Welke leren laarzen raadt jij aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:23

Ik raad je aan om Derby leren rijlarzen te kopen, ze zitten echt fantastisch.

RosaGipsy

Re: Welke leren laarzen raadt jij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:15

petri-derby&hh zijn erg fijn, derby's en hh zijn makkelijk in te lopen \, per\tri minder maar wel lang plezier!

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:56

ik kreeg bij huppa de tip om de laarzen op te hangen of neer te leggen als je ze niet aan hebt, heb al 2 jaar Derby's softjumper en zakken niet in doordat ik ze met zo'n knijper-hanger ophang,

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:58

Petrie! Altijd goed :)

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:04

Ik heb nu mijn 2e paar petrie's, maar ik hoef ze nooit meer!!!!!
Vind de kwaliteit bar slecht,
had eerst de anky en nu de grandprix
zien er snel afgetrapt uit terwijl ik ze goed verzorg, heb voorheen konings gehad en die waren veeeeeeel beter.
volgende worden weer konings of misschien cavallo eens proberen (is iets goedkoper)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:17

Ik zou zeggen, kijk eens in dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=1321435&hilit=lipica+laarzen en dan vooral de eerste pagina. Dit zijn laarzen van het merk Lipica, worden op maat gemaakt en je kunt het zo bont maken als je zelf wilt (en sommigen hebben 't echt bont gemaakt hoor ;) )

Mijn laarzen zijn op maat gemaakt, hebben een dressuurboog van 6,5cm en een rits schuinvoor (achter vind ik lelijk + is meer gedoe om dicht te krijgen (vind ik) en de rits gaat op die plaats sneller kapot omdat je 'm ook over het breedste gedeelte van je kuit moet 'trekken') en ze waren incl. bijpassende sporenriempjes €225 :D

Alhoewel de prijzen dit jaar wel weer omhoog zijn gegaan, is het nog altijd goedkoper dan de laarzen die ik heb gezien van Petrie en Cavallo (of was het Konings?? Ik twijfel nu ff). Omdat ik perse laarzen wilde met een rits van voren en een hoge dressuurboog kwam ik bij die merken steeds uit bij laarzen tusssen de €350 en €600 en dat vond ik toch wel veel te duur.

Ik heb bijna geen last gehad van het inlopen, ze zien er supernetjes uit en lopen en rijden heerlijk :j

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:01

natje82 schreef:
Ik heb nu mijn 2e paar petrie's, maar ik hoef ze nooit meer!!!!!
Vind de kwaliteit bar slecht,
had eerst de anky en nu de grandprix
zien er snel afgetrapt uit terwijl ik ze goed verzorg, heb voorheen konings gehad en die waren veeeeeeel beter.
volgende worden weer konings of misschien cavallo eens proberen (is iets goedkoper)

Heb ook Petrie's, Petrie standaard. Heb ze nu bijna een jaar, maar heb nog steeds het gevoel dat ik geen contact heb met mijn paard, zo hard zijn die dingen...

suci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:15

Ik zelf heb de Mountain Horse rijlaarzen. Ze zitten heerlijk, makkelijk om in te komen (rits aan de acherkant), dikkere zolen en ze hebben een stoer uiterlijk. Ik zelf ben geen wedstrijdruiter, dus ik hoef zulke laarzen niet te hebben. Deze laarzen zijn uitermate geschikt voor de recreatieve ruiters onder ons!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:18

ik heb Pfiffs met veter en rits aan de achterkant. Zacht leer , zitten heeerlijk!!!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:34

Ik heb laarzen van Equi Comfort (gaat via Equi Theme) en die waren 82 euro :D

Zwart, met veter en rits :o

Aminola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:21

Petrie of Cavallo!

max_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:23

Ik rij op dit moment met cavallo's en die rijden echt heerlijk ook al heb ik niet echt vergelijkings materiaal. Weet alleen helaas niet welk type het is, ben er via via aangekomen.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:04

ik heb nu een jaar de niro laarzen en ze bevallen uitstekend.
heerlijk soepel leer en ze blijven erg mooi.
met de ritsen heb ik totaal geen problemen, ondanks dat mijn rits uit mijn vorige laars wel steeds stuk ging.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:20

Ik heb de Rectiligne Maryland. Geen last gehad van zere voeten of wat dan ook en ze blijven erg mooi.

http://www.walkontroton.com/bmz_cache/c ... 19x314.jpg

Ze lijken log, maar ze zitten super mooi en kunnen ook super door voor dressuurlaars. In mijn profiel zie je ze als ik ze aan heb (1e 2 paarden).

lenzie331

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:29

Ik heb nu de Petrie Anky's heb de laarzen de eerste tijd echt vervloek! Ze deden enorm veel pijn aan me voet (was ook niet op maat gemaakt). Maar nu ik ze eenmaal heb ingelopen zijn het heerlijke laarzen. Heb er nu wel een rits in laten zetten aan de voorkant, omdat ik toch wat dikkere kuiten had gekregen en nu zitten ze weer prima. Heb ze nu 4 jaar en ze zien er nog prima uit. Ze zijn ook wel goed bijgehouden hoor, dat scheelt ook veel. Heb vorige week nieuwe besteld ook weer van Petrie maar nu de Conventry in het bruin en omdat het maatwerk is moet ik nog 6-8 weken wachten, maar ik hoop er net zoveel plezier van te hebben. Dus ben benieuwd en kan niet wachten :D