Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TaartjeMous schreef:Ik zal wel kunnen vragen of ik het paard mag hebben en dat hij het gewoon nog als fokmerrie kan gebruiken en dat hij dan de als wat gebeurt het wil betalen, of klinkt dat heel onreal?
3bengels schreef:Ik noem 4 a 5 duizend euro geen spaarpotje. Ga eerder uit van 10 a 20 duizend euro.

Fleurtje100 schreef:Wat een reacties soms zeg, soms vraag ik me af of mensen niet gewoon heel jaloers zijn.
Alles goed op papier laten zetten, blijven sparen. En ik zou met je ouders overleggen dat je hem helemaal zelf betaalt maar dat als er problemen komen je wel op hen terug kunt vallen. Dan zie ik geen enkel probleem. Een spaarpotje van 10.000-20.000 euro is echt overdreven. Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand zo'n hoog bedrag kwijt was aan de veearts o.i.d.
) dat ik indien ik dat beetje meer of minder op 150 paarden ofzo wel kan missen zeker zou doen voor dr! Denk overgins dat een deel van de reactie's ook komt omdat ze zelf niet echt duidelijk is, dingen lopen door elkaar, bepaalde vragen worden eerst niet beantwoord enc
en de vraag waarom dit eigenlijk gratis kan word nooit beantwoord...vandaar dat ik dr het advies gaf, vertel het eens uitgebeid hier waarom hoe en wat 
alleen al het idee dat ik dr ziels gelukkig maak
vroli1 schreef:ben het er ook niet mee eens dat je een spaarpotje 10 a 20.000 euro moet hebben om een paard te kunnen onderhouden.. ik heb veel minder en ik ben bezig om een pony te kopen
TaartjeMous schreef:Rosje_M2 schreef:Krijg je dat écht allemaal gratis?
Ja ik werk op een hele grote stoeterij en als ik blijf helpen daar krijg ik dat allemaal gratis als ruil voor werk wat ik daar vericht

xx_Kelly_xx schreef:Nee ik vind dit niet schokkend nee. Zwart werken verdient beter, mijn vader heeft het vroeger een hele tijd gedaan, mijn broer werkt alleen maar zwart, ik af en toe ook.
Als wij iets krijgen, gebroken been of andere dingen word dat gewoon gedekt door de verzekering.
Horseware schreef:xx_Kelly_xx schreef:Nee ik vind dit niet schokkend nee. Zwart werken verdient beter, mijn vader heeft het vroeger een hele tijd gedaan, mijn broer werkt alleen maar zwart, ik af en toe ook.
Als wij iets krijgen, gebroken been of andere dingen word dat gewoon gedekt door de verzekering.
Maar zwartwerken door een 15 jarige en stalling e.d. van een paard wordt niet gedekt door een verzekering.
Jeanine84 schreef:Of je wel of geen geld krijgt als je in de ziektewet zit heeft nog altijd te maken met je contract en niet of je wel of geen vaste lasten hebt! Jij hebt waarsch een 0 uren contract bij de jumbo en dan krijg je idd geen geld. Ik werk nog als bijbaan bij dirk vd broek en ik krijg wel degelijk geld als ik in de ziektewet zit!
3bengels schreef:Eerlijk gezegt geloof ik helemaal niks van je verhaal!
Welke stoeterij geeft er nou een paard voor niks weg. Het is een bedrijf en elk bedrijf wil geld verdienen.
En ik vind het erg onverstandig van je ouders als het verhaal al waar is dat ze er mee instemmen. Ze zijn immers financieel verantwoodelijk voor je tot je 21ste. Maar je moet het zelf weten maar ik denk dat je heel er veel verdriet gaat krijgen als je het doorzet en je mocht het niet kunnen betalen. En ik weet dat er ook een emotioneel aspect aan vast zit maar je moet wel rieel blijven vind ik.
Maar als je je vingers brand moet je ook op de blaren kunnen zitten vind ik. Dus als je zelf denkt dat je het moet doen dan moet je het doen. En dan ben ik erg benieuwd hoe lang het duurt voor je met een toppic komt dat je je paard hebt moeten wegdoen omdat je het financieel niet meer aan kunt.
Mijn advies (mocht het verhaal echt waar zijn) Denk heel goed na en probeer om het emotionele even opzij te zetten!!!
Nicoletje92 schreef:Je krijgt een paard gratis van die stoeterij? nou doen mij er ook even zo 1
Jeanine84 schreef:Of je wel of geen geld krijgt als je in de ziektewet zit heeft nog altijd te maken met je contract en niet of je wel of geen vaste lasten hebt! Jij hebt waarsch een 0 uren contract bij de jumbo en dan krijg je idd geen geld. Ik werk nog als bijbaan bij dirk vd broek en ik krijg wel degelijk geld als ik in de ziektewet zit!