rijden met een rijbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: rijden met een rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:40

Ik vind een rijbroek toch wel comfortabeler. En een spijkerbroek is er niet voor gemaakt om mee paard te rijden en ik denk dan ook, dat zo'n broek snel slijt als je er veel mee paardrijdt?

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:51

Je hebt ook gewoon jeanse rijbroeken
lijken mij ook heel fijn rijden , denk dat ik mij er zo een ga aanschaffen :P

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:58

Wat ik heb gehoord is dat spijkerbroeken het zadel kunnen beschadigen door middel van die metalen knopjes op de broekzakken. Dit hebben vast niet alle jeans, maar het is niet handig als je leren zadel steeds open gekrast wordt.
Door paardrijbroeken verplicht te maken zorg je dat je zeker weet dat alle broeken niet hoeft te controleren. Het is ook zo wat om te vragen "mag ik je achterwerk even bekijken?"
Laatst bijgewerkt door Suzann3 op 04-08-10 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:00

waarom er bij dressuur met rijbroek gereden word?
Om dezelfde reden als dat voetballers voetbalbroekjes aanhebben, wielrenners wielrennersbroekjes, schaatsers schaatspakken enz enz enz.
Het hoord nou eenmaal bij de sport.

Maar goed, iedereen moet lekker aandoen waar hij/zij zichzelf lekker in voelt.
Voor de een is dat een rijbroek met ruitjesmotief, voor de ander een spijkerbroek.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:11

Mijn voorkeur gaat in principe uit naar een rijbroek (engels), maar mocht ik onverwachts
op een paard stappen gaat rijden wat mij betreft met een spijkerbroek ook wel hoor,
regelmatig gedaan en nooit schuurplekken van gekregen

Zonder zadel vind ik overigens prettiger met mijn spijkerbroek aan

michellatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:56

Zonder zadel rij ik nog wel eens zonder rijbroek maar met zadel vind ik het zonde van mijn normale broeken :p

Petro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:53

ik ben niet anders gewend dan rijbroeken , heb er hier tenslotte 6 liggen ,
ik probber ook wel een keer met spijkerbroek te rijden !
denk niet dat het fijn is maargoed :P

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:40

ik rij het liefst met spijkerbroek wel een strech spijkerbroek trouwens waar dus geen poes pas kwa knopen aanzit en nee ze slijten niet overdreven snel eingelijk en ik vind het comfortabeler dan een rijbroek.

geldaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:40

phormicola schreef:
Omdat de naden van een spijkerbroek nog weleens kunnen schuren bij het Engelse rijden ;)
Ik had daar vroeger last van, maar nu niet meer, ik kan ook zo met blote benen gaan rijden als ik dat zou willen :)

heb 1 X met blote benen gereden, maar het kneep echt bij me beugels _O-

SiggHorsezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:42

ik vind rijbroeken veel fijner!
ze zitten fijn,
en ik vind ze ook niet lelijk!
;)

CharH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:18

Voor mij een rijbroek, zit veel lekkerder..spijkerbroek kan wel, maar deze is vaak minder soepel en schuurt meer vind ik..

Fjordentroll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:39

ik dnek dat een paardrijbroek strech is en een spijkerbroek niet en daardoor ook strak zit waardoor de spijkerbroek kapot gaat. En een spijkerbroek schuurt ook aan mijn knieen.

xJamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:15

Een rijbroek is soepeler ;)

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:16

Is mij ook verteld dat er van die randjes (?) aan de binnenkant zitten en als je dan een sprijkerbroek aan hebt dat dat wel een pijn kan gaan doen , en idd van die rare dingen bij je kont :+

xJamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:21

Ja, van die kontzakken :=

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:56

xJamie_ schreef:
Ja, van die kontzakken :=

Haha , jaa idd
Dat doet pijn >;)

Liefdesgeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:59

Ik vind het prettiger zitten, je zit vaster in het zadel en ook schuur je je zadel niet kapot.

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:25

phormicola schreef:
Omdat de naden van een spijkerbroek nog weleens kunnen schuren bij het Engelse rijden ;)
Ik had daar vroeger last van, maar nu niet meer, ik kan ook zo met blote benen gaan rijden als ik dat zou willen :)

Met zadel of zonder zadel??
Zonder zadel rij ik altijd met een kort broekje (spijkerbroekje) maar met zadel knelt je vel dan niet?? :9

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 02:48

Heb al die jaren met rijbroeken gereden en recent de rijjeans ontdekt. Moet zeggen dat ze helemaal niet slecht zit. Ze heeft geen storende naden omdat ze net als een rijbroek gemaakt is om te RIJDEN. Ze is van een zachte, soepele stretch-stof omdat ze gemaakt is om te rijden , opnieuw... (soepeler zelfs dan vb. sommige rijbroeken met lederen zitvlak) Ze heeft geen knopjes die je zadel kunnen beschadigen want ze is gemaakt om te rijden (drie keer, lol). En met lange chaps erover hoef je je ook geen zorgen te maken over het feit dat ze onderaan wat breder is. Westernboots zijn dit ook, vandaar. Gewone jeans kan ik trouwens absoluut niet aan: geen uur of ik heb uitslag en het schuurt m'n hele vel open. Blijkbaar een gevoelig velletje. :o Dus die rijjeans (Wrangler in mijn geval) is echt wel niet te vergelijken met een gewone jeans uit de eerste de beste winkelketen. Heb anders jaren gedacht dat het niets voor mij zou zijn en was aangenaam verrast toen ik het probeerde.

Moet zeggen dat zo'n fijne rijbroek met volledig lederen zit nog steeds de absolute voorkeur heeft wegens de niet te evenaren grip op je zadel (hoewel die me soms in galop ook stoort in zekere zin), maar tussen een gewone rijbroek en een rijjeans is echt amper een merkbaar verschil.

Ongekend is onbemind misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 02:59

ik rijd haast nooit meer in een rijbroek! Altijd lekker een spijkerbroek met rijschoentjes eronder! Heerlijk. Ik vindrijbroeken ook nie zo lekker meer zitten! Heb er bergen, gebruik er nauwelijks nog 1, alleen als al mn rijspijkerbroeken in de was zitten trek ik er eens een aan. ik rijd lekker recreatief op een boomloos zadel :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 03:04

rhanasasja schreef:
phormicola schreef:

Met zadel of zonder zadel??
Zonder zadel rij ik altijd met een kort broekje (spijkerbroekje) maar met zadel knelt je vel dan niet?? :9

Met zadel :j Nooit ergens problemen mee gehad. Maar ik zal wel raar zijn :')
In de zomer kon ik gewoon niet tegen die rijbroeken, mij te warm, dus dan maar in shorts of bikini :))

NatalieV1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 05:00

Ik heb een tijd in Italie gewoond, en op onze manege daar was een rijbroek ook niet verplicht :9 . Maar rijden in een spijkerbroek was nie zo relekst hoor. Kon best wel pijn doen op de naden inderdaad :( !

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:09

ik krijg er blaren van ik kan er absoluut niet tegen.