ambre schreef:Een volte bij C begint bij C.
iets na C, je rijdt niet helemaal de hoek door maar als je bij C begint ben je te vroeg
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ambre schreef:Neem aan dat je al stelling hebt bij de C?Dan begin je daar dus al lichtjes met je volte.
De meesten rijden ook nog door de hoeken,er zijn maar enkelen die dit niet doen dus wat dat betreft ben je al goed bezig!
mimeslosydy schreef:janouk schreef:Ik vind het aardig dat de jury uit de auto komt om je te waarschuwen. Vanuit haar standpunt wendt jij af richting C en daarna wijken. Jouw paard wijkt niet en jullie rijden richting C, terwijl je had moeten wijken richting B - M en dan rechtuit na 5 meter en ruim voor C op de hoefslag. Zodat je netjes je grote volte had in kunnen zetten. Nu kan ze dat ook niet goed beoordelen, omdat je niet voor C op de hoefslag was. Nu rijdt je een fout in het programma en dat is -2.
Ik zie er niets vreemd aan dat ze je waarschuwt en opnieuw het onderdeel laat rijden, waardoor je kans krijgt om het beter te doen en daarna ook het volgende onderdeel bij C voor een voldoende te rijden.
Ik vind dat je gematst bent zelfs.
Officieel is het een 0, omdat het niet getoond is en had het volgende onderdeel bij C ook niet als voldoende beoordeeld kunnen worden.
ik niet, want ze onderbreekt mijn proef.
en nogmaals (20e keer denk ik?) een 0 kan niet gegeven worden want ik draafde en wendde af.
geef me dan een 2 en laat me verder gaan met het volgende onderdeel.
ik kwam iets vóór de C uit en een volte begin je niet bij C maar iets daarna.
het volgende onderdeel kan dus gewoon beoordeeld worden![]()
snap eigenlijk ook niet dat iedereen nou gaat zeuren over mijn wijken, de OP ging over die dame die d'r auto uitkwam.
gelieve daarop te reageren
joyce2 schreef:@joyce2:bedankt, ik probeer er het beste van te maken!janouk schreef:
Een jury moet het aangeven als er een programmafout gemaakt is. Ik kan me voorstellen dat als jij rechtuit van A naar C gereden bent, de jury dacht dat je een programmafout maakte. Zij moet daarop reageren, en kan dat doen door te toeteren, maar ook door even uit te stappen, zodat jullie meteen kunnen overleggen waar je weer opnieuw moet beginnen.
Vandaar waarschijnlijk ook dat ze zei dat je een schuine lijn moet rijden als het niet lukt. Dan is het in ieder geval helder dat het geen programmafout is, en kom je op de goede plaats uit.
Ik ben het als ex-jury dan ook met Janouk eens.
mimeslosydy schreef:ambre schreef:Een volte bij C begint bij C.
iets na C, je rijdt niet helemaal de hoek door maar als je bij C begint ben je te vroeg

ambre schreef:Dat zeg ik niet,jij zegt dat je pas na C begint met je volte.
Maar je volte begint bij C,als jij daar dus al stelling hebt ben je al begonnen met je volte,je rijd dan dus hopelijk al lichtjes vd hoefslag.
Kijk maar naar de tekeningetjes in je proevenboekje.
ambre schreef:Uweiss schreef:Mijn paard vind het op wedstrijd vaak ook spannend (indoor)
een keer ws hij zo bang dat ik hem niet in SB kreeg.
het leek meer op travers, op me protecol had ik een 0, niet getoont.
een paar onderdelen later had ik een 9![]()
had het terecht gevonden als ze je een 0 had gegeven, maar dan geen -2
maar dit vind ik ook terecht, ze had het wel anders kunnen oplossen.
Bij mijn paard hielp het ook vaak op wedstrijd gaan, ik zeg dus gewoon, vaak gaan! succes!
Een 0 is te weinig,een 1 is beter.Een 0 wil zeggen niets van het gevraagde getoond.
Ik neem aan dat je wel in draf op de hoefslag bent gebleven.
Er is ook geen andere lijn gereden,dus ook geen -2 gegeven.

Arriverderci schreef:We waren er natuurlijk niet bij. Ik kan me voorstellen dat de jury het idee had dat je verkeerd reed als je de oefening niet toonde en geprobeerd hebt. Ook vind ik dat je nog niet klaar bent voor het L en de kringkampioenschappen als je niet kunt wijken. Wijken is een belangrijk onderdeel van de africhting en moet je gewoon beheersen. Ik klink nu anders dan de andere berichten die ik hier las. Maar ik ben ook jury, wellicht dat je dan anders kijkt. Maar ik begrijp het jury-lid volkomen.