Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nina88 schreef:Ik heb met mijn paard precies hetzelfde gehad, 2/3 jaar geleden. Ook een heel stuk manen weg, midden op de manenkam.
Ik heb verschillende merken dekens geprobeerd, maar niets hielp.
Ze staat nu al 2 winters zonder halsdeken en je ziet nog steeds dat het stuk manen wat toen kaal is geweest, nu veel dunner is. Het wordt langzaam aan steeds beter, maar het blijft dun.

ik kan elke 3 maand 10 cm staart afknippen en een 5cm manen inkorten

Don_Zhivago schreef:Ja maar waarom heeft hij het dan maar op een stuk van 15 cm? en de rest niet..
het ziet er echt niet uit
bij zn schoft nog wat manen... daarvoor 15 cm niks meer... en dan weer wel dikke manen..
is leuk als ik wedstrijd heb en ik moet vlechten
*spreekt uit ervaring

Don_Zhivago schreef:serieus??
waar kan je dat halen?
sinds een korte tijd heeft mn paard zowiezo heel erg dat zn staart afbreekt (wordt steeds dunner)
helpt biotine daar ook tegen??
Ik weet alleen dat biotine kan helpen bij brokkelhoeven
Don_Zhivago schreef:HELP!!!!
Mijn paard heeft sinds hij zn winterdeken met hals op heeft (staat in buitenbox) kale manen..
dan heb ik het niet over een klein kaal stukje, maar echt een stuk van 15 cm
Wie heeft er tips om dit volgend jaar te voorkomen..
ps: de deken is wel van super kwaliteit en heeft verder niks bijzonders, maar op de één of andere manier schuurt het..
wie heeft de goude tip??

ambre schreef:Ik heb wel gehoord dat je er minder last van hebt wanneer je een hals neemt waarvan de voering heel glad is.Vorig jaar had ik op 4 paarden een hals en die hadden het allemaal.
Heeft 10 maanden geduurd voordat ze weer terug gegroeid waren.
c_alsemgeest schreef:Zorgen dat je deken 100% goed past en kiezen voor een deken zonder naden en een gladde stof in de hals
Ik heb zelf deze:
En ik ben er erg tevreden over... vooral de naden blijken veel wrijving op te leveren, deze heeft dat nagenoeg niet
2heavenly schreef:mijne heeft ook geen naden in de hals en toch verloor ze haar manen!
het gaat volgens mij ook over te warm en te weinig ademend....