Sportbh en hoe het eruit ziet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:35

ik herken je probleem, ik had er ook 1 waar ze in een hele rare vorm geperst werden, buiten dat het er niet uitzag deed het ook gewoon pijn!
ik heb nu deze Afbeelding van de HEMA en die vind ik echt goed
ben wel benieuwd naar die van FIla waar je het over hebt..

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 17:32

Gelukkig doet mijn shockabsorber geen pijn.. Lijkt me heel vervelend als het dragen pijn doet, dan wil je hem zo snel mogelijk weer uit, lijkt me.
Die van de hema kan ik dus niet aan, omdat ik qua omtrek 70 nodig heb. Die van Fila is dezelfde al helemaal aan het begin in geloof ik het tweede plaatje (door 'corinepgek' geplaatst). Dat is een level drie, zag ik op Wehkamp.nl. Mijn shockabsorber is een level 4, dat is wel echt het beste voor paardrijden, is mijn persoonlijke mening.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:38

Ja ik heb ook de shokabsorber, fijn ding op zich maar idd beetje rare vorm borsten haha.
Ik heb er ook een van Craft. Daarin worden ze voornamelijk geplet.

paardebloemp

Re: Sportbh en hoe het eruit ziet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 17:54

Let je dan ook op wat voor kleding je draagt als je de shockabsorber draagt? Of rij je gewoon vrolijk rond met 'punttieten'? :P
Ik heb de Craft opgezocht (nooit eerder van gehoord..). Mijn eerste indruk: 'hmn, een topje..' Ik denk altijd dat dat minder steun geeft. Toen las ik de omschrijving: 'hee, dit klinkt wel goed' :D Er staat voor extreme sporten. Met alleen een horizontale stretch. Hoe is hij in verhouding met de shockabsorber?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:22

Ik heb een triump, en daar zweer ik bij. Mijn 70E gaat geen kant op ;). Ik vind het juist wel praktisch dat het wat platter wordt ;). Het is gewoon model (dus geen gekruiste bandjes) maar blijft wel goed zitten, en dat voor 25 euro en ik heb er nog nooit eentje moeten weg gooien en ik heb ze denk ik al 3-4 jaar.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:21

Ik denk datk de enige ben maar k doe de sportbeha gewoon over een normale bh heen.
Niet dat het de bedoeling is maar je hebt geen rare vorm en t zit echt stevig :D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 02:36

ik heb ook die van hunkemoller en begint na enkele uren altijd op mijn rechterschouder het bandje pijn te doen... Voor de rest ben ik fan van voorgevormde bh's en deze is dat niet dus vind het altijd irritant als het koud is en mijn tepels erdoor komen haha, maar ben wel erg tevreden van deze bh!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 03:29

Feetje schreef:
Ik denk datk de enige ben maar k doe de sportbeha gewoon over een normale bh heen.
Niet dat het de bedoeling is maar je hebt geen rare vorm en t zit echt stevig :D

vandaar ik dat ding nog nooit aangehad heb. ga het morgen meteen ook ff proberen... :o
ik vind tot nu toe ondingen heb overguns een 75 d om soms gek van te worden......want leuke bh meestal erg duur. maar g dit zeker morgen ff testen.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 16:06

Feetje schreef:

Nee hoor, je bent niet de enige 8) Die tip is hiervoor aldoor iemand gegeven..

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:13

Heb er al heel wat versleten in mijn leven, maar dit vind ik echt de beste! je ziet hem wel als je een laag truitje aan heb maar vind het echt super dingen (en geen punt tietjes)
Shock Absorber D+MAX SUPPORT LEVEL 4
Afbeelding

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 16:34

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 17:25

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:45

ik heb 70 E
rijd het grootste gedeelte gewoon in mijn sapph bh's die zitten lekker en geven prima steun..
ik heb ook nog nooit vreemde filmpjes gezien, ik heb wel altijd een strak microfibre hembje aan over mijn bh, denkt dat dat ook wel scheelt.
ik heb wel 2 sport beha's
die van hunkemoller en die cocktail liet zien..
beide prima beha's en met mijn gevoelige huid nog nooit last gehad van de hunkemoller bh.. ik heb er geloof ik wel een 75 van??? terwijl mijn omtrek gemeten 67 cm is...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:51

Hier ook een 70D/E, ben van plan er 1 te bestellen via http://www.kiesdejuistesportbh.nl. :) Momenteel rijd ik nog met een Sapph bh (70E) en 1 Hunkemöller (70D), bij de laatste heb ik duidelijk minder steun.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:29

Toen ik de Shockabsorber nog niet had reed ik ook met een sportbeha van de Hema met daaroverheen een strak (half) hemdje. Daar ging de rek uit, dus toen werd het tijd voor wat anders.

Deze Shockabsorbers heb ik nu ook alweer ruim 3 jaar en ze zijn heel intensief gebruikt. Het wordt een keer tijd voor andere, binnenkort maar weer eens een bezoekje aan de Intersport.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:32

paardebloemp schreef:
Dat is zeker dezelfde als deze: http://www.underfashion.nl/shop/sportbe ... 20F80.html ? Hij wordt wel heel erg goed beoordeeld zeg. Vooral negens en tienen en heel af en toe een 8 (maar uit de tekst haal ik dan dat diegene gewoon een verkeerde maat heeft gekocht). Alleen die kleine 50 euro kan ik even niet ophoesten..

edit: zelfs de ruim 43 euro (met 10% korting) niet! http://www.underfashion.nl/shop/sportbe ... 3god_lAtGA

ja het is ff een uitgave vond ik ook helemaal omdat ik er al een paar in de kast heb hangen (maar heb inmiddels 3 kleuren kan echt niet meer zonder :o ik loop en rij ook veel auto voor me werk dus een beetje steun kan geen kwaad, en als ik iets echt lelijk vind is het een vrouw die loopt of te paard zit en haar eigen bijna in haar gezicht slaat :o )

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 01:34

Ik heb 80D en die van de Hema doet het prima! Ik heb helaas ook geen 50 euro te spenderen aan ondergoed...

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 09:06

Haha, ja, dat ziet er inderdaad niet uit. Ik heb op het moment gewoon echt geen geld, maar ik heb wel twee goede sportbh`s die me ook aardig wat hebben gekost (zo`n 43 p/st) Die geven alleen het punttietenprobleem.. Maar ze geven wel erg veel steun, dus het is niet dat ik echt zonder bh zit gelukkig :) Ik draag ze trouwens niet in het dagelijks leven.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:10

ik heb een sportBH met voorsluiting en mijn vriend noemt dat mijn
'pannekoekenbh' :') maar ze zijn dan tenminste wel rond inderdaad. Die puntdingen zijn afschuwelijk. dan maar een beetje plat ;)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:19

Glossi schreef:
De sport BH van Fila die ik voorbij zie komen heb ik ook gehad. Was ik erg tevreden mee! Maar die BH is eigenlijk niet bedoelt voor paardrijden want met paardrijden mag je niet met beugel BH.

Ben zelf erg tevreden over TriAction. Gekocht bij de Livera en niet zo duur. Ik heb zelf ook 70 in omtrek maar heb zelf vaak dat dat nog te ruim is. Bij de TriAction valt hij mooi klein en zit hij mij super goed en je borsten hebben er veel steun in. Je krijgt er alleen wel kleine borsten in.. Heb sinds vorige week een van het merk Anita gekocht en die zit ook fijn.

Je mag niet met bh's rijden met beugel? :=
Ik rijd altijd met mijn normale bh's..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:25

Idd, waarom mag dat niet?

Ik rijd niet met beugelbeha's omdat ik die niet prettig vind zitten (bij welke sport dan ook). Maar niet mogen? Ik ben benieuwd waarom dan niet.

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:26

Ik heb gelukkig een gangbare maat (75B), maar ben erg blij met mijn shockabsorber level 4. Ik heb hem een paar jaar terug in een hardloopwinkel gekocht (daarvoor heb je ook level 4 nodig). Bij mij wordt het juist rond geduwd en geplet (heb die punt bh ook aangehad maar die viel meteen af). Ik kreeg daar toen ook de tip om gewoon eens op en neer te springen in het kleedhokje. Voelt heel stom... maar als je borsten dan niet mee bewegen zit hij goed :o .
En tja aan mijn bh is niks subtiels: brede banden en hij komt tot hoog... Maar er zit wel een geniaal spleetje in... Tussen het hoge deel en het bh-deel zit een spleetje waar je net een stukje decolete ziet. Als ik er een lager truitje overheen doe, krijg ik altijd de opmerking dat het shirt dat ik eronder draag ècht gaaf is... Natuurlijk maak ik niemand wijzer door te vertellen dat ik gewoon half in mijn bh loop }:0

En wat die beugels betreft... Natuurlijk mag je wel rijden met beugels, je loopt alleen meer kans dat het gaat irriteren/schuren, omdat het hard is. Maar als je beugel netjes weggewerkt zit en je bh niet veel beweegt, heb je er geen last van

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:39

En welke Shockabsorber heb jij dan?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:46

corinepgek schreef:
Ik heb er 2 van Fila met een beugel eronder. Die houden ze mooi rond :P Helaas wel hoog idd dat je rekening moet houden met wat voor shirt je aantrekt maar voor paardrijden heb ik speciale shirts(tanktops) aangeschaft. V hals kan trouwens wel gewoon bij deze.

Deze in 75D:

Afbeelding

Ik heb deze idd maar als ik van de zomer ga starten doe ik mijn gewone BH eronder. Vind het er namelijk NIET uitzien lijkw el een jongen hoe de hele handel wordt platgedrukt. Mooi als je een mooi jasje hebt en van boven valt het plat.

Ik heb nu 3 stevige normale BH"s gekocht die ik ook voor het rijden gebruik. Ze zitten super en geven veel steun en geven normaal rond beeld en niet dat platte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:49

Ik lees hier dat veel meiden in de omtrek maat 70 hebben, ik heb dat ook en het is soms echt een hel om een leuke bh te vinden. Ik heb overigens 70C.

Bij de hema hoef ik al niet te gaan kijken bijvoorbeeld.