btw soms vind ik wel dat mensen HELE sportieve zonnebrillen dragen op het paard
net of ze aan het skieen zijn ofzo
maja ieder zijn eigen smaak natuurlijk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

net of ze aan het skieen zijn ofzo
maja ieder zijn eigen smaak natuurlijk

_Tara_ schreef:Ik draag altijd een bril omdat ik anders niks zie
Vraag me wel af in hoeverre het inderdaad gevaarlijk is met plastic wat dan in je ogen terecht komt. Volgens mij is dat namelijk onmogelijk dat dat gebeurd. Sowieso is mijn bril nog nooit van m'n gezicht afgevlogen als ik van m'n paard viel of van de fiets of weet ik 't wat. En ik val aardig vaak
Als je bril ook al van je neus zakt tijdens 't rijden, dan moet je terug naar de opticien en zorgen dat 'ie 'm goed stevig op je neus zet
_Tara_ schreef:Dat steigeren had makkelijk voorkomen kunnen worden door rustig af te stappen, het paard langs het "enge" iets te leiden en weer op te stappen.
Hangt denk ik ook maar net weer van je montuur af. Ik heb een kunstof montuur, geen scherpe hoekjes of iets. Zal ook al heel vreemd moeten vallen, wil ik dat m'n bril zo tegen m'n gezicht komt dat ik er een snee of iets van krijg
cupcake1986 schreef:Ik zeg er bij: deze persoon heeft ook zijn bril nodig, dus hij moet hem opzetten (ondertussen draagt hij wel lenzen). Dus aan alle brillendragers: als je hem echt nodig hebt, zet je hem toch gewoon op. Maar een (gewone) zonnebril? Toch niet nodig (als je een cap op zet tenminste...)?
M_hartje_M schreef:ik rij soms buiten met een zonnenbril op mijn paard, en dit zorgt er ook voor dat ik goed kan kijken...![]()
Want als de zon de hele tijd in mijn ogen schijndt vind ik vervelend, en dan krijg ik last van mijn ogen.
Het nadeel van met zonnenbril rijden is: dat je de hele tjd je zonnenbril goed wilt doen omdat hij er de hele tijd afvalt...![]()
En dan raak je afgeleid....
tja...
ik vind het niet egt fout, maar ook niet super goed...![]()
xxx
_Tara_ schreef:Dat steigeren had makkelijk voorkomen kunnen worden door rustig af te stappen, het paard langs het "enge" iets te leiden en weer op te stappen.
Hangt denk ik ook maar net weer van je montuur af. Ik heb een kunstof montuur, geen scherpe hoekjes of iets. Zal ook al heel vreemd moeten vallen, wil ik dat m'n bril zo tegen m'n gezicht komt dat ik er een snee of iets van krijg
Kunststof montuur breekt als er te veel druk op komt (ipv een metalen dat zou plooien) zodat de bril sowieso vlot van mijn gezicht weg zal zijn. Kortom: als je een geschikte (sport) zonnenbril koopt zie ik het gevaar echt niet.