Boos op dierenarts, rechtvaardig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:20

TS: als iedereen zo reageert als jij zijn er over 30 jaar geen dierenartsen meer, want ze kunnen geen opleiding meer krijgen. Je overdrijft echt zwaar.

Dat jouw DA een andere collega van de praktijk langsstuurt voor een routineklusje als enten vind ik heel normaal. Dat ze niet op een vaste tijd komen is misschien een beetje vreemd maar ik kan me wel voorstellen hoe het werkt op zo'n praktijk. Als er spoedgevallen of operaties zijn moeten alle andere dingen daar omheen gepland worden en dan verschuift er wel eens iets.

En wat die stagiair betreft: er was de hele tijd een DA aanwezig die toezicht hield. Bovendoen is het toedienen van een intramusculaire injectie bij een paard bepaald niet moeilijk. Ik doe het ook altijd zelf bij mijn paarden en ik heb helemaal geen diergeneeskunde gestudeerd. Het gaat al jaren uitstekend zonder enig probleem. Jouw argument dat je moeilijke paarden hebt gaat niet op: dat is nou juist wat die stagiair moet leren! En als het niet lukt is de DA er toch bij?
Ik vind het héél raar en een beetje egoistisch dat je enerzijds van jouw DA de perfectie eist qua dienstverlening, en dat je anderzijds gewoon weigert mee te werken aan de opleiding van de DA's van de toekomst. Voor iemand die zelf stage loopt is het al helemaal vreemd. Wat doe jij dan op je stage: koffie zetten en de vloer vegen? Als iedereen zo reageert als jijzelf is dat het enige wat je er kan doen.

amen

Re: Boos op dierenarts, rechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:26

@rapperijder...zo denk ik er ook over....

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:27

Ik vind dat je erg overdrijft het is maar enten !!
Ik ent ook vaak zelf en ik heb ook geen diergeneeskunde achtergrond.
Je kunt je er wel druk over maken maar dat lost niets op , wel kan je aangeven aan de dierenarts dat je liever hebt in het volgende geval dat hij zelf komt

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:32

Mijn eerste gedachte: het lijkt wel of de wereld is vergaan.

Tuurlijk er kan wat mis gaan, maar het is goed gegaan.

Ik hoop voor jou dat je nooit naar Utrecht hoeft met je paarden, want dan komen eerst de studenten naar je paard kijken en later pas de een dierenarts, maar dingen als bloedprikken en algemeen onderzoek gebeurd daar door studenten.

Moeilijke dingen als scopieen en operaties natuurlijk niet, maar de basis wel.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:34

Ik sluit me bij de meeste reacties hiervoor aan... wees blij dat er iemand is die het stokje straks van jou da over wil nemen als hij wilt stoppen met werken.
Als het nou een operatie was oid, oke, maar een inenting. Joh, het is te warm om je druk te maken om zoiets banaals.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:34

Als antwoord op de titel van je topic:
Nee ik vind het niet rechtvaardig dat je boos bent.
Ik dacht bij het lezen van de titel,er is iets vreselijks gebeurt!
En dan lees ik je verhaal en denk dan:is dát alles.
Sorry maar dit slaat nergens op om hiervoor boos op je D.A. te worden.Wat maakt het nou uit of er om 11 uur geent word [nog beter dan 3uur ,het heetst v.d. dag] om of 3uur?wat is er negatief aan de tijd dan?
En een stagiëre kan echt wel enten hoor,dat kan jij zelfs nog als het 1 keer word voor gedaan.
Bij de D.A. zelf kan er ook iets mis gaan,hij is ook een mens.
Sorry ik vind dat je erg overdrijft.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:39

EUHMM..ik heb zo'n vermoeden dat de TS nu zo ongeveer wel doorheeft wat jullie mening is :D

En ik zou het ook niet leuk vinden als een staigere mijn ezel had geent. Het is ook niet zo'n schatje dus zo gestoort zullen ze ook wel niet zijn :D
Laatst bijgewerkt door Iemandiemand op 10-07-10 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:42

nanette1 schreef:
EUHMM..ik heb zo'n vermoeden dat de TS nu zo ongeveer wel doorheeft wat jullie mening is :D

Oke dan moet ze er een slotje op doen?
Want nu blijft ze reacties krijgen natuurlijk.

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:35

Ik vind dat jullie ook wel wat heftig reageren.

Ik ben zelf ook een control freak en zeker met mijn paarden.
Als ik een week vantevoren bel voor een afspraak om paarden te laten enten door dierenarts A om 15.00
En ik er zelf niet bij aanwezig kan zijn. Verwacht ik dat dierenarts A wel op de afgesproken tijd komt. Komt er een dierenarts B op een andere tijd. Zou ik dat graag telefonisch te horen krijgen. Voor het zelfde geld is er dan niemand thuis.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:42

Ik zou mer ook niet zo druk om maken. Vooral omdat je er beide keren niet bij zou zijn. Als je nu speciaal vrij had genomen had ik er weer anders over gedacht misschien. De da is ws ook van dezelfde praktijk dus communicatie is er ook wel.
Ik heb zelf al een keer mogen enten onder toezicht en moeilijk is het echt niet. Als het paard tenminste meewerkt.

Maar als je het echt vervelend vindt zou ik het wel zeggen. Iets in de trant van.
Goh nu had ik een afspraak met jou gemaakt en is een collega gekomen. Dat vind ik niet zo prettig. Nou ja maak er maar een mooi verhaaltje van.

Tja niemand thuis is een riciso die de da neemt. ZOnder paspoort enten doet die van mij zowiezo niet

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:30

Dus de V.A had moeten zeggen tegen de stagair,je komt hier om te leren maar injecteren ga je maar ergens anders leren.Op een sinaasappel of zo? Ik ben verbaasd dat er nog steeds mensen zijn die zo truttig reageren.Kom op zeg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:37

frisjasje schreef:

Als je weet dat je een controlefreak bent en zo snel geïrriteerd raakt van kleine dingen, dan zorg je dat je je zaakjes niet 100, maar 200 procent voor elkaar hebt. Je maakt ruim van te voren een afspraak (ik weet niet hoe dat daar zit, maar hier is voor een goede dierenarts een week op voorhand bellen helemaal niet ruim. Ik maak gewoon bij de enting zelf een afspraak voor volgende keer). Je zorgt dat je zelf aanwezig kan zijn of (als het echt niet anders kan) een persoon die jouw paard kent en die je al jouw eisen en wensen ook te kennen geeft.
Het zomaar overlaten aan anderen en daarna pissig zijn omdat het niet verliep zoals je wilde is makkelijk natuurlijk.

Verder: een stagaire moet het ook leren, maar dat is in dit topic al genoeg aangehaald.

Ik zou ook niet naar de DA bellen om dit aan te kaarten. Een DA hou je beter te vriend. Niet dat je altijd moet buigen, maar voor zo een akkefietje zou ik echt geen scène maken. Je loopt zo het risico dat je als moeilijke klant bestempeld wordt en dat wil je bij een DA echt niet. Het gezegde 'hij heeft mij nodig en niet andersom' gaat niet op bij DA'en.
Stel je belt nu wel en doet je beklag, dan zie ik de situatie voor de toekomst zo in:
- DA heeft afspraak met jou staan voor inenting, hij heeft een spoedgeval en kan niet op tijd aanwezig zijn, desbetreffende klant (jij dus) is niet gediend met andere DA. Gevolg: hij belt dat hij vandaag niet kan komen. Jouw paarden krijgen hun enting niet (tijdig) en je moet een nieuwe afspraak maken.
- Ook de dagen dat die DA met stagaire loopt zou die dus niet bij jouw over de vloer mogen komen.
Conclusie: 365 dagen in een jaar, tel daar de dagen vanaf dat de DA spoedgevallen/vakantie/druk/...heeft, tel daar nog eens vanaf de dagen dat er een stagaire met hem meeloopt en voila, de rest van de dagen kan die volledig aan jou besteden.

Maak je niet druk meid. Er gaan nog heel veel dingen zijn in het leven die niet helemaal verlopen zoals jij gepland/gewild had. Je kan je daar even boos om maken, maar doe niet meteen je beklag bij desbetreffende personen. Daar maak je je niet populair mee.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:26

frisjasje schreef:
Ik vind dat jullie ook wel wat heftig reageren.

Als ik een week vantevoren bel voor een afspraak om paarden te laten enten door dierenarts A om 15.00
En ik er zelf niet bij aanwezig kan zijn. Verwacht ik dat dierenarts A wel op de afgesproken tijd komt. Komt er een dierenarts B op een andere tijd. Zou ik dat graag telefonisch te horen krijgen. Voor het zelfde geld is er dan niemand thuis.

als jij zon control freak bent dan laat je nooit da komen als je er zelf niet bij bent lijkt mij...

dat had ts ook beter kunnen doen, zorgen dat ze er bij is....dan gebeurd dit niet...

ik ben ook altijd zelf bij al mn da afspraken of hoefsmid....

dan heb je dit soort oliebol niet...

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:52

frisjasje schreef:
.

Als het zo'n Control freak was dan was ze er zelf wel bij geweest of had ze de afspraak verzet naar een dag en tijd dat ze zelf had gekund.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:05

Je maakt van een mug een enorme olifant. Stagiaire moet het ook leren, en de DA had echt wel ingegrepen als er iets mis zou gaan.
Je paarden zijn geënt, punt uit.

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:53

Vinden jullie het dan niet te warm om je hier druk over te maken!

In godsnaam het gaat om een enting!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:08

Roka schreef:
Vinden jullie het dan niet te warm om je hier druk over te maken!

In godsnaam het gaat om een enting!

:+ ik maak me er alleen maar druk om omdat de TS om zo'n futiliteit een echt topic maakt.... en haar eigen bezigheid overdag????

Mevrouw is STAGIAIR!!!!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:41

maar bellen jullie DA's niet van te voren? die van mij belt altijd een half uur tot kwartier van te voren als ze eraan komen. de ene keer komen ze eerder de andere keer later... en als er een spoed oid tussenkomt waardoor echt alles veranderd dan belt de assistente om dit te melden en eventueel te verschuiven als het mij niet uitkomt dan.

Dat er een stagiere heeft geënt ipv een 'echte' DA, daar zou ik me niet zo druk om maken. Een DA laat die alleen enten als deze er capabel genoeg voor is.
Vedre is het allemaal goed gegaan en zijn er geen gekke dingen gebeurt dus zou ik me er verder niet druk om maken. Je kan hoogstends de volgende keer als je een afspraak maakt, vragen of ze je een half uur van te voren even willen bellen, zodat je kan zorgen dat je er zelf bij bent oid.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:54

Sorry hoor, maar ik snap niet waar je je eigen druk om maakt. Het makkelijkste klusje wat er is, is enten. En zoiezo een staigaire die ent, dat is het eerste wat ze leren. Waar ben je nu dus eigenlijk zo kwaad om?

Laat me raden als jou paard iets heeft breng je hem naar utrecht? Want je zou niet de eerste zijn die op deze manier denkt. We willen geen staigaire aan ons paard, maar als er iets is mogen de studenten in utrecht hem wel als proefkonijn gebruiken.

Edit: De kwaliteiten van utrecht niet aan het afkraken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:56

Ik vind het ook niet terecht dat je boos op je dierenarts bent.

In dit geval had je je vader wellicht duidelijker instructies moeten geven over het wel of niet toelaten van een andere dierenarts dan je eigen.

De dierenarts valt verder niets te verwijten, dat er een andere collega komt dan verwacht, kan bijvoorbeeld komen doordat deze dierenarts die ochtend in de buurt moest zijn van jouw paard en meteen gegeken heeft of ze jouw paard vast konden enten. Dan hoefde er niet nog een keer in de middag iemand naar toe. Jouw vader was thuis, heeft de dierenarts bij het paard gelaten, dus niets verwijtbaars, dierenarts had toestemming.

Dus boos worden op je dierenarts zou ik heel onterecht vinden.

En inderdaad, als stagiaires niet op jouw paard mogen oefenen, hoop ik voor je, dat jouw paard niet een keer met spoed een dierenarts nodig heeft, als je vaste dierenarts geen dienst heeft/onbereikbaar is en de enige die je te pakken krijgt, is een net afgestudeerde dierenarts, die nooit op patienten heeft mogen oefenen toen die nog stagiair was :+

En ook daarvoor geldt dan alsnog: zorg dat je er zelf bij kunt zijn, of geef degene die je voor dat klusje inschakelt de juiste instructie.

LizzieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:11

Ik zou dit wel tegen de dierenarts zeggen,
maar het wel met de ik boodschap doorgeven,
dus bv:
IK vind het niet leuk dat iemand anders mijn paard inent ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:16

wat een flauwekul!

de veearts staat er toch bij en de dieren zijn toch geent? het zal toch ooit geleerd moeten worden.

ze krijgen er niks van om door een stagiaire onder supervisie van de veearts geent te worden.

ik kijk echt nooit naar de handtekening, kan me niet schelen wie er geent heeft, als het maar gebeurt.

dat het jonge paarden zijn is nog tot daar aan toe, als ze niet braaf zouden zijn dan zou een veearts alleen ze toch ook niet geent krijgen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:39

TS mag ik je een tip geven?
Zorg in vervolg dat je op tijd een afspraak maakt om de paarden te laten enten.
Dan hoeft het niet op het laatste moment en kun je er zelf bij zijn.

Bij zo'n enting kan er weinig mis gaan, je kan het bij wijze van zelf toedienen.
Ik zou me er dan ook niet zo druk om maken, iedereen moet het leren.

Je hebt zelf de opdracht gegeven om je paarden te laten enten, als je het neit had toegestaan en ze waren weer naar huis gegaan dan had je dubbele kosten gehad omdat je dan weer aan de basisenting zou moeten.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 17:55

Zo wat veel (dezelfde :+ ) reacties.

Ik vind het onnodig om erover te beginnen dat ik staigiar ben. IMO niet relevant!

Maar ik zal het topic laten sluiten, want het is onnodig om steeds hetzelfde te blijven herhalen.

Ik vind het niet ok dat het een staigiar was en dat ik er niets van wist, de betreffende DA kende ik niet, die was ook van een andere kliniek.

Maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:02

Ik vind dat TS gelijk heeft. Ik wil niet dat er een stagaire dingen op mijn paard leert, ik wil dat degene die er al jaren voor heeft geleerd en ervaring heeft het doet ookal is het maar een enting. Mensen die net DA zijn wil ik ook niet bij mijn paard hebben. Dat geintje is al 2x gebeurt en zelfs bij een simpel schimmeltje wisten ze niet wat het was...