En nogmaals, mijn schimmeltje kostte me 10 minuten. Mijn vos kost me 1 uur. Dus het is niet automatisch zo dat een schimmel meer werk is.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Edit; ze gaan ook nog helemaal in de glansspray 
nanda111 schreef:en tijdens het invlechten ook nog een halve pot gel erin waardoor de manen niet gaan pieken

Scum schreef:Ik heb toevallig het afgelopen weekend een 9 gegeven (halsstrekken)
En nogmaals, mijn schimmeltje kostte me 10 minuten. Mijn vos kost me 1 uur. Dus het is niet automatisch zo dat een schimmel meer werk is.
Relaxed schreef:Toch geef ik iemand die niks heeft ingevlochten en er wel gewoon de manen naar heeft een minder cijfer dan iemand die wel alles netjes in de vlechten heeft gestoken
Afgelopen weekend nog, bruin paard, manen recht afgeknipt en niks ingevlochten.. Nee, dat vind ik geen 8 waard, het oogt toch minder netjes.
kleinvosje schreef:Als jij echt met een spierwit paard de ring in komt, waar overduidelijk veel werk in heeft gezeten, dan zou ik wel omhoog gaan. Maar goed, dat doet niet iedereen dus...
_10_ schreef:Ik vind dit echt onzin.
Ik was altijd binnen 30 minuten klaar (incl. vlechten) met mijn schimmels, gewoon de slang erop en ze waren weer wit!
Terwijl stalgenoten met bruine/zwarte paarden meestal minimaal 1 a 2 uur bezig waren met tutten.
Ik vind dus zeker niet dat iemand met een schimmel hogere punten hoort te krijgen omdat het paard 'toevallig' schoon is, zoals het hoort!
nanda111 schreef:Als ik de meeste hier zo hoor dan zijn wij altijd flink aan het overdrijven geloof ik
Mijn paarden en pony krijgen de volgende behandeling:
Compleet in het sop (niet wanneer het vriest), witte voetjes met zilvershampoo wassen(ook wanneer het vriest), manen insmeren met spul waardoor ze zacht worden, en tijdens het invlechten ook nog een halve pot gel erin waardoor de manen niet gaan piekenEdit; ze gaan ook nog helemaal in de glansspray
Verder doen we de hoefjes in de olie en helemaal opscheren (dus; oren, kaak, neus, benen en staart).
Wat het tuig betreft, dat maak ik eerst helemaal schoon en daarna smeer ik er Rapide(is ledermelk) op. De moeilijk bereikbare randjes en hoekjes schrob ik voorzichtig schoon met een tandenborstel, en de gespen + de bitten worden of met koperpoets of met zilverpoets opgepoetst.
Tsja, als ik dan met 2 op wedstrijd moet ben ik toch meestal zo'n 6 uur bezig..

Uums schreef:_10_ schreef:Ik vind dit echt onzin.
Ik was altijd binnen 30 minuten klaar (incl. vlechten) met mijn schimmels, gewoon de slang erop en ze waren weer wit!
Terwijl stalgenoten met bruine/zwarte paarden meestal minimaal 1 a 2 uur bezig waren met tutten.
Ik vind dus zeker niet dat iemand met een schimmel hogere punten hoort te krijgen omdat het paard 'toevallig' schoon is, zoals het hoort!
![]()
*aldus de dame met de zwarten & de bruine*
Achja, ben meestal wel een paar uurtjes bezig met de verzorging.