databank voor ziek (niet te zien) paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:41

Waarom een database als een paard een paspoort heeft?
Een afgekeurd paard kan toch gewoon een opmerking in zijn paspoort krijgen?
Dat zou iig moeten bij paarden die door de verzekeringen uitbetaald zijn en teruggekocht door de eigenaar.(ik weet niet of dat misschien al gebeurt)
Als de paspoortuitgevende instantie daar ook van op de hoogte is, is het aanvragen van een nieuw paspoort meteen ook zinloos geworden.

Verder blijf ik erbij; als je je afgekeurde paard niet terugkoopt, begeleid het dan op zijn laatste gang. Hoef je nergens bang voor te zijn. En ik vind echt dat je dat aan je paard verplicht bent.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 10:43

beantsje schreef:
Dat zou iig moeten bij paarden die door de verzekeringen uitbetaald zijn en teruggekocht door de eigenaar.(ik weet niet of dat misschien al gebeurt)
Als de paspoortuitgevende instantie daar ook van op de hoogte is, is het aanvragen van een nieuw paspoort meteen ook zinloos geworden.

Verder blijf ik erbij; als je je afgekeurde paard niet terugkoopt, begeleid het dan op zijn laatste gang. Hoef je nergens bang voor te zijn. En ik vind echt dat je dat aan je paard verplicht bent.

lees ff de rest van het topic......is al aan bod geweest. ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:33

beantsje schreef:

Ik ben het geheel met je eens...

Een duplicaat paspoort kan alleen aangevraagd worden bij de PUI die het eerste paspoort heeft uitgegeven.
Afgekeurd is blijbaar een zeer beladen naam dat mensen gelijk denken aan compleet brak en nergens meer voor te gebruiken, wat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Ik als eigenaar ben verantwoordelijk voor mijn dieren, bij verkoop ben ik eigenaar af... en heb ik totaal geen invloed meer op wat er met dat paard gebeurd.
Als de ene DA een negatief aankoop advies geeft wil niet gelijk zeggen dat het dier compleet onbruikbaar is geworden... het paard is dan ten eerste absoluut niet afgekeurd, maar volgens die DA op dat moment niet geschikt geacht voor het doel waarvoor de koper het wil gebruiken. Een andere DA kan het wel goed genoeg vinden....
(En nee DA's zijn dan niet gelijk corrupt)
Foto's zijn niet anders dan koffiedik, je kunt er de toekomst niet mee voorspellen. Is het paard kreupel kunnen ze de oorzaak laten zien van de kreupelhied.

De Verzekering keurd het paard niet af, de eigenaar heeft het dier verzekerd voor een bepaald doel, kan het doel niet bereikd worden vanwege een mankement dan is het dier niet meer geschikt en wordt er uitbetaald.
Het is dan aan de eigenaar om te zorgen dat er een verzekering wordt gekozen die het paard bij de eigenaar laat cq naar de eeuwige weides stuurd....

Een eigenaar maakt zelf de keuzes...

vraag me trouwens af in hoeverre het uberhaupt juridisch haalbaar is.