Ik zou geen scherper bit gaan gebruiken, ik zou zelfs voor zachter gaan.
Verder kun je idd je paard bij iemand in training zetten, die het probleem voor je kan fixen, en vervolgens bij diegene gaan lessen. Dat is helemaal handig als je zelf nog niet zoveel ervaring met paarden hebt.
Maar ik blijf erbij, voor een beginner is het paardje, zoals jij hem beschrijft, veel te moeilijk, daar komen brokken van. Ik zou niet meer rijden, het paard uit handen geven, zelf op andere paarden lessen. Leer grondwerk te doen, en pas als je weet dat je de basiskennis in huis hebt, weer in het zadel kruipen. Ik kan je het advies geven om een keer te kijken naar Parelli Natural Horsemanship. Die geeft je de basis mee om het iig veilig te houden. Voordat jij vreselijke brokken maakt en in het uiterste geval de frontpagina van de Telegraaf haalt. En geloof me, daar wil je echt niet staan....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 18-05-10 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt
debor_ah
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-10 18:04
Quartusje schreef:
Hannah_Menno schreef:
Ze is wel knap!
iksnap niet dat jullie me zo belachelijk maken. ik had nier nooit moeten komen.
Bzoem
Geplaatst: 18-05-10 18:04
Je typt als een kind van 11 dat zo 'volwassen' mogelijk probeert te typen. En van je dyslexie merk ik zo nagenoeg niks.
Een volledig witte 4 jarige arabische hengst, rijd je al een jaar lang op sporen en met een stang. En hij doet 't niet.. Hoe serieus denk je dat mensen je nemen? Maar goed, als ik het verhaal meespeel, verkoop je paard en neem les op een manege oid.
Akhal_Teke
Geplaatst: 18-05-10 18:05
debor_ah schreef:
Faruba schreef:
Wat me opvalt, Debor-ah en Delores zijn rond dezelfde tijd geregistreerd en reageren op elkaar. Check ook eens de profielen,beetje vreemd als je het mij vraagt?
Ja dat viel mij ook op. En hun spelling is ook al even slecht.. alsof het 1 en dezelfde persoon is.
manon_king
wel een beetje gemeen om over iemands uiterlijk te beginnen, heeft er dan weer niks mee te maken.
Laatst bijgewerkt door manon_king op 18-05-10 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Cassidy
@ TS Heb je een foto van je paard?
anais96
Geplaatst: 18-05-10 18:06
manon_king schreef:
wel een beetje gemeen om het over iemands uiterlijk te beginnen, heeft er dan weer niks mee te maken.
Het ging toch om de arabier dacht ik?
Daihyo
Geplaatst: 18-05-10 18:06
Moderatoropmerking:
Slotje voor overleg is bij deze een permanent slotje geworden.