hoelang gaat een cap mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:32

ik zou het niet weten ligt eraan hoe je er mee omgaat als je hem telkens op de grond laat slingeren zal hij niet lang meegaan

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:17

mijn cap heb ik inmiddels al weer 4 jaar, de cap die ik daarvoor had weet ik geen eens meer hoe lang ik die had, maar toen ik een keer met paard en al ben gevallen (blijkbaar op mijn hoofd, want ik was ff knock out) en ik hem die week daarop weer op zette pastte hij niet meer goed, dus ben ik toch maar ff om een nieuwe geweest..
dus ik vervang hem alleen maar als ik ben gevallen op mijn hoofd.. en dat is met deze nog niet gebeurd..

strawberrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:58

ik heb mijn cap nu bijna 3 jaar en nog zo goed als nieuw (naja 1 gaatje in de stof van de binnenkant) ik vind het een heerlijke cap (kavalkade ong 80 euries) ;)

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:54

:D Cap vervangen :D
De vorige cappen waren nog met zo'n strikjes achterop :list:
Die mocht niet meer op concoursen
dus nu al ffe kijken .................
23-16 jr=7 jaar 2 draaiknopcappen :D
2 omdat ik 2 zussen heb die niet meer rijden dus ik kan kiezen :p

ElanFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:37

Tot dat hij kapot is :+ Maar bij een harde klap op de cap zou ik hem meteen laten nakijken of hij nog helemaal in tact is.

Anne_26

Re: hoelang gaat een cap mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:38

Ik had gehoord dat je hem na elke val moest vervangen..
Maar dat lijkt me dan een beetje erg duur.

Ik heb ongeveer 9 jaar met mijn oude cap gedaan. Heb een halfjaar geleden een nieuwe gekocht omdat ik het model niet meer mooi vond.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:42

Ik heb de mijne al 8 jaar ..
Wel al een aantal keer op me hoofd gevallen (niet hard natuurlijk) of een keertje wel hard me hoofd gestoten/

Maar nog geen nieuwe gekocht.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:43

Mijn cap hiervoor had ik al 3 jaar. Nu heb ik een nieuwe, omdat ik mijn oude cap niet meer mooi vond en niet goed om mijn hoofd zat.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:47

Geen idee mijn eerste heb ik 3 jaar mee gereden toen paste hij niet meer de 2de 5 jaar toen was de sluiting stuk en mijn huidige heb ik nu 2 jaar en dat is echt een super ding.
De eerste 2 waren prut dingen toen woonden ik nog bij mijn ouders en mocht geen paarden spullen die duurder dan 20 euro waren dus dat waren 2 super oude 2dehands caps die eene was zelfs nog zo`n bol model met zo`n elastiekje aan de onderkant waarmee je al jaren niet meer mocht rijden maar daar werdt op de manege niet op gelet. (de eerste klemde al een jaar of 2 maarja pas als hij zelfs met grof geweld niet meer paste mocht ik een nieuwe)
En toen ging ik het huis uit en het eerste wat ik heb gedaan was een goedpassende, goed uitziende, nieuwe cap gekocht en dat is echt een geweldig ding als hij ooit stuk gaat koop ik weer een zelfde maar ik heb niet het idee dat deze snel stuk gaat echt super kwaliteit is het.
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 16-05-10 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Loesje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:47

Tot ik hem niet meer pas :D

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:59

Ik heb de mijne al jaren. Zolang hij nergens geen scheurtjes heeft of niet kapot is hou ik het bij deze. Als ik nu echt heel hard op mijn hoofd zou vallen, zou ik wel overwegen een andere te kopen. Maar dan zou hij waarschijnlijk ook wel schade vertonen..

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 06:59

Ik heb hem denk ik nu 2 jaar. Ik ben 2x gevallen maar niet hard op me hoofd dus ik draag hem nog steeds.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 07:26

In mijn 30+ paardenjaren ben ik aan mijn 4e cap bezig... en deze gaat alweer een jaar of... effe tellen... 5(?) mee.
Hiervoor had ik het eerste model Horka Airstream, en die heb ik een jaar of euhm... 15 gebruikt? :o En ik moet eerlijk zeggen dat ik momenteel alleen m'n oude "wedstrijd" cap gebruik, omdat de Horka begint te kraken als je erop drukt, en deze nog niet... Hmmm, misschien toch eens haast gaan maken om zo'n jammie LAS-helm te gaan halen? :D

Ps @penniemeisjes: dit is niet, ik herhaal NIET iets om na te doen, wij dinosaurussen wisten niet beter in onze tijd...

juno88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:46

mijn cap gaat nu al zo'n 5 jaar mee.

moet er ook nog niet aan denken om hem te vervangen.

Riannex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:14

Het ligt er ook wel aan hoe je er zelf mee omgaat,
Ik heb mn cap nu al 3jaar, en ziet er nog heel goed uit!

kim89_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:55

Gewoon niet hard van je paard afvallen.. dan gaat die veel langer mee! Ik heb zelfs een GPA al een keer in 2en gehad door een val..

Aylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:10

Ik heb mij cap nu al 3 jaar mijn vorige heb ik 4 jaar gehad.
Ga nog een nieuwe kopen;).
Maar oké.

groetjes Aylin !!

P.s. Als je 1x hard valt, dan moet je hem eigenlijk controleren want dan kan hij van binnen kapot zijn, en dan heeft hij geen funkti meer.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:56

is verschillend ;)

en als je hard valt idd controleren!
en je kan een regeltje invoeren iig om de zoveel tijd een nieuwe cap ;)

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:57

Die van mij gaar nu toch al zoon 4 jaar mee

en ziet er nog steeds god uit dus tja

licht ok aan de cap hea merk enz.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:59

Had mijn cap nog geen twee jaar, maar helaas, een goede val op met mijn hoofd tegen de grond gemaakt. Toch maar een nieuwe gekocht.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:10

Mijn laatste cap is na 5 jaar trouwe dienst met pensioen gegaan :P Niet dat ik er mee was gevallen, maar ding past niet goed meer. (vulling beetje 'ingezakt')
Had er nooit van gehoord dat caps ook zonder vallen na een aantal jaar vervangen zouden moeten worden...

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:14

bij mijn 1e pony (ong. 5 a 6 jaar geleden) ben ik op mijn hoofd gevallen en ik moet eerlijk bekennen nog steeds die cap te hebben O:) heb bij mijn 2e pony, die ik 4 jaar gehad heb, gewoon vrolijk met die cap rondgereden.. rij nu vrijwel nooit meer, maar als ik rij bij een vriendin heb ik die nog steeds op... denk alleen dat die niet zo veilig meer is O:) maar hoe lang ze normaal meegaan? verschilt per cap en hoe je er mee omgaat..

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:01

Ik vervang hem als ik gevallen ben, ben toevallig pas gevallen en had ondanks me cap toch nog een hersenschudding, dus besef ook hoe belangrijk ze eigenlijk zijn, dus heb gelijk een nieuwe gekocht. Had het zwarte van de cap getrokken, en zag dat het witte eronder toch ook beschadigd was..

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:29

Ze zeggen als je hem hebt laten vallen, of hij een keer gevallen is. Hij niet meer veilig is. En als dit niet gebeurd is, het wel zo slim is om hem om de 5 jaar te vervangen. Of dit waar is ? :P

Jody_Deejay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:16

beantsje schreef:
Even op de site van Casco gekeken naar de gebruiksaanwijzing.
Citaat:
De helm is zo geconstrueerd dat bij een stoot/botsing een gedeelte van de inwerkende kracht wordt gedempt omdat de schaal van de helm of de binnenkant daarvan (beschermende binnenbekleding) dan wel beide kapotgaan. Een helm die op die manier beschadigd is, kan uw hoofd niet meer effectief beschermen tegen letsel. Deze schade is eventueel onzichtbaar en daarom dient iedere helm na een val te worden afgedankt en te worden vervangen door een nieuwe. hetzelfde geldt wanneer de helm niet meer goed past.Ook nadat de helm zonder zichtbare beschadiging meerdere jaren gebruikt is, dient de helm te worden vervangen.

Blijft de vraag hoelang 'meerdere jaren' is...

Logisch dat ze dat zeggen, dan kopen mensen alleen maar nieuwe en dan krijgen hun weer geld.

Mijn cap gaat mee todat hij versleten is ofdat ik er een scheur in kan vinden, als ik een keer val en er zit geen scheur ofzo in ga ik hem niet wegdoen hoor.