Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

manon368

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:43

in de wei zonder, maar in de bak met!
die van mij zit niet lekker ik heb een nieuwe nodig :P

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:44

Op mijn eigen paard, in de buitenbak, in de bloedhitte heb ik zonder cap gereden. (ging zo jeuken, loop dan echt mijn hoofd open te krabben) Zodra het weer temperaturen zijn zoals vandaag, gaat mijn cap weer op. Buiten, of andere paarden ook altijd cap op. Ook binnen bak altijd cap op...
Mijn moeder weet dit, en heeft graag dat ik ook in de hitte mijn cap draag, zij heeft nl 4! hersenschuddingen opgelopen vanwege het rijden zonder cap..
Ik weet dit, respecteer het ook, start dan vaak wel met cap, maar trek hem met die warme temperaturen vaak weer los..
Gelukkig snapt ze het wel..maar als ik het al niet voor mezelf doe, dan zet ik eigenlijk altijd wel een cap op, omdat ik daar moeders blij mee maak ( en ja ik ben 33...maar nog steeds is haar mening erg belangrijk)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:46

Ik rij altijd met cap, heb er wel eens zonder zadel opgezeten zonder cap, dat vind ik op de een of andere manier dan weer anders? Springen enz. met bodyprotector er bij. Dit allemaal niet omdat ik m'n paard (4 jaar) niet vertrouw, maar wel omdat zij een vluchtdier is en dan nog wel eens gek uit de hoek kan komen. :)

Bij de jonge paarden die ik reed, ben ik mn cap al meerdere malen zeer dankbaar geweest, o.a op het hek belanden, over de bak op de stenen gelanceerd enz. Nee hoor, geef mij maar zo'n lelijk ding op mn hoofd! :)

rainbow8

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:49

Ik rij altijd zonder. Ik voel me niet veilig met, dan ben ik bewust met het gevaar van vallen bezig. Als mijn kids meegaan naar bijrijdhaf dan hoeven ze van mij ook geen cap op. En bijrijdhaf is echt niet 1 van de braafste. Het is mijn eigen verantwoording. Wat een ander doet zal mij een worst zijn.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:52

Mijn mening is dat je het gewoon moet doen, het is een kleine moeite en voorkomt veel. Maar alsnog moet ieder het voor zichzelft beslissen, dus foto's zonder cap verboden is niet eerlijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:06

rainbow8 schreef:
Als mijn kids meegaan naar bijrijdhaf dan hoeven ze van mij ook geen cap op. En bijrijdhaf is echt niet 1 van de braafste. Het is mijn eigen verantwoording

Dit vind ik dus echt belachelijk. Het leven van je kind in de waagschaal leggen, waarom?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:07

Omdat ik zelf altijd 1 teugel in mijn hand hou. Ze kunnen geen van tweeën rijden, maar af en toe mogen ze uitstappen. En dan loop ik er naast. Daarom dus.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:13

En als 400 kilo Haflinger er van door gaat heb jij nog tijd om je kinderen er van af te vissen? Of als het paard struikelt vang jij direct je kinderen op? Sorry, maar ik vind het onverantwoordelijk en niet bepaald eerlijk richting je kinderen. Dankzij jou hebben zij op latere leeftijd mogelijk last van geheugenproblemen, concentratieproblemen en emotionele problemen en mogen ze lekker naar het speciaal onderwijs. Om maar even te schetsen wat er kan gebeuren wanneer ze er af vallen. En dan hoeven ze geeneens uren buiten bewustzijn te zijn.

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:14

vroeger is er bij ons op stal iets heel ergs gebeurt,
dat verhaal heeft mij zo geraakt, dus never never nooit meer zonder cap !

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:16

zelfs dan kan er wat gebeuren rainbow, ik hoop echt dat het niet gebeurdt maar ik vind het onverantwoord naar een kind toe.

ik rijd nooit meer zonder cap, wel gedaan maar hard geleerd. ik lever ook zeker commentaar op mensen zonder cap. draag je hem niet voor jezelf doe het dan voor degenen die van je houden! want het is echt niet grappig als je aan je moeder vraagt wie ze is. ik heb er migraine aan overgehouden, 1 nacht in het ziekenhuis en 3 maanden plat

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:22

Ik rijd altijd zonder,ook als ik een pony/paard inrijd doe ik zonder.
Alleen op de manege doe ik met,want daar is het verplicht.

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:41

Roxylovee schreef:
vroeger is er bij ons op stal iets heel ergs gebeurt,
dat verhaal heeft mij zo geraakt, dus never never nooit meer zonder cap !

wat was er dan gebeurd?
en ik rijd ook altijd met. niet dat ik vaak kan rijden aangezien me moeder bang is dat er iets gebeurd
maar met uitstappen doe ik dat en zodra ik kan rijden gaat dat met cap.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:46

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wat daar gebeurt is ja.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:52

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik af en toe ook wel zonder cap heb gereden. Want ja, het is warm, je gaat zweten en dan wil je natuurlijk het liefste die cap af. Nou ben ik gister echt onwijs hard gevallen, omdat mijn paard schrok van een losgebroken paard. Mijn paard is echt de aller liefste en helemaal geen gekkenhuis, dus het was echt alleen maar omdat ze schrok. Wat ik mij gister zo goed realiseerde, was dat als ik mijn cap niet op had gehad, ik echt een stuk meer problemen had gehad. Nu ben ik bont en blauw en doet mijn schouder, heup, rug en nek erg pijn, maar ik heb niks aan mijn hoofd. Ik zal vanaf nu echt nooit meer zonder cap rijden, want een ongeluk zit in een heel klein hoekje! Ik hoop dat echt veel meer ruiters en amazones zich dit gaan realiseren, en boeie dat je dan met je cap op een foto staat. Ik heb volgende week een fotoshoot met mijn paard en 1 ding weet ik heel zeker, mijn cap gaat OP!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:56

Ik rijd altijd met cap, misschien heb ik ooit een keer een pony uitgestapt zonder cap, maar dat was dan toen ik klein was. :)

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:04

Lauraennala schreef:
gipsyboy schreef:
ik heb nooit een cap op. ik heb er geen eens 1.
en ik rij altijd buiten, ik heb alleen een longeerbak.
vroeger op de manege was het verplicht.
en met inrijden van mijn paard had ik hem wel op, (stond toen ook op die manege)

ik heb zoiets van. dan moet je ook een helm op in de auto en vliegtuig en snorbrommer, de fiets.
dat is ook allemaal heel gevaarlijk

Daar ben ik het echt niet mee eens, je fiets kan er niet zomaar van door gaan! Je snorbrommer die heeft een rem, die het als het goed is altijd doet, bij een paard is dat toch wel iets anders. En tegenwoordig dragen mensen op de fiets ook wel eens een helm!

Ik rijd ook altijd met cap, bij mij is het op de manege dan wel verplicht maar ook al was het dat niet, dan nog reed ik met cap.

nou een fiets kan de ketting er af schieten als je even staand aan het trappen bent. en dan kan je ook heel hard vallen hoor.
of je snorbrommer krijgt een vastloper. kan allemaal. hoeft er niet speciaal vandoor te gaan.
of je word aangereden op de fiets door een auto. dat gebeurd ook heel vaak.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:14

nou een fiets kan de ketting er af schieten als je even staand aan het trappen bent. en dan kan je ook heel hard vallen hoor.
of je snorbrommer krijgt een vastloper. kan allemaal. hoeft er niet speciaal vandoor te gaan.
of je word aangereden op de fiets door een auto. dat gebeurd ook heel vaak.[/quote]

Maar dat komt wel iets minder vaak voor, en een paard is soms echt onberekenbaar, het is en blijft een dier. En zeg nou zelf, een fiets is wel iets veiliger hoor

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:20

En een fiets blijft een fiets.:D
Je kunt ook met je voet van de trapper glijden,enkel gebroken.Het is glad dus je kunt niet goed remmen glijdt door ondr een auto.Je hebt een glaasje teveel op dan hoef je nog niet eens op je fiets te zitten of je ligt al op de grond.Kan allemaal gebeuren op de fiets.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:22

Ik rijd nooit met cap. Ook nooit gedaan trouwens, alleen wanneer het verplicht is zoals op wedstrijden e.d. Ik heb er dus wel een, maar als hij ligt bijna altijd in de kast.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:26

de ene keer rijd ik met cap en de andere keer zonder.
heb vroeger ook wel les gereden zonder cap later is het verplicht geworden.
op onbekend terrein rijd ik altijd met cap en op de manege.
kijk van te voren wel hoe humeur pony is.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:27

Ieder zijn eigen verantwoording vind ik.. Ik rijd nu een jong paard, ja dan heb ik hem altijd op. Maar nijg er toch meer naar om altijd een cap op te doen.. elk braaf paard blijft zijn natuurlijke gedrag houden. Ken er zat die WEL vaak op het hoofd vallen en door de cap zijn gered.. zelfde als scooter zonder helm en auto zonder gordel.. zo zie ik het...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:55

nl_t schreef:
Niwla schreef:
Oh, ik heb verkeerd gestemd. Ik rijd ALTIJD met cap en met bodyprotector.

Tuurlijk houd je risico's, maar ik hou die risico's liever zo klein mogelijk. Plus dat ik vind dat ik het verplicht ben aan mijn man. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn man alle vaste lasten (hypotheek e.d.) moet dragen omdat ik te eigenwijs was om een cap te dragen.

okej, maar heb je geen leven's verzekering dan?[voor dat laatste?

Jawel, maar dan nog ben ik liever té voorzichtig dan te laks.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:21

áltijd een doppie op m'n koppie :D
heb welgeteld 1x (per ongeluk) in meer dan 5 jaar,zonder cap gereden (het was wel het meest slome en brave paard van de hele manege,maar nog,hij kan ook ergens van schrikken)

Ik vind de hoedjes vanaf de Z eigenlijk ook slecht,
van die paarden kun je ook vallen ,
en een hoedje beschermt dan echt niet.
Ook dat het bij westernrijden bijna nooit gebeurd vind ik slecht,
maar dat moeten ze zelf weten,het is hun hoofd...

(maar toch erger ik me kapot aan mensen die er geen opzetten omdat het lelijk/warm is of hun paard nooit wat doet...)

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:28

ik rijd zelf op mijn eigen pony zonder cap, en mijn verzorgpaard met cap. ( maar goed ook want ben er al 2 keer afgevallen) Ik vind wl dat ouders erop toe moeten zien. Immers zijn zij verantwoordlijk voor hun kinderen en zijn jonge dames en heren vaak minder in staat goede afwegingen te maken. Echter vind ik staleigenaren en dergelijk niet. Ik zou zelf NOOIT op een stal gaan staan waar een cap verplicht is; ten eerst omdat ik het uit principe te bemoeizuctig vind, ik ben immers zelf verantwoorlijk en ook de enigë "lijdende" partij als mijn beslissing niet goed uitpakt. En ten tweede omdat ik dus vooral als ik een rustig ritje maak graag zonder cap rijd.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:38

Ik zal verder geen mening geven over het wel of niet rijden met cap..maar waar ik echt de kriebels van krijg zijn de opmerkingen van: ik vertrouw mijn paard/pony, daarom rijd ik niet met een cap.....
Grrrrrrr....een paard is en blijft een levend wezen.. ook al zijn ze 300% bomproef.......ze kunnen toch ergens van schrikken..zo ook onze pony..... nooit bang, gewend aan allerlei honden... mijn dochter rijdt een keer buiten, bij een hek blaft een hond en de pony schrikt...samen onderuit gegaan (gelukkig verder niets aan de hand)...
Wat ik dus maar wel zeggen: verschuil je, als je zonder cap rijdt, niet achter de reden dat je je pony zo vertouwt.. zeg dan gewoon dat jet de cap een onding vindt!