan ook, met een grote cup hangt het sowieso wel :=

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:13

De mijne hangen al lang, maar ik zou erger graag voorkomen. :D

velvetluna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:07

hhahaa ik heb ook geen sport bh nodig , ja soms is het niet zo erg als ze klein zijn maarja wou toch dat anders was ^^

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:14

Isegrim, tuurlijk erger voorkomen is altijd fijn :P Al weet ik niet of het echt nog zin heeft bij mij := Maar goed, als ik bvk heb gehad, zijn ze ook gelift, dus dan ga ik goed op zoek naar een fijne sport bh :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:23

phormicola schreef:
Mijn schamele 80B gaat ook klotsen als ik geen goede bh draag, dit hoeft echter geen sportbh te zijn.
Ik heb een Sapph met ontelbare bandjes en die zit echt geweldig voor het rijden :j Met sportbh's hou ik altijd zo weinig over, en het is al niet zoveel :') Dus dan maar met een Sapph.

Die heb ik ook en zit super. Maar ik vind Sapph sowieso fijn zitten :j . SportBH heb ik ook wel eens aangedacht, maar die lijken mij dus echt niet lekker zitten, krijg er bij voorbaat al een benauwend gevoel van.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:16

Ik draag gewoon een saph bh ik heb ook maar maatje 65A

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:21

Ik kan niet zonder hoor :n

Ik heb 75C, maar hardlopen en paardrijden doe ik echt niet zonder. Anders zit het gewoon in de weg, en doet zeer. Ik zie ook vaak mensen in de les voorbij komen met simpele bh'tjes en dan hotseklots alles alle kanten op. Vind ik er echt niet uit zien. Ken ook mensen die zonder rijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:25

Ben niet in het bezit van veel front, maar sport BH, wil ik toch wel aan.
Overigens werkt rijden in BP ook heel goed, dan zit de hele zaak ook klemvast zeg maar :D :+

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:29

ik heb een normaal maatje, 75c.
Draag geen sport BH, wel een aparte om mee te slapen wat hier wat van weg heeft.

Maar zoals in de openingspost wordt beweerd, zal dit slecht zijn?
wat is er dan slecht aan, behalve dat ze gaan hangen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 22:30

Als je het hele topic terugleest, kun je lezen wat er niet goed aan is. De huid gaat heel erg rekken, en het komt de stevigheid niet ten goede.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:51

Ik rij ook met :)
ANders krijg ik ook last :o

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:19

kaatje89 schreef:
Isegrim, tuurlijk erger voorkomen is altijd fijn :P Al weet ik niet of het echt nog zin heeft bij mij := Maar goed, als ik bvk heb gehad, zijn ze ook gelift, dus dan ga ik goed op zoek naar een fijne sport bh :)

Bvk?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:31

Ik droeg met rijden altijd sport bh's, maar heb pas per ongeluk een geweldig alternatief gevonden! Bij de Hema een t-shirtbra die een dubbellaags cup heeft en een beugel. zit nog veel fijner dan een sport bh met voldoende steun en staat ook mooi. én kosten 12 euro ofzo. Had er een gekocht voor onder strak shirt en geprobeerd met rijden en toen meteen een lading aangeschaft...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:32

Hema heeft mooi en goed spul, maar niet in mijn maat. ;(