Overleden, maar niet zo geregistreerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:25

jeetje, verschrikkelijk!
ik kan alleen maar zeggen dat ik het 'beste' voor je hoop!
sterkte.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:04

mynique schreef:
Wel een goede tip om bij de ombudsman verzekeringen een klacht neer te leggen. Maar ja, kan dat ook over een verzekering die niet meer bestaat......

Ja, dat kan.
De verzekeringen van een maatschappij worden overgenomen door een andere verzekeraar. Deze moet de hele administratie overnemen, dus ook afgehandelde dossiers.
De nieuwe verzekeraar kan natuurlijk niets doen aan de verkeerde afhandeling van de eerste verzekeraar, maar wel alle gegevens nog opzoeken.
Dit zal wel wat tijd vergen om je dossier op te zoeken, maar zelf denk ik dat je via de Ombudsman wat sterker staat om antwoord te krijgen op je vraag.
Je weet namelijk al dat er een en ander niet juist is afgehandeld en jij alleen zo geen stap verder komt.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:36

Ben benieuwd of je nog wijzer gaat worden. Misschien de foto uit je profiel in een ander topic plaatsen met wie kent dit paard?

Dit is wel de reden waarom ik afgelopen maart gekozen heb om mijn paard zelf in te laten slapen ipv mee te geven aan de verzekering.
Zij moest nog 7 worden in mei, maar had erge hoefkatrol. Om te voorkomen dat ze haar zenuwen zouden door snijden en dan door zouden verkopen (zeg niet dat het zo zou zijn hoor), maar dat spookte wel in mijn achterhoofd. En dat kon ik haar niet aandoen, dus hoe moeilijk het ook is/ was om daar je paard ter aarde te zien gaan, ik weet zeker dat ze nu rust heeft.

CM_

Re: Overleden, maar niet zo geregistreerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:39

Jeetje wat een verhaal.

Helaas gebeurd het idd vaak dat de verzekering er louche praktijken op na houdt.

Veel paardeneigenaren kopen daarom hun paard meteen terug van de verzekering en brengen m dan zelf naar de slachter.

Voordeel in dit verhaal is dat het wel een heel apart dier is om te zien.
Met oproepen op MP ed zou je wellicht ergens kunnen komen?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:19

Ik heb net toch maar een topic geplaatst bij opsporing verzocht....wie weet.....

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:02

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:21

ik zit in de zelfde situatie als jouw helaas...
alleen is het bij mij pas vanaf november bezig...

ik heb mijn paard toen ook mee gegeven met paieren aan de verzekering en nooit weer wat trg gezien!!
nog gebeld met de man die hem heeft gehaald (broer van de dierenarts) en die verzekerd me dat hij erbij was toen hij werd geslacht!!
kwpn heeft nog steeds geen paspoort gezien maar die zegt weer dat het wel een jaar kan duren..
maar nu ik dit lees word ik wel bang...

sterkte!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:27

trudel schreef:

ik heb mijn paard toen ook mee gegeven met paieren aan de verzekering en nooit weer wat trg gezien!!
nog gebeld met de man die hem heeft gehaald (broer van de dierenarts) en die verzekerd me dat hij erbij was toen hij werd geslacht!!
kwpn heeft nog steeds geen paspoort gezien maar die zegt weer dat het wel een jaar kan duren..

sterkte!

Oh voor jou ook balen! Denk je hem mee te geven aan een vertrouwd iemand die je kent.....
Toen ik hem had meegegeven heb ik dat jaar nog gebeld en zeiden ze inderdaad dat het nog wat langer kon duren voordat de paspoorten terug kwamen...... Wat zei die broer van je veearts?
Ik weet wel dat de "regels" nu wel sterger zijn qua slachten en controle, maar ja jij weet niet eens of hij uberhaupt bij het slachthuis terecht is gekomen. Welk slachthuis was het? Wellicht via pb.....

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:32

Hier snap ik nou echt helemaal niks van he! Hoe kun je nou zo met een paard omgaan?? Hier kan ik echt zoo boos van worden! :(

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:43

nienie408 schreef:
Hier snap ik nou echt helemaal niks van he! Hoe kun je nou zo met een paard omgaan?? Hier kan ik echt zoo boos van worden! :(

over wie heb je het nu?
over TS? of over de verzekering? de slager?

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:42

Bah, sterkte zeg :(:).
Hopelijk heb je snel duidelijk heid.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:45

heb je de knhs inmiddels al gesproken??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:54

Jeeetje, wat een verschrikkelijke ontdekkingen doe jij, TS!
Ik wil hierbij mijn medeleven tonen, ik zal voor je duimen dat je paard wél naar de eeuwige jachtvelden is gegaan... :(:)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:57

Janine1990 schreef:
Jeeetje, wat een verschrikkelijke ontdekkingen doe jij, TS!
Ik wil hierbij mijn medeleven tonen, ik zal voor je duimen dat je paard wél naar de eeuwige jachtvelden is gegaan... :(:)

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Wat een vreselijk verhaal! Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:58

Jeetje TS wat een verhaal, zou voor mij een aanleiding zijn voor een jaartje overspannen ofzo....
Ik ben benieuwd of je ondertussen al wat meer weet?

Ik heb al een ingebakken bloedhekel aan paardenverzekeringen en weet nu weer waarom, bah!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:08

eigenlijk zou de slager een formulier moeten tekenen dat ze daadwerkelijk een paard hebben geslacht, met chipnummer erop en dat naar de verzekering moeten sturen.
De verzekering zou dat dan naar de eigenaar moeten sturen. Lijkt mij een hoop verwarring te besparen.

TS: het is wel een paardje dat opvalt, das misschien in je voordeel.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:20

Jeetje TS, wat een drama! veel sterkte hoor.

Ik ben woensdag mee geweest naar de slager om met eigen ogen te zien dat ie niet de handel in ging. Het is geen fraai gezicht maar het geeft je wel zekerheid en dat geeft een geruststellende gedachte.

Sterkte TS!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:47

mynique schreef:
trudel schreef:

sterkte!

Oh voor jou ook balen! Denk je hem mee te geven aan een vertrouwd iemand die je kent.....
Toen ik hem had meegegeven heb ik dat jaar nog gebeld en zeiden ze inderdaad dat het nog wat langer kon duren voordat de paspoorten terug kwamen...... Wat zei die broer van je veearts?
Ik weet wel dat de "regels" nu wel sterger zijn qua slachten en controle, maar ja jij weet niet eens of hij uberhaupt bij het slachthuis terecht is gekomen. Welk slachthuis was het? Wellicht via pb.....

mijn moeder heeft laatst nog met de broer van mijn veearts gebeld en die zegt dat hij het zeker weet dat sil niet meer leeft!!
hij zou volgens hem er bij zijn geweest!!
maar ja ondertussen nog geen papieren gezien en dan ga je wel twijfelen!!
ook ls je dit soort verhalen leest dan maak je jezelf bang!!

hoop dat Sil naar de "paardenhemel" is zoals mijn oppas kindje zegt!!
daar is hij het beste thuis!!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:08

Pff wat een drama zeg, hoop voor je paardje dat hij niet nog rondloopt, want hij zal dan niet pijnloos door het leven gaan.
Bah wat is het toch wreed zeg, hoe mensen met andermans lieveling omgaan.
Lijkt me verschrikkelijk, het is al moeilijk om deze keuze te maken en dan krijg je dit.
Ik heb mijn paard ook moeten laten inslapen, en heb dit niet bij een slager laten doen, maar op de Uithof en ben er tot het eind bij geweest tot hij zijn laatste adem uitblies. En dan was het nog heel onwerkelijk dat hij er niet meer was, terwijl ik hem toch dood zie liggen.

Vreselijk dit, hoop dat je snel er achter bent, of hij nu echt uit zijn lijden verlost is.
Want ja zou toch vreselijk zijn dat dit niet het geval zou zijn.
Maar was natuurlijk een knappe verschijning en er zijn veel mensen die overal ping ping in zien.
Sterkte nog.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:33

Toch wil ik wat mensen hier geruststellen. Ik geloof er nl. niets van dat iemand zich druk gaat maken om die papieren terug te sturen.

Toen mijn paard is geslacht, zijn de papieren ook nooit opgestuurd. Ik kreeg ze terug als aandenken. Mijn paard is officieel dus ook nog in leven.

En ze is toch echt dood...ben er zelf bijgeweest.

Het kan dus heel goed zijn, dat paard van TS en die van Trudel ook gewoon geslacht zijn.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:54

dat hoop ik ook echt Beantsje!!
en wacht gewoon geduldig af en bel af en toe het kwpn eens op of ze al wat hebben!!
en anders bel ik eens weer naar degene die hem heeft opgehaald ofzo!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:16

jeetje ben toch blij dat ik die van mij heb laten in slapen door de dierenarts. Ben benieuwt hoe dit afloopt

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:34

Mag ik vragen wat je met hem in de sport had bereikt?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 22:46

hallo allemaal ben nu met vakantie, maar ben ff heel duur mobiel online. Als ik terug ben zal ik mijn update plaatsen. Inmiddels slachter weer gesproken, pve en knhs...... Ontzettend fijn dat jullie zo mee leven!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 10:26

Zo terug van vakantie en weer rustig de tijd om het weer even bij te werken en jullie de update te vertellen.
Voor mijn vakantie heb ik contact opgenomen met het PVE, maar helaas........zij hebben zijn paspoort ook niet.
Nou is het wel zo dat zij pas vanaf 2007 gingen bijhouden welke paspoorten zij ontvingen en wat zij ermee deden. En dus niet hebben bijgehouden wat ze met het paspoort van chivas hebben gedaan......
Ze zeggen dat ze daar geen paspoorten meer hebben liggen en in 2006 alle paspoorten terug stuurde naar de stamboekhouder. Dat zou dus betekenen dat het KWPN hem toch echt moet hebben liggen.
Ik zou het KWPN toch nog een keer kunnen bellen en kunnen vragen of zij toch echt niet iets hebben liggen.
Of het PVE heeft dus geen paspoort gekregen van de slachter......en dat zou dus twee dingen kunnen betekenen. Het is zoekgeraakt of .....

De laatste keer dat ik de slachter sprak vertelde hij mij dat mijn paard in Zeeland ergens geslacht moet zijn geweest, maar ik heb op het papier staan dat ik van de verzekering kreeg dat hij in een andere plaats in nederland zou zijn geslacht. nou heb ik hier wel op bokt een eerdere topic over deze slachter gevonden waarin ze vertelde dat hij hun paard ook in dezelfde plaats (dus niet in Zeeland) heeft geslacht.
Dat zou natuurlijk nog een aanknopingspunt kunnen zijn. Dat hij in de verkeerde administratie heeft gekeken of de papieren liggen bij het slachthuis in die andere plaats hier in Nederland.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.....
Kortom, ik ga morgen het kwpn maar weer bellen en de slachter nog een keer.
Anders toch maar de verzekering erop aanspreken. Zij hebben zich niet aan de gemaakte afspraak gehouden wat er op papier staat.

In mijn "ik ben op zoek"-topic had iemand gezien dat hij ook bij de KNHS geregistreerd staat....ik helemaal blij want ik had immers weer een aanknopingspunt. Maar helaas, daar konden zij mij niet veel meer vertellen. Hij is na 2006 in iedergeval niet meer uitgebracht op wedstrijden. Op zich wel een opluchting. Hij is in iedergeval niet meer in nederland actief in de sport. Maar ja, dat wil niet zeggen dat hij niet in nederland op recreatief gebied actief is, of wellicht toch in het buitenland. Dat houdt de knhs natuurlijk niet helemaal bij.