Urielle schreef:femiaans schreef:En wat een wantrouwen, als je geen vertrouwen in je stal hebt snap ik niet dat je wel het vertrouwen hebt dat ze goed voor je paard zijn.
Dat staat los van elkaar.
Stalhouders zijn vaak goed voor je paarden en vriendelijk voor jou zolang je er staat en elke maand geld binnenbrengt. Zodra je je stal opzegt, zijn er heel wat niet professioneel genoeg ingesteld om zelfs maar vriendelijk tegen je te blijven en moet je ook goed controleren dat je paard nog (genoeg) eten krijgt en de stal goed wordt uitgemest. Ik snap ook niet goed waarom je ineens ruzie krijgt met je stalhouder omdat je graag ergens anders wilt staan maar toch is dat opvallend vaak het geval.
Dit is ook wat ik bedoel urielle.
Zolang je braaf elke maand blijft betalen is er geen probleem. Maar eens de opzeg gedaan gebeuren er allerlei rare dingen. En nee, ik bedoel dit niet als excuus om ergens met onbetaalde rekeningen te vertrekken. Sommige stalhouders willen op zulke momenten niet allleen het onderste uit de kan, maar ook nog eens de kan zelf als je begrijpt wat ik bedoel.
En als je dan je paspoort niet zelf in handen hebt kom je in een heel zwakke onderhandelingspositie...

Klanten mogen het zelf weten, net wat zij prettig vinden. Sowieso verzamelen we 2x per jaar alle paspoorten voor de entingen.