joyce83 schreef:Ik heb zelf een nieuw zadel gekocht toen ik een verzorgpaard had. Dit als investering (en eerlijk is eerlijk, wist toen niet dat er zoveel verschillende maten waren en dat ze per paard aangepast moesten worden). Zadel was wel op paard gepast. Zadel is dus altijd van mij gebleven en heeft daarna ook op mijn eigen paard gelegen.
Eigenaar had een zadel wat wel paste, maar voor mij niet lekker zat. Tevens had ik mijn eigen hoofdstel en dekjes wat ik voor haar gebruikte.
Aan de andere kant als je nu een zadel koopt waar je zelf fijn mee kan rijden en het past dan daarna ook op je nieuwe paard is het wel meegenomen. Als het niet zou passen kun je het ook weer verkopen.
je kan het zadel dan wel weer verkopen maar je maakt er verlies op,
het zadel is dan ouder en vaker gebruikt.
Ik zou het niet doen en je geld in je zak houden
.
Het blijft natuurlijk haar paard, maar met een hoofdstel zie ik het probleem niet zo. 
. Ik ben klein en mijn bijrijdster is lang...dus er zal er altijd 1 zijn die wat minder comfortabel zit. En ik ben dus echt niet diegene die minder lekker op mijn eigen paard gaat zitten.
. Alles is aanwezig, er is niks nodig. Ik vraag wel geregeld aan mijn verzorgster of ze het idee heeft dat er iets mist en als ik van plan ben iets aan te schaffen dan meld ik dat eigenlijk altijd (en zitten we samen op internet te speuren naar leuke kleurtjes/leuke dingetjes