niet aan de teugel in de B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annelindeeee

Re: niet aan de teugel in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:22

Even voor de duidelijkheid: een elastiek is niet alleen maar om een pony of paard naar beneden te trekken, tenminste niet hoe ik hem gebruik! Mijn pony raakt erg snel in paniek als ik er met mijn hand of mijn been aan kom in het begin (lang verhaal, het is al véel beter geworden), gooit dan haar hoofd omhoog en gaat stuiteren op de plaats, ik kan dan niks meer. Nu heb ik een elastiek omhangen dat ze met haar hoofd niet hoger kan dan een bepaald punt, waardoor ze niet zo kan gaan stuiteren en eerst op mij let voordat ze in paniek raakt, verder hangt het elastiek echt in een boogje ;)

@TS: In jouw geval zou ik toch echt zonder elastiek verder gaan oefenen, zonder moet het ook gewoon kunnen.

nicolrocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:22

Dankje voor reacties, ja ik heb les ;)
en het elastiek hangt ook al een stuk losser, ik les vanaf nu ook zonder elastiek en rijd er nog maar soms mee
maar zonder elastiek lukt echt bijna niet het eerste stukje naar beneden gaat maar verder ook echt niet
ik probeer ook zo te rijden dat ik de hals een beetje naar beneden wil hebben , niet dat persee dat hoofd naar beneden moet
maar bedankt voor de reacties !
hier kan wel een slotje op

X

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:48

ik heb gehoort dat elastiek juist slecht is met oefenen.
Met een B proef hoef je volgens mij niet percee aan de teugel te lopen.
Ik zou inderdaad ook zonder elastiek veder gaan oefenen is ook veel beter

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:18

tjonge,je paard/pony moet WEL nageeflijk zijn in de B,is het zo moeilijk?

je krijgt gewoon mindere punten als iemand waarbij het paard wel nageeflijk is

paarden896

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:25

heey

als het paard netjes konstant in hoofdhalshouding is en niet de rug eruit drukt vinden ze het in het B nog niet zo erg maar als je goede punten wil hebben moet je wel nagefelijk rijden

gr.

Okky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:20

hee,
bij sommige jury's maakt het wel uit, en bij sommige weer niet.
maar een winstpunt in de B krijgen betekent dat de jury je klaar vindt voor het L,
en daar moet je pony weer wel aan de teugel, het is dus een beetje dubbel.
maar als je je figuren gewoon netjes rijdt en er plezier in hebt, heb je zo een winstpunt!

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:40

in dit topic is een aantal keren, o.a. zeer helder door kleinvosje, uitgelegd hoe het allemaal zit, mensen: lees dat door en typ niet eigenwijs tig keer hetzelfde (onjuiste) verhaal over dat het niet hoeft in de B en dat het per jury verschilt, want ook dat laatste klopt niet. Er wordt nogal eens een slotje ergens opgegooid en zonder daar een oordeel over te hebben lijkt me dit topic klaar voor een slotje (en de sleutel in een hele diepe put gooien)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:48

carmab, je verwoordt heel precies hoe ik erover denk. Ik krijg het idee dat de meeste mensen het allemaal beter weten, zelfs na mijn schrijven. Wat heeft het dan voor nut om te posten? Op deze manier ga ik dat dus niet meer doen...