Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

En ik moet eerlijk zeggen dat ik momenteel alleen m'n oude "wedstrijd" cap gebruik, omdat de Horka begint te kraken als je erop drukt, en deze nog niet... Hmmm, misschien toch eens haast gaan maken om zo'n jammie LAS-helm te gaan halen? 

heb bij mijn 2e pony, die ik 4 jaar gehad heb, gewoon vrolijk met die cap rondgereden.. rij nu vrijwel nooit meer, maar als ik rij bij een vriendin heb ik die nog steeds op... denk alleen dat die niet zo veilig meer is
maar hoe lang ze normaal meegaan? verschilt per cap en hoe je er mee omgaat.. beantsje schreef:Even op de site van Casco gekeken naar de gebruiksaanwijzing.Citaat:De helm is zo geconstrueerd dat bij een stoot/botsing een gedeelte van de inwerkende kracht wordt gedempt omdat de schaal van de helm of de binnenkant daarvan (beschermende binnenbekleding) dan wel beide kapotgaan. Een helm die op die manier beschadigd is, kan uw hoofd niet meer effectief beschermen tegen letsel. Deze schade is eventueel onzichtbaar en daarom dient iedere helm na een val te worden afgedankt en te worden vervangen door een nieuwe. hetzelfde geldt wanneer de helm niet meer goed past.Ook nadat de helm zonder zichtbare beschadiging meerdere jaren gebruikt is, dient de helm te worden vervangen.
Blijft de vraag hoelang 'meerdere jaren' is...