kleinvosje schreef:Heel verstandig! Zowiezo vaak schrijven, daar leer je zo veel van!
Ik mag het M ook niet overslaan, dus voor mij is er geen keuze
Maar ik kan me voorstellen dat mensen het wel doen.. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
judithh schreef:ambre schreef:Daar heb je misschien wel gelijk in,maar ik denk dat ik genoeg activiteit heb binnen de sport en dus kennis.
Met jureren zal ik ervaring op moeten doen,maar dat moet ik toch.
Over 2 jaar is er gaan M en zal ik dus 3 jaar moeten wachten,dan is er na 2 jaar geen Z en zou het 6 jaar duren voor ik de Z kan doen.
Voor ik dan eens GP jury ben....
het gaat niet om de kennis en je activiteiten in de sport, het gaat om de ervaring in het jureren. Zelf heb ik er destijds bewust voor gekozen de M cursus niet over te slaan, de overgang van een L proefje beoordelen of ineens 35 Z proeven voor je neus krijgen is heel erg groot en dat moet je niet onderschatten. Ook weet ik dat zeker de cursusleiders en examencomissie er ook geen voorstanders van zijn.
Je gaat van tijd genoeg om te beoordelen ineens naar geen seconde je aandacht laten verslappen, door de M opleiding te doen groei je mee en leer je steeds meer in kortere tijd te beoordelen.
Daarbij heeft de proef die gereden wordt tijdens de opleiding en examen geen keertwendingen en travers, wat wel weer tijdens de M opleiding meegenomen wordt.