jury komt tijdens proef uit de auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 15:58

ambre schreef:
Een volte bij C begint bij C.

iets na C, je rijdt niet helemaal de hoek door maar als je bij C begint ben je te vroeg

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:00

Een volte is rond en begint bij de letter.Als je bij de c nog recht bent is je volte niet meer rond.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 16:05

ambre schreef:
Een volte is rond en begint bij de letter.Als je bij de c nog recht bent is je volte niet meer rond.

ik heb er nog nooit een reactie op gehad :)

ambre

Re: jury komt tijdens proef uit de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:08

Neem aan dat je al stelling hebt bij de C?Dan begin je daar dus al lichtjes met je volte.
De meesten rijden ook nog door de hoeken,er zijn maar enkelen die dit niet doen dus wat dat betreft ben je al goed bezig!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 16:15

ambre schreef:
Neem aan dat je al stelling hebt bij de C?Dan begin je daar dus al lichtjes met je volte.
De meesten rijden ook nog door de hoeken,er zijn maar enkelen die dit niet doen dus wat dat betreft ben je al goed bezig!

ja dan heb ik wel al stelling
gelukkig één ding wat ik nog wel ongeveer goed doe :P

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:19

Valt het toch weer mee,hahaha!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:20

Nou, ik vind het maar raar dat ze uit de auto stappen... zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt, dat een jury onderbreekt tijdens de proef! Dan is heel je concentratie weg!

Dat wijken komt vanzelf wel goed, zoals je aangeeft heb je veel les, word je goed begeleid, maar heb je een pittige pony. Ik zie in je profiel dat je pas 14 bent, dus petje af dat je op zo'n jonge leeftijd al zo fanatiek aan het rijden bent!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:24

mimeslosydy schreef:
janouk schreef:
Ik vind het aardig dat de jury uit de auto komt om je te waarschuwen. Vanuit haar standpunt wendt jij af richting C en daarna wijken. Jouw paard wijkt niet en jullie rijden richting C, terwijl je had moeten wijken richting B - M en dan rechtuit na 5 meter en ruim voor C op de hoefslag. Zodat je netjes je grote volte had in kunnen zetten. Nu kan ze dat ook niet goed beoordelen, omdat je niet voor C op de hoefslag was. Nu rijdt je een fout in het programma en dat is -2.

Ik zie er niets vreemd aan dat ze je waarschuwt en opnieuw het onderdeel laat rijden, waardoor je kans krijgt om het beter te doen en daarna ook het volgende onderdeel bij C voor een voldoende te rijden.
Ik vind dat je gematst bent zelfs.

Officieel is het een 0, omdat het niet getoond is en had het volgende onderdeel bij C ook niet als voldoende beoordeeld kunnen worden.

ik niet, want ze onderbreekt mijn proef.
en nogmaals (20e keer denk ik?) een 0 kan niet gegeven worden want ik draafde en wendde af.
geef me dan een 2 en laat me verder gaan met het volgende onderdeel.
ik kwam iets vóór de C uit en een volte begin je niet bij C maar iets daarna.
het volgende onderdeel kan dus gewoon beoordeeld worden :)

snap eigenlijk ook niet dat iedereen nou gaat zeuren over mijn wijken, de OP ging over die dame die d'r auto uitkwam.
gelieve daarop te reageren

Een jury moet het aangeven als er een programmafout gemaakt is. Ik kan me voorstellen dat als jij rechtuit van A naar C gereden bent, de jury dacht dat je een programmafout maakte. Zij moet daarop reageren, en kan dat doen door te toeteren, maar ook door even uit te stappen, zodat jullie meteen kunnen overleggen waar je weer opnieuw moet beginnen.
Vandaar waarschijnlijk ook dat ze zei dat je een schuine lijn moet rijden als het niet lukt. Dan is het in ieder geval helder dat het geen programmafout is, en kom je op de goede plaats uit.

Ik ben het als ex-jury dan ook met Janouk eens.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 19:20

joyce2 schreef:
@joyce2:bedankt, ik probeer er het beste van te maken!

janouk schreef:

Een jury moet het aangeven als er een programmafout gemaakt is. Ik kan me voorstellen dat als jij rechtuit van A naar C gereden bent, de jury dacht dat je een programmafout maakte. Zij moet daarop reageren, en kan dat doen door te toeteren, maar ook door even uit te stappen, zodat jullie meteen kunnen overleggen waar je weer opnieuw moet beginnen.
Vandaar waarschijnlijk ook dat ze zei dat je een schuine lijn moet rijden als het niet lukt. Dan is het in ieder geval helder dat het geen programmafout is, en kom je op de goede plaats uit.

Ik ben het als ex-jury dan ook met Janouk eens.

omg als ze maar niet toetert dan lig ik denk ik ergens in het dichstbijzijnde bosje :')

aangezien u een ex-jury bent zult u de regels beter weten dan ik.
dan zal ik voortaan een schuine lijn rijden als het weer een keer niet lukt.
toch blijf ik erbij, je kon duidelijk zien dat ik het probeerde lees:krampachtig gezicht dat op onweer staat en duidelijk zichtbaar beengebruik (niet dat ik schopte want dan raakt ze in paniek maar wel mijn been verder naar achteren).
dan geef je gewoon een laag cijfer en laat je me doorrijden, lijkt mij logischer!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:08

mimeslosydy schreef:
ambre schreef:
Een volte bij C begint bij C.

iets na C, je rijdt niet helemaal de hoek door maar als je bij C begint ben je te vroeg

Een volte bij C raakt de hoefslag maar op 3 punten: Bij C, en op de lange zijden 10 meter uit de hoek (dus 4 meter voorbij M en H), voor de rest hoor je niet op de hoefslag te zijn.

Hoefslag volgen is anders; De hoefslag loopt rechtdoor tot 3 meter vanaf de hoek. Dan zet je de wending in voor de hoek. Eigenlijk rijd je een kwart volte van 6 meter en dan ben je op het volgende rechte stuk.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:19

iets na C, je rijdt niet helemaal de hoek door maar als je bij C begint ben je te vroeg[/quote]

Een volte bij C raakt de hoefslag maar op 3 punten: Bij C, en op de lange zijden 10 meter uit de hoek (dus 4 meter voorbij M en H), voor de rest hoor je niet op de hoefslag te zijn.

Hoefslag volgen is anders; De hoefslag loopt rechtdoor tot 3 meter vanaf de hoek. Dan zet je de wending in voor de hoek. Eigenlijk rijd je een kwart volte van 6 meter en dan ben je op het volgende rechte stuk.[/quote]

lees even mijn reactie hierboven ;)

ambre zegt dat je wel stelling moet nemen maar nog niet gelijk bij C bocht maken.(als ik het zo goed begrijp)
iemand van dat niveau (zoals ik in haar profiel zie) zal dat wel weten hé

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:23

Dat zeg ik niet,jij zegt dat je pas na C begint met je volte.
Maar je volte begint bij C,als jij daar dus al stelling hebt ben je al begonnen met je volte,je rijd dan dus hopelijk al lichtjes vd hoefslag.
Kijk maar naar de tekeningetjes in je proevenboekje.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:28

ambre schreef:
Dat zeg ik niet,jij zegt dat je pas na C begint met je volte.
Maar je volte begint bij C,als jij daar dus al stelling hebt ben je al begonnen met je volte,je rijd dan dus hopelijk al lichtjes vd hoefslag.
Kijk maar naar de tekeningetjes in je proevenboekje.

oke hoor ja het is ook moeilijk te begrijpen over internet.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:53

Dat is ook zo,uitleggen valt ook niet mee.
Komt wel goed met jou hoor.Gewoon lekker blijven lessen en flink oefenen.
Ook gewoon op wedstrijd,het is tenslotte hobby,toch?

Arriverderci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:59

We waren er natuurlijk niet bij. Ik kan me voorstellen dat de jury het idee had dat je verkeerd reed als je de oefening niet toonde en geprobeerd hebt. Ook vind ik dat je nog niet klaar bent voor het L en de kringkampioenschappen als je niet kunt wijken. Wijken is een belangrijk onderdeel van de africhting en moet je gewoon beheersen. Ik klink nu anders dan de andere berichten die ik hier las. Maar ik ben ook jury, wellicht dat je dan anders kijkt. Maar ik begrijp het jury-lid volkomen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:52

Ik heb ook vaker gezien dat een jury een auto uitkwam en vind het daarom dus wat minder vreemd. Wel vervelend voor jou natuurlijk!
Maar daarom was ik zo nieuwsgierig of er idd nog een andere stuurfout inzat.
Maar als je die volte daar moet rijden kom je idd niet goed uit en is het fijn dat je de oefening opnieuw mag rijden. Helaas dan wel -2 maar dat doen ze altijd als een onderdeel fout gereden wordt en daarna opnieuw gereden mag worden.

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:57

ik heb vorige week een 0 op mijn protocol gehad omdat ik een oefening ook anders deed, dit door niet op te letten. ik had e door een s moeten van handveranderen, maar ik ging e-f van hand veranderen en kreeg dus een 0 en ook nog eens -2 programmafout. wel liet de jury me doorrijden, maar had liever dat ik het over had kunnen doen, want dan had ik alleen de -2 gehad!

Isis_Quinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:58

Ik heb ook wel is commetaar NA dat ik de proef heb gereden.
Eigelijk zijn het gewoon tips waar ik heel veel aan heb.
Maar om het tijdens de proef te doen is ook heel vervelend voor jou.
En dan ook nog -2 geven.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:14

ambre schreef:
Uweiss schreef:
Mijn paard vind het op wedstrijd vaak ook spannend (indoor)
een keer ws hij zo bang dat ik hem niet in SB kreeg.
het leek meer op travers, op me protecol had ik een 0, niet getoont.
een paar onderdelen later had ik een 9 ;)

had het terecht gevonden als ze je een 0 had gegeven, maar dan geen -2
maar dit vind ik ook terecht, ze had het wel anders kunnen oplossen.
Bij mijn paard hielp het ook vaak op wedstrijd gaan, ik zeg dus gewoon, vaak gaan! succes!

Een 0 is te weinig,een 1 is beter.Een 0 wil zeggen niets van het gevraagde getoond.
Ik neem aan dat je wel in draf op de hoefslag bent gebleven.
Er is ook geen andere lijn gereden,dus ook geen -2 gegeven.

Nee, de 0 zou geheel terecht zijn want het wijken is niet getoond. Ik heb liever een jury die 0 en 9/10 durft te geven dan een die altijd 4en en 7ens geeft.. Draven en afwenden is geen wijken en dus niet getoond en 0.

EN ik vind het wél heel apart dat ze d'r auto uitkomt. Had ik niet zo op prijs gesteld, gestoord worden tijden de proef.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:11

Mag volgens mij ook niet volgens de reglementen, dat een jury de auto uit komt.

Heeft verder niks met kring etc. te maken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:18

Gelukkig ben ik jury en weet ik dat een 0 niet terecht is.Dan is er namelijk NIETS vh gevraagde getoond.
Dat is er in dit geval wel.
Gelukkig zijn de jury's niet zo streng als jullie hier anders reed er niemand nog winst....

ladylay:waarom mag een jury niet uit de auto komen?Je zult je toch verstaanbaar moeten maken als er iets fout gaat!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:26

Na de proef idd, niet tijdens een proef.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 21:14

Arriverderci schreef:
We waren er natuurlijk niet bij. Ik kan me voorstellen dat de jury het idee had dat je verkeerd reed als je de oefening niet toonde en geprobeerd hebt. Ook vind ik dat je nog niet klaar bent voor het L en de kringkampioenschappen als je niet kunt wijken. Wijken is een belangrijk onderdeel van de africhting en moet je gewoon beheersen. Ik klink nu anders dan de andere berichten die ik hier las. Maar ik ben ook jury, wellicht dat je dan anders kijkt. Maar ik begrijp het jury-lid volkomen.

en daar is nou waar ik me zo aan zit te ergeren!
iedereen zit te zeuren over dat wijken, dat weet ik nu wel ;)
en ik zie een heleboel combinatie's in klasses waarvan ik weleens denk:hoe die daar gekomen zijn? :?
dat ik niet in de L thuishoor is onzin want thuis lukt het wijken wel, mijn pony is gewoon erg gespannen op wedstrijd dus als ik het nooit oefen lukt het ook nooit!

en nee, een 0 is niet terecht!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:19

Tijdens de proef ook.Bij een programma fout kom ik na het bellen uit de auto om te overleggen waar de ruiter opnieuw dient te beginnen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:20

Idd, programma fout.
Daar was hier geen sprake, een onderdeel werd niet correct uitgevoerd.
2 totaal verschillende dingen.