Wel een paard maar geen trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Wel een paard maar geen trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:07

Hier ook geen trailer, dus dat is huren of gewoon pech.
Ik ga dan ook eigenlijk nooit weg met mijn pony.

Heb wel een weekje ponykamp gedaan, dat was auto van de vader van een vriendin (die ging ook mee met haar pony) en trailer van de pensionstal waar ik toendertijd stond.

Hier op stal staat geen trailer op het moment, mocht het een keer echt nodig zijn weet ik zeker dat er wat geregeld kan worden (dierenarts/kliniek ofzo)

orlando_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:08

heb een pony maar geen trailer, auto of rijbewijs.
ik heb het zo geregeld dat ik een vaste plek heb waar ik altijd trailer kan lenen en een vaste chauffeur die altijd voor mij wil rijden. 8-)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:18

Ik heb geen trailer. Maar ik hoef ook bijna nooit ergens heen en als dat wel moet kan ik er altijd eentje lenen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:50

piezze schreef:
Ben ook van mening dat je eigenlijk wel een trailer nodig hebt als je een paard hebt.
Je kunt niet van een ander verwachten dat hij/zij een trailer uitleent als jij met een paard met koliek zit. Ik heb dat 1x meegemaakt toen ik nog geen trailer had en geloof me dat wil je niet meemaken dat je snachts iemand uit bed moet bellen die dan ook nee kan zeggen (en terecht, ik wil ook niet dat een andermans paard mijn trailer aan gort trapt). Uiteindelijk ben ik lopend naar de kliniek gegaan met doodziek paard.

Vind sowieso dat je niet ervan uit mag gaan dat je spullen altijd kunt lenen, huren ok maar lenen, nee voor mij niet meer.

dus jij vind dat iedereen die een paard kan betalen ook maar een dikke auto moet aanschaffen en een trailer? dan is de hobby ineens een stuk minder leuk hoor! Dan kan 3/4 van Nederland het paard wel wegdoen....

Waarom kun je niet een gunst aan iemand vragen, als je goede vrienden/kennissen hebt hoort dat erbij in tijden van nood. Als je geen vrienden hebt waaraan je dat kunt vragen heb je een ander probleem! }> Gewoon vragen, nee heb je ja kun je krijgen, en wees heel zuinig op dat soort mensen. Netjes de kosten vergoeden, een flesje wijn of ander kadootje en dan is het al gauw goed hoor.

Als iemand bij mij op stal snachts met spoed naar de kliniek moet kunnen ze altijd bellen en dat weten ze, ze moeten er alleen geen misbruik van maken want dan hebben ze een probleem voor de volgende keer en dat weten ze ook!
Als het paard dan vervolgens de trailer aan gort schopt wordt het verzekeringswerk dus ook geen probleem, daarnaast is mijn trailer daarvoor allrisk verzekerd.

Laatste moment zaken als bosrit/wedstrijd etc en dan geen trailer hebben is een andere zaak, dan hangt het van de effort van de persoon af of ik mn trailer meegeef of niet.

Ik heb ook wel eens voor mij onbekende Bokkers geholpen omdat ze geen vervoer hadden, waarom niet? Niet iedereen kan 45 euro huur voor een trailer betalen en paardentaxi's zijn erg duur.

En dan nog wat, ik rij die mensen liever zelf dan dat ik een trailer aan iemand meegeef die er verder nooit mee heeft gereden, zeker in noodsituaties! Die persoon is dan vaak stijf van de zenuwen en dan kan er van alles onderweg gebeuren, ik heb ruime ervaring met trailerladen en rijden dus dan ga ik gewoon mee.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:57

Ik denk dat ze bedoelt dat je daar niet klakkeloos op kunt bouwen en blindelings vanuit kunt gaan. Het zijn immers andermans eigendommen en beslissingen waar je respect voor moet hebben.
Ik begrijp dat niet iedereen een trailer heeft en een geschikte auto enz.. Maar zorg dan iig dat je die wel snel kunt regelen indien nodig!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:01

Wij hebben het jaren zonder trailer moeten doen. Wel een auto en mijn ouders met E rijbewijs. Wij huurden gewoon een trailer, ging altijd goed. Lenen vind ik niet zo heel prettig, mocht er iets gebeuren is de kans groot dat de verstandshouding minder word. Nu ik vaker op wedstrijd wil, toch besloten om zelf een trailer aan te schaffen. Ook wil ik binnen een korte termijn zelf mijn E gaan halen :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:04

Branca schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat je daar niet klakkeloos op kunt bouwen en blindelings vanuit kunt gaan. Het zijn immers andermans eigendommen en beslissingen waar je respect voor moet hebben.
Ik begrijp dat niet iedereen een trailer heeft en een geschikte auto enz.. Maar zorg dan iig dat je die wel snel kunt regelen indien nodig!

klopt, maar daarom moet je ook netwerken... :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:08

Hier nog iemand met paard, zonder trailer.

Waarom niet:
Ik doe zelf alles op de fiets. En de auto van mijn vriend kan het niet trekken.
Daarbij kom ik met mijn paard verder alleen bij ons in de bak of lekker in het bos.
Mocht ik samen met iemand het bos verderop in willen laad ik mijn paard bij haar in de trailer.

In geval van nood kan ik mijn beste paardenvriendinnetje bellen of een goede vriend van mijn opa.
De ene heeft een trailer die ik zo op kan halen met de auto van mijn ouders en de ander heeft een vrachtwagentje.

Ik zou het zonde vinden om een trailer en auto aan te schaffen voor de 2x per jaar dat ik ergens naar toe wil.
Zolang ik geen wedstrijden rijdt gaat het prima zo.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:15

Een paard hebben en geen trailer is voor mij onmogelijk.
Ik rij geen wedstrijden meer en ik hoef zelden ergens naar toe.
Er staan bij onze stalling genoeg trailers die ik zou mogen gebruiken.
Maar toch wil en heb ik een eigen trailer.
Als je geen trailer hebt i.v.m. de financieen denk ik dat je geen paard moet hebben, omdat dan alle onverwachte kosten niet gedragen kunnen worden.
Mijn paard heeft zijn eigen vervoer, in zijn eigen lucht en zijn eigen omgeving.
Lenen wil ik niet, dat is materiaal van een ander en op den duur geeft dat toch een probleem.
Ik wil ook onmiddelijk weg kunnen als er iets met mijn paard gaande is.
Uitlenen doe ik hem niet, want hij is van mijn paard en niet voor een ander en het risico dat de trailer beschadigd is al of niet door schuld is altijd aanwezig.
Dan nog een extra detail, zo'n trailer is ook inzetbaar voor allerhande andere dingen zoals het wegbrengen van troep naar de milieustraat, een gekochte kast ophalen of voor nieuwe tuinbeplanting te vervoeren.
Mijn oude trailer hebben we ook gebruikt voor onze verhuizing, zo'n ding is dus multifunctioneel.
Maar alle respect voor wie een andere oplossing bedenkt, dit is de mijne.

rob77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:21

ik heb alleen een brommer :+
maar dan ook geen eigen paard
maar voor het geval dat zou ik genoeg contacten hebben die mij kunne rijden

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:56

Ik heb ook geen trailer. Zou er in de toekomst ooit wel een willen kopen maar heb nu een auto zonder trekhaak dus heb zoiezo niets aan een trailer. Ik hoef eigelijk nergens heen. En als het een keer nodig is ben ik goedkoper uit om er eens eentje te huren. Vind het onzin om nu voor zo'n 4000 euro(hoe duur zijn die dingen eigelijk?) in de schuur te zetten om hooguit 2/3 keer per jaar eens mee te nemen. Vind ik zonde van het geld. Want dan kan ik net zo goed in de sloot kan smijten.

Daarbij stel je paard is ziek en moet dus vervoert worden naar een kliniek ik denk dat de meeste klinieken ook wel een trailer hebben. Kost misschien wat meer maar goed een trailer kost jaarlijks ook geld dusja. Als je alleen daarvoor een moet aanschaffen. En de kans niet zo dramatische hoog is. Is dat een van de risico's die ik neem.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 04-06-10 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:03

Tja, zo ziet iedereen dat anders.
Ik moet er niet aan denken dat mijn paard zich verwond of weet ik veel wat krijgt en er is plots vervoer nodig.
Eer je dan een trailer hebt gehuurd of geleend, ergens vandaan hebt gehaald kan dat wel eens verkeerd aflopen en dat risico neem ik al helemaal niet.
En voor die ene keer dat ik die trailer plots nodig heb is dat geld niet in de sloot gegooid.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:06

We hebben zelf geen trailer, wel een auto die het kan trekken en mijn broertje heeft een trailer die ik mag lenen. Bij plots vervoer kan hij binnen 10 minuten bij ons zijn.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:19

Wij hebben een trailer en een auto die hem kan trekken.
Mijn vriend heeft z'n E al, en ik wil hem nog halen.
Ik leen om eerlijk te zijn onze trailer liever niet uit, geeft alleen maar problemen als er schade is ontstaan.
Wij hebben er hard voor gewerkt en we zijn er zuinig op.
Maar er zullen heus wel situaties bestaan waarvoor ik een uitzondering zou willen maken.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:24

yep hier ook een! wel lastig, maar ondervind er niet veel hinder van. Ik heb gelukkig lieve mensen om me heen die me willen brengen als ik op wedstrijd ga of naar de kliniek moet en in het ergste geval, regel ik de paardentaxi.

Zelf een trailer heb ik maar opgegeven, ben al te vaak voor mijn E gezakt...

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:25

Ik heb 5 paarden en nog geen trailer :P
Maar tot nu toe nog nooit problemen door gehad, meestal huur ik er 1 of leen ik die van de fokker van mijn paard. Die heeft zijn trailer eigenlijk ook alleen voor de versiering :) :P

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:26

Toen ik gestopt ben met wedstrijden rijden hebben we de trailer en de auto voor de trailer weg gedaan. Als we nu echt ergens naartoe moeten lenen we de auto van mijn schoonvader en huren de trailer op stal. Geen probleem dus. Ik heb wel zelf een BE rijbewijs.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:31

Ik heb ook geen trailer. Wedstrijden zijn op ons eigen terrein, of 500 meter verderop. Het bos ligt ook praktisch naast stal. Als we ergens naar toe moeten huren we een klein vrachtwagentje.

PaulineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:44

Jarenlang geen trailer en geschikte auto gehad. Sinds 2 jaar een 2 paardstrailer en LandRover:-) Ik rij inmiddels commercieel voor een ieder die met zijn paard(en) naar een kliniek of leuker (bosrit, strand, vakantie) wil.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:02

In het begin had ik geen trailer, heb twee keer de trailer van een vriendin geleend en merkte toch dat het moeilijk was om iemand te kennen met een trailer die ik kon lenen.

Ik sta niet op een manege of pensionstalling, heb niet veel paardenvrienden en zou echt niet weten wie ik moet vragen om trailer te lenen. Daar kwam bij dat als ik een trailer wilde huren ik eerst 3 kwartier in de auto zit om het ding te halen, dus moet je als je een dag weg wilt trailer gelijk zoiets 2 of 3 dagen huren (denk aan zondag dicht en zelf werken doordeweeks dus nog extra moeilijk).

Daar komt nog bij dat ik paard aan huis heb en dus ook vaak stro en hooi moet gaan halen. Trailer staat in de wei, kan ik pakken indien nodig en verder laat ik vaak het stro of hooi nog een tijd erin als ik geen plek heb om het op te bergen.

Tja nadeel is idd dat je een auto dan nodig hebt die het moet kunnen trekken (of zulke auto moet kunnen lenen).

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:22

Eigen paard is goud waard, maar ook een eigen trailer.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:37

Jarenlang een paard gehad en geen trailer+auto.
Bij vriendin konden we dan (wel op afspraak) de trailer lenen. Mijn vriend heeft het BE rijbewijs, dus die was chaffeur. En dan moest ik zijn vader lief aankijken of we zijn auto konden lenen.

Maar nadat ik afgelopen februari met spoed mijn paard naar de kliniek moest brengen is het kwartje (bij mijn ouders) gevallen.
We zijn nu eindelijk in het bezit van trailer en een auto die het kan trekken!

Heb alleen geen paard meer... ;(

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:40

Eventueel is het natuurlijk ook een optie om een trailer samen met een kennis te kopen. Of met iemand af te spreken dat die de trailer kan huren zodat je toch iets van kosten eruit kan halen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:42

Hier ook een, mijn paard staat wel op een pensionstal en de eigenaar heeft een trailer 'voor noodgevallen' en is ook altijd bereid om te rijden. En anders zijn er nog 2 stalgenootjes met een trailer en een vriend van mij is vrachtwagenchauffeur en vervoert ook regelmatig paarden.
Ik rij wel wedstrijden, maar ik rij alleen de wedstrijden op mijn eigen stal en op 3 andere stallen in de buurt waar we onder de man heenkunnen. Het bos ligt zowat aan de manege, dus daarvoor heb ik ook geen trailer nodig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:50

Zelf geen trailer en geen auto die groot genoeg is om te trekken. Maar mijn ene paard staat wel op een pensionstal waar een trailer voor algemeen gebruik staat en eentje alleen voor noodgevallen (die dus altijd aanwezig is). De pensionhouder heeft 2 auto's die kunnen trekken en wil altijd uitlenen. En dan zijn er nog een stuk of 5 mensen op stal met een geschikte auto, die je dag en nacht kunt bellen als het om een noodgeval gaat. We zijn heel makkelijk en schappelijk onderling, zeker als je paard naar de kliniek moet!
Mijn pony staat bij een bokster niet ver hier vandaan, als mijn pony of haar eigen paard wat mocht hebben kan ik daarvoor ook de trailer en een auto direct meekrijgen.
Ik heb wel, omdat ik paarden heb, speciaal mijn E achter B rijbewijs gehaald, wat ook makkelijk is voor de anderen op stal (die wel geschikte trekauto's hebben maar geen E rijbewijs): die rij ik naar wedstrijden, hengstenhouder, bos en kliniek en ik haal nieuwe paarden op. Zo gaat het over en weer.