Stoppen op buitenrit en dan achteruit gaan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:41

Mijn merrie had hier ook een handje van. Als het toen echt 'spannend' werd, draaide ze om en wilde ze wegrennen. Toen hielp de zweep ook niet. Ik ben er toen op blijven zitten en heb haar een kwartier laten wachten. Later was ze het zat en liep ze door. Sindsdien weet ze dat vrouwtje niet afstaapt om haar erlangs te trekken.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:28

Raar hè,
je zou toch denken dat paarden het leuk vinden om eens een buitenrit te maken,
een keer wat anders dan in de bak rondhuppelen.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:06

onley schreef:
JoviBan schreef:
Wat ik vaak heb gezien wanneer een paard niet meer vooruit wil lopen of achteruit gaat, dat de ruiter de teugels kort houdt en vaak ook onbewust zit te trekken. De ruiter belemmert het paard dus om weer voorwaarts te gaan, zit tegelijkertijd in te houden en aan te sporen, waardoor het paard niet meer weet wat nou de bedoeling is.

Dus ga bij jezelf eens na of je je paard van voren wel de ruimte geeft om weer voorwaarts te gaan. Gooi de teugels los.

Verder vind ik het best erg om te lezen dat mensen zonder pardon hun paard flink met de zweep slaan. Flink hoor.

dan mag je mijn ruin eens lekker komen betuttelen en fijn een rondje met hem gaan stappen ;)

En mijn merrie ook wel eens hoor!
Succes zou ik zeggen, héél veel succes :')

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:13

Dit doet mijn ezelruin ook :( Of er nou wel of geen auto aankomt. Dan gaat er een knop om in zijn kop en denkt moooooooi niet. Dan uit schrikreactie geef je druk. Wat doet een gestresst dier op druk wijken...dus dan gaat hij nog harder in de achteruit. Als hij dit doet moet ik metteen ontspannen en dan stopt hij meestal wel. Ik heb hem ook wel eens een rotschop verkocht(wat ik echt nooooooooooooooit doe)Ik vind altijd je moet een dier niet leiden met agressie, maar kon op dat moment niet anders :(:) Er kwam een vrachtwagen aan die hard reed dus als hij dan in de achteruit ging.....OEHHH maar hij ging 2 tandjes harder ipv zachter :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:35

en toen? kon de vrachtwagen je wel ontwijken?

Anne_26

Re: Stoppen op buitenrit en dan achteruit gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 11:39

Pff, nu doet ie het zelfs als er iemand mee loopt..
Echt vreselijk irritant :\